Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?

Vierailija
20.01.2026 |

eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Kommentit (1317)

Vierailija
981/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin sinäkin kirjoitat mitä tahansa  väärää.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Eikö autisteille ole joku hoitopaikka?

Voin vastata asiallisiin kysymyksiin. 

Eikö autistin hoitopaikan kysyminen ole asiallista?

Ei ole asiallista vihjailla toisella ihmisellä olevan neurobiologinen kehityshäiriö vain siksi, että hän suhtautuu sinuun välinpitämättömästi. 

Vierailija
982/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan hengen elämää ihmisessä, se alkaa ihmisen tullessa uskoon, on Raamatun määritelmä.

Lisäisitkö sen raamatunkohdan, jota tarkoitat?

Täällä on monta kertaa ollut esillä Johannes 3 :3>

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Kääntymisen eli uskoontulon myötä pelastuksen tavoittelu tulee mahdo

Sinulla olisi paljon opittavaa hengen maailmasta.

En ole väittänyt että  että ihminen olisi perillä ,silloin kun on oikealla tiellä.

Jumalan valtakunnan elämä alkaa täällä maanpäällä sillähetkellä kun ihminen tulee uskoon ja jatkuu iankaikkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tullaan uskoon? Haluaisin. Olen lukenut Raamattua, käynyt hengellisissä tilaisuuksissa, rukoillut ja yrittänyt olla mieli ja sydän avoimena, mutta ei ole auttanut. Tahdonvoimakaan ei auta. Eli onko uskoon tulo/uskossa olo jollain lailla psykoottista? 

Suosittelen jumalanpalveluksiin osallistumista. Kääntymyksessä ei kuitenkaan ole kyse minkäänlaisesta kokemuksesta, vaan päätöksestä. 

Vierailija
984/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänyt että  että ihminen olisi perillä ,silloin kun on oikealla tiellä.

Jumalan valtakunnan elämä alkaa täällä maanpäällä sillähetkellä kun ihminen tulee uskoon ja jatkuu iankaikkisesti.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
985/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän jo helvetissä. Varmaankin rangastuksena jostain mitä olen tehnyt edellisessä elämässäni.

Vierailija
986/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin sinäkin kirjoitat mitä tahansa  väärää.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Eikö autisteille ole joku hoitopaikka?

Voin vastata asiallisiin kysymyksiin. 

Eikö autistin hoitopaikan kysyminen ole asiallista?

Ei ole asiallista vihjailla toisella ihmisellä olevan neurobiologinen kehityshäiriö vain siksi, että hän suhtautuu sinuun välinpitämättömästi. 

Minulle ei tarvitse osottaa huomiota esittääkseni kysymykseni.

Tuo samojen hokeminen jatkuvasti viittaa  kyllä autistipiirteisiin.

Vierailija
987/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän jo helvetissä. Varmaankin rangastuksena jostain mitä olen tehnyt edellisessä elämässäni.

Ei kannata ajatella vastoinkäymisten olevan rangaistuksia.

Vierailija
988/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tarvitse osottaa huomiota esittääkseni kysymykseni.

Tuo samojen hokeminen jatkuvasti viittaa  kyllä autistipiirteisiin.

Viestisi on niin epäselvästi kirjoitettu, etten voi kommentoida sitä.

Vierailija
989/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä sinun omat ajatuksesi eivät ole kristinuskoa.

Kristinuskossa iankaikkinen elämä alkaa silloin kun ihminen uudestisyntyy ja jatkuu taivaassa.

Vierailija
990/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskossa iankaikkinen elämä alkaa silloin kun ihminen uudestisyntyy ja jatkuu taivaassa.

Tuo, mitä kirjoitit, on totta. Sinä kuitenkaan et ymmärrä, mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
991/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin unen jossa jumala kertoi, että minulle on paikka hänen oikealla puolellaan. Olen kuulemma hänen suosikkejaan täällä maan päällä.

Jumala puhuu myös unien kautta, niinkuin mm.Job kertoo .

Raamatunkohta, kiitos.   Job

33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat....

Unesta on muitakin raamatunkohtia. Paavalin unesta, vanhusten unista.

Vierailija
992/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla täysissä järjissään jos uskoo tällaiseen sontaan.

Vierailija
993/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitä ymmärrän?

Vierailija
994/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin unen jossa jumala kertoi, että minulle on paikka hänen oikealla puolellaan. Olen kuulemma hänen suosikkejaan täällä maan päällä.

Jumala puhuu myös unien kautta, niinkuin mm.Job kertoo .

Raamatunkohta, kiitos.   Job

33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat....

Unesta on muitakin raamatunkohtia. Paavalin unesta, vanhusten unista.

Niin, tavalla tai toisella. Mutta unet eivät ole lähempänä totuutta kuin todellisuus.

Vierailija
995/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin päätellä viestistäsi, ettet ymmärrä asiaa. Jos ymmärtäisit, et kirjoittaisi noin. 

Vierailija
996/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tullaan uskoon? Haluaisin. Olen lukenut Raamattua, käynyt hengellisissä tilaisuuksissa, rukoillut ja yrittänyt olla mieli ja sydän avoimena, mutta ei ole auttanut. Tahdonvoimakaan ei auta. Eli onko uskoon tulo/uskossa olo jollain lailla psykoottista? 

Uskoon tullaan siirtymällä pimeydestä valkeuden valtakuntaan. 

Uudestisyntymisessä Jumalan Henki tulee asumaan sinun henkeesi ja tekee sen eläväksi. Edellyttää että tunnustat tilasi pimeydessä ja omistat sen että Jeesus on valmistanut sinulle tämän mahdollisuuden taivaan isän lapseksi syntien anteeksisaamisessa.

Jumala antaa oikeuden ja voiman tulla Jumalan lapseksi.

Tämän jälkeen ihmisen psyykeminä alkaa kasvamaan uutenaluomuksena pikkuhiljaa.

Jumalan luoman ihmisen normaalitila on olla Jumalan lapsi ja perillinen isossa perheessä.

Vierailija
997/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon tullaan siirtymällä pimeydestä valkeuden valtakuntaan. 

Uudestisyntymisessä Jumalan Henki tulee asumaan sinun henkeesi ja tekee sen eläväksi. Edellyttää että tunnustat tilasi pimeydessä ja omistat sen että Jeesus on valmistanut sinulle tämän mahdollisuuden taivaan isän lapseksi syntien anteeksisaamisessa.

Jumala antaa oikeuden ja voiman tulla Jumalan lapseksi.

Tämän jälkeen ihmisen psyykeminä alkaa kasvamaan uutenaluomuksena pikkuhiljaa.

Jumalan luoman ihmisen normaalitila on olla Jumalan lapsi ja perillinen isossa perheessä.

Vierailija
998/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin päätellä viestistäsi, ettet ymmärrä asiaa. Jos ymmärtäisit, et kirjoittaisi noin. 

Se on sinulle kuitenkin edistystä että alat olla samaa mieltä.

Vierailija
999/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on "helvetti" (gehenna). Joka pitää kiinni totuudestaan palaa iankaikkisesti, sillä totuus ei pala tulessakaan. Vain totuudesta luopumalla pelastuu. Totuus on tavallaan harha, jota ei ole olemassa. Tieto perustuu totuuteen ja totuus on vain "näkökulma". Kulmaa muuttamalla havainto muuttuu ja myös totuus muuttuu ja siten myös tieto. 

Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.

Jumalan sana on totuus (aletheia).  Joh. 17:17 ja Joh. 14:6

Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

"Helvetti" on siten lähinnä armon (charis) eli karisman puutetta. Virheellinen totuus/todellisuuskäsitys.

Näin ollen "helvetti" on se totuus, johon kukin ihminen uskoo. Raamatun mukaan siis jokainen luo oman "helvettinsä" itse uskomalla siihen. Se todellisuuskäsitys, jonka ihminen luo eläessään tässä todellisuudessa seuraa ihmistä myös seuraavaan todellisuuteen.

"Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".

Vierailija
1000/1317 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinulle kuitenkin edistystä että alat olla samaa mieltä.

En ole samaa mieltä kenenkään kanssa. Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Sinulla on vain sekavaa ajattelua.