Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?

Vierailija
20.01.2026 |

eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. 

Raamattu sanoo "tuomitkaa oikea tuomio."

Oikea tuomio on synnin tuomitsemista synniksi. Oikea julistus on synnin sanominen synniksi. Ja Jumala yksin tuomitsee kadotukseen. Me ihmiset tuomitsemme maallisissa oikeusistuimissa sen oikean tuomion mitä kustakin synnistä ja pahasta teosta on säädetty. 

Kovasti tykkäät enemmän tuomitsevasta ja ankarasta kuin armahtavasta ja rakastavasta Jumalasta. Kertoo sinusta itsestäsi aika paljon.

Jesse ei ihan olisi kanssasi samaa mieltä.

Luepa uudelleen mitä Jeesus on sanonut. 

Ei viesti pari kerro mitään siitä mitä mietä olen. Jumala on samaan aikaan rakkaus ja oikeudenmukainen ja pyhä.

Vierailija
82/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen esittäjä on nukkunut äidinkielen tunneilla. Sanajärjestys, ahoi !!!!! Ja ota ne lääkkeet nyt, ne on sinulle ihan syystä määrätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas tuomitseva. 

Tyypillinen uskovainen. Asettaa itsensä jalustalle muita tuomiten.

Älä yleistä meitä kaikkia uskovaisia vain noiden tekopyhien jumalanleikkijöiden takia. Itse uskon että jokainen valitsee itse maailmankuvansa, kunhan ei vahingoita muita. Jumala ei katso pahalla, että ihminen itse valitsee mitä ajattelee yhtään mistään.

Vierailija
84/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Raamattu sano, että kun vaan uskoo ja katuu, niin pelastuu? Eli kuolinvuoteelle asti kannattaa vetää läskiksi.

Katumus on yhtä tyhjän kanssa jos se ei ole aitoa. Se, että tietoisesti käyttäytyy kuin paskiainen koko ikänsä ja vasta kuolinvuoteellaan alkaa feikata katumusta, kertoo millainen ihminen on kyseessä. Siinä vaiheessa ei sellainen "katumus" enää riitä.

Vierailija
85/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, mies keskimmäiseltä ristiltä on puolustusasianajajana taivaassa. Ei minun tekojen tai tekemättä jättämiseen takia vaan lahjana, koska Jumalan rakkaus koskee jokaista ihmistä. 
 Kuten oikeanpuoleisella ristillä roikkunut rikollinen sai lupauksen paikasta paratiisissa, ei ymmärryksensä, tekojensa tai elämänsä vuoksi. Hän ei ehtinyt hyvittää mitään, ei opetella monimutkaisia opillisia teorioita, ei pyytää anteeksi keneltäkään muulta kuin viereensä ristiinnaulitulta mieheltä. Se riittää meille muillekin. 

Vierailija
86/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. 

Raamattu sanoo "tuomitkaa oikea tuomio."

Oikea tuomio on synnin tuomitsemista synniksi. Oikea julistus on synnin sanominen synniksi. Ja Jumala yksin tuomitsee kadotukseen. Me ihmiset tuomitsemme maallisissa oikeusistuimissa sen oikean tuomion mitä kustakin synnistä ja pahasta teosta on säädetty. 

Kovasti tykkäät enemmän tuomitsevasta ja ankarasta kuin armahtavasta ja rakastavasta Jumalasta. Kertoo sinusta itsestäsi aika paljon.

Jesse ei ihan olisi kanssasi samaa mieltä.

Luepa uudelleen mitä Jeesus on sanonut.

Jos hän mitä sanoit, hän ei tuomitse ketään pelkän uskonnon vuoksi.

Vierailija
87/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumalan kieltäminen on kirjoitettu, ymmärretty ja opetettu aina, hänen sanojensa mukaan, niin ettei hänen oppejaan kielletä. Rakkautta, maailmaa, kaikkea hänen luomaansa. Kansanmurha on suoraa hänen kieltämistään, koska se kieltää Rakkauden, anteeksiannon, yrittämisen ja oppimisen. Se kieltää hänen sanansa."

Väittääkö Raamattu Jumalan tahdoksi ja määräyksiksi jotain sellaista, joka todellisuudessa ei ole Jumalan tahto ja määräys?

Raamattu on ihmisten kirjoittama, vaikka kuinka olisivat saaneet jumalallisen inspiraation. Mikään ei estä ihmisiä siis lisäämästä omiaan milloin minnekin. Raamatustakin on useampi eri versio.

Voisiko suoraan kysymykseen saada suoran vastauksen, eli väittääkö Raamattu Jumalan tahdoksi ja määräyksiksi jotain sellaista, joka todellisuudessa ei ole Jumalan tahto ja määräys, kyllä/ei? Ei edes tarvitse perustella.

Vierailija
88/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla myöskään ap:n sydämessä, kun haukkuu muita ihmisiä ja uhkailee helvetillä. Näin ei Jeesus tekisi. 

Sitä Jeesus nimenomaan tekee. Kertoo totuuden helvetin olemassaolosta ja kutsuu ihmisiä taivaan kansalaisuuteen.

Jeesus sanoi: "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät voi tappaa sielua. Pelätkää ennemmin häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matteus 10:28)

Jeesu puhui helvetistä enemmän kuin taivaasta ja varoitti todellakin iankaikkisesta kadotuksesta.

luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Ap tuo yllä oleva oli sinun kirjoituksesi, ei siis Jeesuksen sanoista. Ja sanot muiden ihmisten elämää surkeaksi ym? Eli Jeesus ei todellakaan puhuisi näin rumasti toisille. Hän ei varmaankaan pelastaisi toisten sieluja siten, että ensin haukutaan ym. Ja tiedätkö, että tuohon Raamattuun vetoamalla on ihan turha selittää asioita, jos ne sanat eivät tule oikeasti itse Jeesukselta sinun sieluusi suoraan tai Jumalalta. Raamattua ovat niin monet väärentäneet  aikojen saatossa saadakseen kansalaiset alamaiseksi. Ei siis Jumalalle, vaan papistoille ja Valtioille alamaisiksi. Jos ikinä lukee mitä tahansa, kuin myös Raamattua tai mitä tahansa hengellistä kirjaa, niin sitä pitää aina lukea myös kriittisesti, eikä uskoa kaikkea lukemaansa. Tieto pitää suodattaa sydämen kautta ja takaisin järjen käyttöön. 

Vierailija
89/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin?

Vierailija
90/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pelkää, eikä pelkää useimmat muutkaan, mutta niillä harvoilla jotka pelkäävät, on kyllä elämä pilalla. 

Vierailija
91/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei sitä päätä kuka menee Helvettiin tai ei, ja se että sinä väität sellaista on itsessään Jumalanpilkkaa. Sinä et ole ketään parempi tai synnittömämpi. Ylpeys on yksi kuolemansynti sekin. :D

Vierailija
92/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota koska en ota edesvastuuta kenenkään ikuisuudesta.  

Vierailija
93/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti matkalla, mutta ei ikinä joudu sinne kuitenkaan?

Joo ei pahemmin ateistina pelota.

Vierailija
94/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota, Jeesus puhuu Raamatussa että armahtaa kenet haluaa, suurin osa ei pelastu, en minäkään koska olen mokannut monta etsikkoaikaani, Jeesus hyvin piilossa. Uskovien syyllistäminen ei auta asiaa tuo vaan lisää painetta ja stressiä. 

Tämä osa on aina ollut sekava minulle, koska Johanneksen evankeliumissa sanotaan myös, että Jumala antoi ainoan poikansa "jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän". Ja tuo on minusta lohdullinen ja kaunis ajatus, ja on ainakin itselleni tuonut lohtua, jos on tuntunut siltä että on elämässään hukassa tai ajautumassa pahojen asioiden äärelle (vaikka ei helvettiin uskoisikaan). En yleensäkään tiedä, minkä takia jonkun "helvetin pelkoa" tai uskoa pitää yleensäkään pilkata. Antaa ihmisten uskoa tai olla uskomatta. Jos jonkun pelko helvettiin joutumisesta ajaa hänet käyttäytymään paremmin ja auttamaan toisia, niin onko se nyt sitten se maailman kamalin asia, mene ja tiedä.

Vierailija
95/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus can kiss my ass

Vierailija
96/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ap sinua ja minuakaan pelottanut, ennen kuin Jumala alkoi herätellä meitä siihen totuuteen, että Raamatun sana on totta ja että parannus on tehtävä, jos mielii päästä taivaaseen. Ihminen, jolla ei vielä ole tietoa iankaikisuusasioista ja uskoa niihin, ei tietenkään vielä osaa pelätä helvettiin joutumistakaan.

Synnintunnon ja ymmärryksen ihmisen sydämessä aiheuttaa Herra itse ja se tapahtuu, kun Jumala näkee, että tämän aika on ruveta miettimään iankkaikkisuusasioita.

Vierailija
97/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoaa helvettiä voi kokea vain maan päällä ja se onkin jo liikaa. Kuolema vapauttaa helvetistä. Se ei suinkaan ole ikuinen. 

Kun aivot ovat rittävän kauan ilman happea, ne vaurioituvat peruuttamattomasti. Tietoisuus ja minätietoisuus katoavat. Sama henkilö ei enää koskaan koe mitään. On alkanut täysi vapautus.

Vierailija
98/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta löytyy mielenkiintoisia yksityiskohtia, esim. tämä.

Malakian kirjassa sanotaan näin:

"Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla."

Tässä sana siivet on sana, jota käytettiin myös rabbien viittojen liepeistä. Jeesus oli myös rabbi.

Matteuksen evankeliumissa on sitten tämä kohta:

"Silloin Jeesusta lähestyi muuan nainen, jota kaksitoista vuotta oli vaivannut verenvuoto. Hän tuli Jeesuksen taakse ja kosketti hänen viittansa tupsua. 21Hän näet ajatteli: Jos vain saan koskettaa hänen viittaansa, minä paranen. 22Jeesus kääntyi, näki naisen ja sanoi: Ole rohkealla mielellä, tyttäreni, uskosi on parantanut sinut. Siitä hetkestä nainen oli terve."

Tämä nainen tiesi, että vuosisatoja on odotettu Messiasta, jonka "siipien" alla jokainen paranee. Hän siis uskoi, että koskemalla Messiaan viitan liepeisiin tapahtuu paraneminen ja teki niin ja niin tapahtui.

Vierailija
99/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas tuomitseva. 

Tyypillinen uskovainen. Asettaa itsensä jalustalle muita tuomiten.

Älä yleistä meitä kaikkia uskovaisia vain noiden tekopyhien jumalanleikkijöiden takia. Itse uskon että jokainen valitsee itse maailmankuvansa, kunhan ei vahingoita muita. Jumala ei katso pahalla, että ihminen itse valitsee mitä ajattelee yhtään mistään.

Nyt puhutaan kristinuskon ja Raamatun Jumalasta, eikä itse keksityistä jumalista. "Älä yleistä meitä kaikkia uskovaisia vain noiden tekopyhien jumalanleikkijöiden takia. Itse uskon että jokainen valitsee itse maailmankuvansa, kunhan ei vahingoita muita" -juttusi osoittaa, että sinä puhut jostain muusta jumalasta ja muusta uskovaisuudesta, koska Raamatun ilmoittama totuus Jumalasta ja uskovaisuudesta ei pidä yhtä sinun henkilökohtaisen totuutesi kanssa.

Se, että täälläkin tajutaan se fakta, että Jumala ei ainoastaan armahda syntistä, vaan myös rankaisee synnistä, jos niistä ei tee parannusta, on totuudenmukainen kuva Jumalasta. Ja vaikka se herättääkin pelastumattomissa vihaa ym. negatiivisuutta, niin siitä huolimatta he ovat jo oikeaan suuntaan menossa, koska he ovat tajunneet tämän asian. 

Itsekään en sulattanut Jumalan rangaistuspuolta ennen kuin tulin uskoon ja sain kokea armahduksen. Niin se muillakin usein menee, että viha ja vastustus voi olla ankaraakin ennen uskoontuloa ja syntien anteeksisaamista. Kukapa sitä nyt sellaisesta tykkäisi, joka helvettiin heittää. Mutta juuri siksi Jeesus tuli apuun, auttamaan parannuksenteossa ja pelastamaan synnin seurauksilta, ettei niin kävisi. Siinä ilmenee Jumalan rakkaus, että hän lähetti Jeesuksen, sanoo Raamattu.

Ihminen, joka uskoo vain rakkaudelliseen Jumalaan, mutta ei tuomion Jumalaan, ei vielä tunne Jumalaa oikein.

Vierailija
100/143 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota, mies keskimmäiseltä ristiltä on puolustusasianajajana taivaassa. Ei minun tekojen tai tekemättä jättämiseen takia vaan lahjana, koska Jumalan rakkaus koskee jokaista ihmistä. 
 Kuten oikeanpuoleisella ristillä roikkunut rikollinen sai lupauksen paikasta paratiisissa, ei ymmärryksensä, tekojensa tai elämänsä vuoksi. Hän ei ehtinyt hyvittää mitään, ei opetella monimutkaisia opillisia teorioita, ei pyytää anteeksi keneltäkään muulta kuin viereensä ristiinnaulitulta mieheltä. Se riittää meille muillekin. 

Hän myöskin pelkäsi Jumalaa ja hyväksyi sen, että häntä rangaistaan hänen tekojensa mukaan ja että hän on ansainnut tuomionsa. 

Raamatusta:

40Mutta toinen moitti häntä: Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta? 41Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa. 42Ja hän sanoi: Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi. 43Jeesus vastasi: Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan