Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?

Vierailija
20.01.2026 |

eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Kommentit (1433)

Vierailija
541/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti ovat ap:n kaltaiset ihmiset. Miettikää jos joutuisitte Räsäskän, Essayahin,  Soinin ja ap:n kanssa samaan huoneeseen edes tunniksi.

Vierailija
542/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska Jessen ansiosta en ole menossa sinne. Se on sen verran hyvä jätkä, että pelastaa ihmiset kadotukselta näiden vajavaisuuden vuoksi, ei näiden omista ansioista. Omilla teoilla jos voi vaikuttaa helvettiin joutumiseen, niin kansanmurhan järjestely on varmempi keino saada kosminen rangaistus kuin se, kuuluuko mihin uskontoon.

Koska jos uskontoon kuuluminen ratkaisee, puheet "äärettömästä armosta" ovat olleet valetta ja Jeesus rankaiseekin mielivaltaisesti sitä, joka sattui vetämään väärän mittaisen tikun. Sellainen jätkä ei ole messias vaan Trump-henkinen tyranni.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Se, ettei ihminen pelastu omilla teoilla, vaan armosta, tarkoittaa sitä, ettei ihminen voi kontrolloida pelastustaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulo ei ole tiedon väärti. Sinä et 100% varmaksi voi tietää, voit vain uskoa tietäväsi ja uskoa. 
Tyypillinen hihhuli, mielenterveysongelmainen ja täysi k*rpä ihmisenä, koska aivopesun värittämä aggressiivinen kasvatus. 
Onneksi uskovien joukossa on vielä selväjärkisiäkin. 
Sinä et ole yksi heistä. 

Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Minä opetan ehdottoman oikeaa ja puhdasta pelastusoppia. Joka ei sitä usko, on epäuskoinen, ja siten kaukana pelastuksesta. 

Selitä tarkkaan se pelastusoppisi.

Voin vastata asiallisiin kysymyksiin.

Minkälainen on pelastusoppisi jota julistat?

Vierailija
544/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulo ei ole tiedon väärti. Sinä et 100% varmaksi voi tietää, voit vain uskoa tietäväsi ja uskoa. 
Tyypillinen hihhuli, mielenterveysongelmainen ja täysi k*rpä ihmisenä, koska aivopesun värittämä aggressiivinen kasvatus. 
Sinä et ole yksi heistä. 

Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Minä opetan ehdottoman oikeaa ja puhdasta pelastusoppia. Joka ei sitä usko, on epäuskoinen, ja siten kaukana pelastuksesta. 

Ja kilinpskanvtut! 
Harhainen hihhuli psykooseissaan julistaa omaa erinomaisuuttaan tajuamatta lainkaan, kuinka typerältä saakaan näyttämään niin itsensä, kuin muutkin hihhulit (myös ne täysillä valoilla käyvät)😂🤣

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. 

Vierailija
545/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole yksi heistä. 

Ja kilinpskanvtut! 
Harhainen hihhuli psykooseissaan julistaa omaa erinomaisuuttaan tajuamatta lainkaan, kuinka typerältä saakaan näyttämään niin itsensä, kuin muutkin hihhulit (myös ne täysillä valoilla käyvät)😂🤣

Sinulla on oikeus mielip

Niin on, kuten kaikilla muillakin. 
Sinunlaisillesi se vain näyttää tekevän tiukempaa, kuin se prseeseenne juuttunut raamattunne, hyväksyä ja kunnioittaa ilman jatkotuputtamista ymv. 

Vierailija
546/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi olla jokin helpompi tapa kun kertoa helvetistä kuin vain kerran (n. 2000 vuotta sitten)?  Miksi ei voi tulla sanomaan jokaiselle ihmiselle? Sitten kukin voi tehdä kuin parhaaksi näkee.

Ihmisen on tarkoitus ylittää ymmärryksensä. Se ei tosiaankaan ole helppoa, mutta se on ainoa tie eteenpäin. 

Vierailija
547/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimetkää yksi joka on palannut kuolleista kertomaan että on joutunut helvettiin ja kertoo kuulumisia. 

Kristityt toivat uskontonsa tänne murhaamalla muinaisia suomalaisia.

Se on uskonto, ei tieteellistä faktaa.

Ikuisesti palamaan johonkin liekkeihin, keneen voi oikeasti upota vieläkin tällainen paskapuhe? Uskonto on vanhentunut keino hallita ihmismassoja. Nykyään sen tekee politiikka.

Kunnioitan ihmisiä jotka uskovat ja saavat voimaa siitä ja se on heidän oma asiansa. Mutta tällainen julistaminen... Viidellä leivällä ja parilla kalalla ei ainakaan meidän perhettä ruoki.

Minä tiedän, että Jumala on olemassa ja että ihmisen kannattaisi pyrkiä Jumalan tahdon noudattamiseen.

Mikset itse noudata sitä?

Jeesus opetti, että kaikki käskyt, kiellot ja määräykset s

Vierailija
548/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole yksi heistä. 

Selitä tarkkaan se pelastusoppisi.

Minkälainen on pelastusoppisi jota julistat?

Wikipediasta:

Viisi protestanttisen reformaation pääperiaatetta voidaan tiivistää viiteen latinankieliseen sola- eli ainoastaan/yksin -lauseeseen:[1]

Sola fide (yksin uskosta);

Sola scriptura (yksin kirjoituksista);

Solus Christus (yksin Kristuksesta tai yksin Kristuksen kautta);

Sola gratia (yksin armosta);

Soli Deo gloria (kunnia ainoastaan Jumalalle).

Vierailija
549/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole yksi heistä. 

Siirry nyt siitä "minä" tiedän mikä on oikein , kertomaan  mitä se usko pitää sisällään ja miten sen voi saada.

Vierailija
550/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole yksi heistä. 

Siirry nyt siitä "minä" tiedän mikä on oikein , kertomaan  mitä se usko pitää sisällään ja miten sen voi saada.

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. 

Vierailija
551/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole yksi heistä. 

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai

Raamatun oppi on että Jumalan valtakuntaan uudestisynnytään ,eli Jumala luo uuden ihmisen jonka siirtää pimeydestä valkeuteen. Se on Jumalan teko, ihminen ei sitä omilla ansioillaan saa.

Vierailija
552/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

letadiolaisuus on vain yksi monista laatikoista joissa elää. Vain Buddhalaiset pääsevät laatikoiden ulkopuolelle ja näkevät niiden turhuuuden.

Vierailija
553/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi olla jokin helpompi tapa kun kertoa helvetistä kuin vain kerran (n. 2000 vuotta sitten)?  Miksi ei voi tulla sanomaan jokaiselle ihmiselle? Sitten kukin voi tehdä kuin parhaaksi näkee.

Ihmisen on tarkoitus ylittää ymmärryksensä. Se ei tosiaankaan ole helppoa, mutta se on ainoa tie eteenpäin. 

Yritäppäs nyt kovasti selittää mitä tämä tarkoittaa.

Vierailija
554/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun oppi on että Jumalan valtakuntaan uudestisynnytään ,eli Jumala luo uuden ihmisen jonka siirtää pimeydestä valkeuteen. Se on Jumalan teko, ihminen ei sitä omilla ansioillaan saa.

Ilman muuta asia on noin. Uudestisyntymistä en kuitenkaan käsittele tällä palstalla. Se tapahtuu Jumalan armosta, eikä ihminen voi sitä kontrolloida. Mutta se joka luulee, ettei ihmisen tarvitse itse tehdä mitään, on käsittänyt väärin. 

Vierailija
555/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäppäs nyt kovasti selittää mitä tämä tarkoittaa.

Vierailija
556/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei puhuta helvetistä. Se on ihmisten keksimä pelote keskiajalta, kun kirkko ja valtiot keräsivät veroja ja "loivat" sellaisen.

Raamatun evankeliumeissa

Jeesus puhuu helvetistä usein ja suorasti varoittaen kadotuksesta, joka on iankaikkinen rangaistus, toisin kuin taivas on iankaikkinen elämä. Hän kuvaa helvettiä paikaksi, josta varoittaminen on rakkautta. Jeesuksen opetuksissa (esim. Matt. 25:31-46) helvetti mainitaan viimeisen tuomion yhteydessä. 

Jeesuksen opetuksia helvetistä:

Iankaikkinen rangaistus: Jeesus kuvaa helvetin paikaksi, jonne jumalattomat menevät iankaikkiseen rangaistukseen (Matt. 25:46).

Varoitus: Helvettiä käytetään varoituksena, jotta ihminen ei joutuisi ikuiseen kadotukseen.

Todellisuus: Jeesus puhui helvetistä konkreettisena todellisuutena, ei pelkkänä vertauskuvana.

Paholaisen ja enkelten kohtalo: Opetuksissa mainitaan, että helvetti on tarkoitettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen, mutta varoitus koskee myös ihmisiä.

Erottelu: Viimeisellä tuomiolla ihmiset jaetaan kahteen ryhmään: toiset iankaikkiseen elämään ja toiset iankaikkiseen kadotukseen

Vierailija
557/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta asia on noin. Uudestisyntymistä en kuitenkaan käsittele tällä palstalla. Se tapahtuu Jumalan armosta, eikä ihminen voi sitä kontrolloida. Mutta se joka luulee, ettei ihmisen tarvitse itse tehdä mitään, on käsittänyt väärin. 

Yritä opetella kommunikoimaan selkeästi . Uskosi on kyllä harhaoppia, niin ettei sillä taivasten valtakuntaan päästä.

Raamattu ,Pyhähenki kirkastaa aina Kristusta ,eikä omaa erinomaisuuttaan.

Vierailija
558/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole yksi heistä. 

Olet sekaisin kuin seinäkello.

Vierailija
559/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä opetella kommunikoimaan selkeästi . Uskosi on kyllä harhaoppia, niin ettei sillä taivasten valtakuntaan päästä.

Raamattu ,Pyhähenki kirkastaa aina Kristusta ,eikä omaa erinomaisuuttaan.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. 

Vierailija
560/1433 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin helppoa tuo hairahtuminen luuloihin. Tästä ketjustakin voi ihmisiä opastaa liittymään kirkkomme rukouspiiriin, jossa voi vaikkapa näyttää papille omia kirjoituksiaan, ja pyytää, että pääsisi pois fariseuslaisuudesta ja kovasydämisyydestä. Ajattele, se on niin helppoa! Siunattua matkaa rukouspiiriin!