Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniallergiset? Odotatteko että teidät huomioidaan?

Vierailija
19.01.2026 |

Esim työpaikan kahvipöydässä? Jos siis vaikka joku tuo palaveripullaa, kaupasta ostettuna tai itse leivottuna, tai vaikka karkkia lomamatkalta tuliaisena. 

Itsestäni on aina välillä kiva ilahduttaa työkavereita ja viedä jotain. Ja mielelläni myös huomioin yksittäiset allergiat ja ruokarajoitteet. Esim. edellisessä työpaikassa oli laktoosittomia, yksi maidoton ja kasvissyöjiä. Näillä rajoitteilla vielä keksii kohtuullisen hyvin tarjottavaa. Mutta mites jos porukassa on joku joka on allerginen kananmunalle, maidolle, suunnilleen kaikille viljoille ja pähkinöille, soijalle, hedelmille jne. Tällainen tilanne on uudessa työpaikassa. Onko parempi olla kokonaan viemättä mitään, ettei kukaan joudu eriarvoiseen asemaan? Vai onko ok viedä vain sellaista mitä muut voi syödä ja yksi ei? Jotenkin dorka olo molemmista vaihtoehdoista. 

Toivoisin sekä vastauksia teiltä jotka pohtivat samaa, ja ennen kaikkea itse allergisilta!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen vatvoo tällaisia

Vierailija
2/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten ruotsalainen toimii tässä tilanteessa? Onko vinkkiä ruotsalaisesta vastaavasta palstasta, jossa voisin kysyä? 😅 (Lue sarkasmilla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin vähän ruoka-aine allergioita mutta en ikinä odota että joku joka ilmaiseksi tarjoaa koko porukalle miettisi sellaisia. Ja toisaalta tulee sellainen olo että pitää itse tuoda jotain erityistä jos toinen erikseen minulle ostaa jotain. t.mies

Vierailija
4/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten ruotsalainen toimii tässä tilanteessa? Onko vinkkiä ruotsalaisesta vastaavasta palstasta, jossa voisin kysyä? 😅 (Lue sarkasmilla)

Villi veikkaus että ruotsalainen vie mitä tykkää ja ne syö jotka haluaa/pystyy... Eri

Vierailija
5/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Jos tuodaan ohimennen tavalliselle kahvitauolle joku pullapitko niin en kaipaa yhtään mitään, on kuitenkin omat eväät mukana. Mutta jos kyseessä on vähänkin "virallisempi" tilaisuus, olisi kiva jos huomioitaisiin jotenkin. Tyyliin juodaan kahvit palaverin yhteydessä, niin silloin on tylsää olla ainoana pelkän kahvikupin kanssa.

Vierailija
6/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin yksi, joka suurieleisesti käy pöydän äärellä huokailemassa "ei taaskaan mulle mitään". Kyse siis tosiaankin muiden tuomista tuliaisista yms, ei työpaikan kahvitarjoiluista.

Vierailija
7/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toibonnjabodotan mutta tiedostan myös ettänsairautemme on myös hyvä syy jättää kutsumatta. - Olen monesti lupautunut tulemaan vaikka ottaen omat eväät mukaani ja toiveena, ettei niitä  joista pellkäbhaju saa aikaan hyvin voimakkaan reaktion olisi tarjolla. Kovin montavkertaa en ole  henhitstiet  menneet pydyvästibtukkoon mutta niin vahvasti, että että ehkä joku on jo oppinut, että kaikli ruoasta kieltätyminen ei ole vain nirsoilua ja luulosairautta mutta  osa oppinut myös, että kaltaistani sairasta ei haluta samaan ruokapöytään 

Vierailija
8/8 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pullat tai tarjoilut ostetaan työpaikan palaveripullarahoilla ja ne on tarkoitettu kaikille, niin ehdotomasti odotan, että valitaan sellaisia tarjoomuksia, jotta kaikki voivat löytää sieltä itselleen sopivaa syötävää. 

Jos joku pullapirkko leipasee illalla huvikseen pullia omalla kustannuksellaan ja tuo niitä huvikseen töihin, niin en pidä pullapirkkoa velvollisena tekemään kaikille sopivia pullia, mutta kyllähän sen laittaa merkille sitten, että jos tämä toistuu jatuvaasti, niin ajattelen, että pullapirkko ei osaa ottaa kaikkia huomioon ja sillä voi olla merkitystä joskus jossain tilanteessa, jos vaikka esimies pyytää suosittelemaan jotain työntekijää esimiehen tuuraukseen, sellaista ihmistä, joka osaa ottaa kaikkihuomioon. Silloin pullapirkkoa ei ehkä suositella. 

meillä töissä paaveritarjoomukset on aina sellaiset, että jokainen löytää omansa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän