Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi päivää aikaa hyväksyä työllistymissuunnitelma

Vierailija
19.01.2026 |

Aika vähän antavat näköjään nykyisin aikaa hyväksyä tuo suunnitelma. Ei voi välttyä ajatukselta, että näinköhän virkailijoita on ohjeistettu hankkimaan työnhakijoille karensseja, jotta voidaan sitten lain mukaan lopettaa työmarkkinatuen maksaminen ?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen menee minuutti. Oletko jotenkin autistinen?

No ei tuo minulle itselle ongelma ollut. Mutta nopea on tuo aikataulu. Kyllä laskuissakin on aina eräpäivä hieman ylihuomista kauempana.

Laskuissa se eräpäivä on siksi että ei voida olettaa että aina ois niin paljon rahaa tilillä että siitä voisi heti laittaa jotain 100e sähköön. 

No onpa persaukista porukkaa, jos käyttötilillä ei ole edes muutamaa satasta.

Harvoin on se muutama satanen kun tuki koostuu summasta 595 per 4 vkoa

Vierailija
42/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönkin voi olla mökillä ilman konetta joten ei onnistu 2 päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hyväksyn heti kun tulee viesti, että nyt voi hyväksyä. En tiedä montako päivää aloittaja tarvitsee, ettei voi heti hyväksyä.

Minä minä minä. Koita nyt tajuta, että ei mulla mennyt tällä kertaa kuin muutama minuutti kun olin tuon hyväksynyt. Vaan kun ei siitä ole kyse. Etkö todellakaan kykene ymmärtämään, että ihmisillä voi olla monenlaisia tilanteita, minkä takia ei voi tollasta hyväksyä välittömästi. Eikä kaikki ihmiset väijy jotain tekstareita koko päivää.

No mainitse jokin esimerkki, että millaisia tilanteita on, ettei voi hyväksyä välittömästi? Mielenkiinnolla jään nyt odottamaan.

Vierailija
44/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on syy miksi niin moni kotona makaaja ei työllisty. Toimenpide joka vie aikaa alle kaksi minuuttia ja jonka voi suorittaa kotona kalsareissa tuntuu joillekin ylivoimaiselta haasteelta.

Kuka tässä mistään ylivoimaisesta haasteesta on puhunut ? Onko sun mahdotonta ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät tuijota ja vahdi puhelintaan koko ajan ja edes joka päivä ?

Eihän se sinne yllättäen tule, vaan se tehdään yhdessä tapaamisella tai puhelinkeskustelussa ja sitten käydään hyväksymässä omilla tunnuksilla. Kyllä jokaisella työttömällä sen verran velvollisuuksia on, että käy laittamassa rastin ruutuun parin päivän sisään.

Vierailija
45/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella työttömällä on prepaid liittymä. Jos siinä ei ole latausta eli saldoa tarkoitan, niin se ei hyväksyminen onnistu heti.

Ja tämmöinen henkilökö on aidosti työnhakija?

Vierailija
46/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella työttömällä on prepaid liittymä. Jos siinä ei ole latausta eli saldoa tarkoitan, niin se ei hyväksyminen onnistu heti.

Ja tämmöinen henkilökö on aidosti työnhakija?

No se on näitä pelleluusereita joilla aikomustakaan työllistyä, aina selitykset valmiina.

Vierailija
47/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
48/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hyväksyn heti kun tulee viesti, että nyt voi hyväksyä. En tiedä montako päivää aloittaja tarvitsee, ettei voi heti hyväksyä.

Minä minä minä. Koita nyt tajuta, että ei mulla mennyt tällä kertaa kuin muutama minuutti kun olin tuon hyväksynyt. Vaan kun ei siitä ole kyse. Etkö todellakaan kykene ymmärtämään, että ihmisillä voi olla monenlaisia tilanteita, minkä takia ei voi tollasta hyväksyä välittömästi. Eikä kaikki ihmiset väijy jotain tekstareita koko päivää.

Jos olet työtön työnhakija sinulla on päivässä kahdeksan tuntia aikaa hakea töitä ja hyväksyä suunnitelma, nyt kun saat 48 tuntia aikaa hyväksyä niin kerro toki mitä on tärkeämpää tekemistä tuo aika ? 

Vierailija
49/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi vastaten: olen ajatellut samaa. Ja kun tiedossa on, että minuutinkin myöhästyminen voi johtaa sanktioon. Että oikein hyppyytetään, kun sinällään tuo hyväksyminen on turhaa, kun se on jo sovittu juttu.

En nyt sano että se olisi VAIKEAA, kun se ei ole. Tai AIKAAVIEVÄÄ, kun se ei ole. Mutta jos sillä sekunnilla ei ole pääsyä alustalle ja sitten iskee toinen katastrofi, jonka takia asia unohtuu. Elämässä voi tulla yllätyksiä, läheisen kuolema, oma sairastuminen, talo palaa.. jotain joka vie kaiken huomion tai toimintakyvyn. Sellaisen päälle moitteet siitä, että "olisit hoitanut heti" ei ole oikein kohdallaan, etenkään jos ei PYSTYNYT hoitamaan heti.

Mutta jos kaikki rullaa niinkuin täydellisessä maailmassa, niin sittenhän tämä on vain yksi hoidettava asia, jolla on kireä aikataulu. Vaikka edelleenkin kuittaus on vain joku virkailijan suojelukeino. 

Vierailija
50/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän voi hoitaa tekstiviestillä? Olisin kiinnostunut siitä vaihtoehdosta!

Vierailija
51/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työtön valittelee kiireitä ja ahdistuu stressistä, jos samalla viikolla on parturiaika ja työllistymissuunnitelman hyväksyntä.

Ei sillä ole edes sitä parturiaikaa, koska eihän sillä ole varaa käydä parturissa - ainaki väittää niin.

Vierailija
52/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on syy miksi niin moni kotona makaaja ei työllisty. Toimenpide joka vie aikaa alle kaksi minuuttia ja jonka voi suorittaa kotona kalsareissa tuntuu joillekin ylivoimaiselta haasteelta.

Kuka tässä mistään ylivoimaisesta haasteesta on puhunut ? Onko sun mahdotonta ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät tuijota ja vahdi puhelintaan koko ajan ja edes joka päivä ?

Jos oikeasti haluat työllistyä, niin katsot kyllä sähköpostisi päivittäin, ei se vaadi tuijottamista eikä vahtimista. Mutta tällä palstalla on toki pilvin pimein niitä joilla ei ole aikomustakaan työllistyä ellei syliin tipahda lahjana unelmien työpaikka huippupalkalla.

Vierailija
53/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymykseesi vastaten: olen ajatellut samaa. Ja kun tiedossa on, että minuutinkin myöhästyminen voi johtaa sanktioon. Että oikein hyppyytetään, kun sinällään tuo hyväksyminen on turhaa, kun se on jo sovittu juttu.

En nyt sano että se olisi VAIKEAA, kun se ei ole. Tai AIKAAVIEVÄÄ, kun se ei ole. Mutta jos sillä sekunnilla ei ole pääsyä alustalle ja sitten iskee toinen katastrofi, jonka takia asia unohtuu. Elämässä voi tulla yllätyksiä, läheisen kuolema, oma sairastuminen, talo palaa.. jotain joka vie kaiken huomion tai toimintakyvyn. Sellaisen päälle moitteet siitä, että "olisit hoitanut heti" ei ole oikein kohdallaan, etenkään jos ei PYSTYNYT hoitamaan heti.

Mutta jos kaikki rullaa niinkuin täydellisessä maailmassa, niin sittenhän tämä on vain yksi hoidettava asia, jolla on kireä aikataulu. Vaikka edelleenkin kuittaus on vain joku virkailijan suojelukeino. 

Palaako sinulla talo tai sairastutko päivittäin? Tässä on taas klassinen esimerkki siitä kuinka  asenneongelmainen ihminen näkee ja tekee ongelmia väkisin asioista jotka eivät sellaisia todellisuudessa ole. Täysin naurettavaa.

Vierailija
54/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työtön työnhakija sinulla on päivässä kahdeksan tuntia aikaa hakea töitä ja hyväksyä suunnitelma, nyt kun saat 48 tuntia aikaa hyväksyä niin kerro toki mitä on tärkeämpää tekemistä tuo aika ? 

Ei ehdi kun pitää hakea temupaketteja postista ja kaljaa Lidlistä! Ja jossain vaiheessa pitäisi humaltuakin!

Vierailija
55/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtönkin voi olla mökillä ilman konetta joten ei onnistu 2 päivässä.

Miten työssäkäyvältä onnistuu työnteko viitenä päivänä viikossa, mutta työttömän pitää saada olla mökillä tavoittamattomissa päiväkausia niin ettei edes parin minuutin hommaan kykene?

Vierailija
56/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun joutuu hakee feikkityöpaikkoja. Tuntuu ettei ole yhtään oikeaa työpaikkaa työmarkkinatorilla kun ei kukaan pyydä haastatteluun.

Vierailija
57/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on puoli tuntia aikaa hakea ilmaista kaljaa 3 kilometrin päästä.

Onnistuuko ?

Vierailija
58/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on puoli tuntia aikaa hakea ilmaista kaljaa 3 kilometrin päästä.

Onnistuuko ?

Sitten siellä paikan päällä olisikin Työnantaja !!! Hahhahh.

Ja tarjoaisi lasillisen kotikaljaa. Hahhhh

Vierailija
59/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole muuta ongelmaa, mutta jos suunnitelmaa laaditaan perjantaina, niin vaikka palvelut ovat kiinni viikonloppuna, niin on vastattava suunnitelman hyväksymisestä viimeistään sunnuntaina. Tuo ei käy oikeustajuuni, vaan tuolloin viimeinen päivä vahvistaa suunnitelma tulisi olla maanantai tai tiistai. Varsinkin kesällä, kun joku onnekas pääsee jopa mökille, niin ei viikonloppuna ehkä tule mieleen velvollisuus vastata. 

Vierailija
60/74 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa niellä ylpeys ja vain sulautua työttömien massaan. Ne tehtävät ovat ihan helppojakin millä pääseen siiven alle suojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi