HS: Saana huristelee Teslalla hamstraamaan punalappuruokia kaupasta
Teslakuskeilla ei ole mitään oikeutta viedä punalapputuotteita köyhien edestä. Jotain rajaa stana https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011757973.html
Kommentit (163)
Saana on tyypillinen suomalainen kuluttaja, joka kuvittelee säästävänsä ostamalla alennusprosentteja eikä tuotetta ja hintaa.
Omasta mielestään on kovinkin valveutunut kuluttaja, mutta kaupan alan ammattilaiset nauravat tällaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Saana ostaa surullisen pienen 250g pussillisen nahistuneita baby-porkkanoita ja maksaa niistä alennushintana 0,64€ eli 2,56€/kilo. Tavalliset tuoreet porkkanat olisi maksanut 0,89€ kilo eikä niitä olisi tarvinnut syödä nahistuneena eikä heti samana päivänä. Siitä huolimatta Saana on itseensä tyytyväinen että hän on neuvokkaana naisena nyt saanut ruokaa 60% halvemmalla. Miten mulle tulee sellainen olo että joku tässä yhtälössä kuitenkin nyt vähän mättää?
No ei kai tässä mätä mikään. Hävikki vähenee ja kaikki hyötyvät, myös ne kaupan muut asiakkaat. Tässähän pitäisi olla vain tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää aamuisin että missä ne köyhät ovat kun kaupan auetessa eivät ole paikalla dyykkaamassa niitä alennuksia. Ai niin, koisaamassa omassa punkassa? Turha vinkua!
Kuinka köyhä tuo artikkelin Saana sitten onkaan, kun ehtii kauppaan vasta hieman ennen sulkemista.....
Vierailija kirjoitti:
Punalapputuotteet eivät ole mitään köyhäinapua, vaan hävikin pienentämistä. Ja punalapputuotteissa on sellaisia, jotka lisäalennuksenkin jälkeen ovat monelle liian kalliita. Pitäisikö ne heittää roskiin mädäntymään?
Minä en usko edes että se köyhä sen kahden naudanliha pihvi paketin 2 pihviä/ 24 euroa ostaisi alennuksestakaan
Vierailija kirjoitti:
HS tekee ihan samaa mistä se itse syyttää somea. Otsikkoon vedetään epäoleellisia sivuseikkoja ja niin vahvistetaan ihmisten ennakkoluuloja.
Muistaakseni lupasivat joskus tehdä parannuksen ja palata asiajournalismiin mutta edelleen on klikit ja raha tärkeintä.
Otsikon kuuluukin olla mielenkiintoinen ja keräävän lukijoita, mutta se ei saa olla vääristelevä tai valetta, joka ei vastaa itse kirjoitusta.
Miksi todenperäinen otsikko vahvistaisi ennakkoluuloja? Eikö jokainen itse vastaa omista ennakkoluuloistaan, vai oletko sinä sellainen joka on ohjailtavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalapputuotteet eivät ole mitään köyhäinapua, vaan hävikin pienentämistä. Ja punalapputuotteissa on sellaisia, jotka lisäalennuksenkin jälkeen ovat monelle liian kalliita. Pitäisikö ne heittää roskiin mädäntymään?
Minä en usko edes että se köyhä sen kahden naudanliha pihvi paketin 2 pihviä/ 24 euroa ostaisi alennuksestakaan
Taidat olla humalassa, ei se maksa 24 euroa vaan noin 5-6 euroa kaupasta riippuen.
En ole lukenut muita kommentteja. Kerron vain omani. Olen köyhä mutta ainuttakaan punalappua en ole ostanut. Käyn päivällä ja ostan kunnon ruokaa. Nälkää näkevät Tesla kuskit saa pitää minun puolestani vaikka mimmoiset rääpiäiset!
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä ahneutta mikä hyvätuliisilla on.
Hyvätuloiset maksavat jo enemmän veroja.
Vierailija kirjoitti:
Punalapuissa on niin paljon erilaisia tuotteita että niitä riittää erilaisille asiakastyypeille. Jotkut ostaa maitoa, munia, nakkeja, makkaraa, marinoituja kanasuikaleita, ruisleipää, leivän päälle lauantaimakkaraa tai balkania. Jotkut ostaa sisäfilettä, luomunautajauhelihaa, luomumunia, kalliimpia juustoja, leivoksia, kylmäsavustettua lohta ja paistileikkeleitä. Vegaaneillekin löytyy tofunsa, soijajogurttinsa ja kaikenlaisia lihankorvikkeita.
Ei löydy vegaaneille enää monessakaan kaupassa, olin itse salessa töissä ja ne vegaani tuotteet ei kelvanneet edes ilta-alessa, kyllä niitä oli pyydetty sinne, lopputulos oli ettei niitä enää tullut edes pyynnöstä. Mitään järkeä ei ole kuljettaa tuotteita kauppaan, ensin runko linjalla ja sitten jakoautolla, tehdä niille kaupassa tilaa ja lopulta pistää alelaput ja sitten heittää biojätteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saana ostaa surullisen pienen 250g pussillisen nahistuneita baby-porkkanoita ja maksaa niistä alennushintana 0,64€ eli 2,56€/kilo. Tavalliset tuoreet porkkanat olisi maksanut 0,89€ kilo eikä niitä olisi tarvinnut syödä nahistuneena eikä heti samana päivänä. Siitä huolimatta Saana on itseensä tyytyväinen että hän on neuvokkaana naisena nyt saanut ruokaa 60% halvemmalla. Miten mulle tulee sellainen olo että joku tässä yhtälössä kuitenkin nyt vähän mättää?
No ei kai tässä mätä mikään. Hävikki vähenee ja kaikki hyötyvät, myös ne kaupan muut asiakkaat. Tässähän pitäisi olla vain tyytyväisiä.
Tämä on melkoinen voimassa ole harha, että "kaikki hyötyvät" kun kaupan hävikki pienenee. Kaupan hävikki on suorastaan romahtanut viimeisen 20 vuoden aikana, eikä tuosta saatu hyöty ole ainakaan kuluttajahintoihin valunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaksi naudanlihapihviä maksaa 60% alennuksen jälkeen 24 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä ahneutta, ensin halutaan elellä toisten piikkiin ja sitten vielä omia alennukset itselleen
Punalaputettujen idea on vähentää hävikkiä, ei toimia köyhäinapuna.
Tuon tietävät kaikki. Elämässä on kuitenkin muitakin asioita, kuten vaikka arvot ja inhimillisyys.
Kun ne köyhät ei välttämättä osta sitä naudanlihaa jossa on makuluu mukana, miksen minä saa ostaa ? Se on yksi köntti lihaa jota keitetään pitkään ja sitten pienitään ihan itse, ei köyhät osta niitä keittolihakuutioitakaan miksi minä en sitten ostaisi kun osaan lihasopan tehdä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalapuissa on niin paljon erilaisia tuotteita että niitä riittää erilaisille asiakastyypeille. Jotkut ostaa maitoa, munia, nakkeja, makkaraa, marinoituja kanasuikaleita, ruisleipää, leivän päälle lauantaimakkaraa tai balkania. Jotkut ostaa sisäfilettä, luomunautajauhelihaa, luomumunia, kalliimpia juustoja, leivoksia, kylmäsavustettua lohta ja paistileikkeleitä. Vegaaneillekin löytyy tofunsa, soijajogurttinsa ja kaikenlaisia lihankorvikkeita.
Ei löydy vegaaneille enää monessakaan kaupassa, olin itse salessa töissä ja ne vegaani tuotteet ei kelvanneet edes ilta-alessa, kyllä niitä oli pyydetty sinne, lopputulos oli ettei niitä enää tullut edes pyynnöstä. Mitään järkeä ei ole kuljettaa tuotteita kauppaan, ensin runko linjalla ja sitten jakoautolla, tehdä niille kaupassa tilaa ja lopulta pistää alelaput ja sitten heittää biojätteisiin
Vegaanit ovat keskimäärin korkeakoulutetumpia, mutta ruuantuottajissa on paljon elämänkoululaisia. Jotka kuvittelevat että voi vedättää itseään älykkäämpiä ihmisiä jollain palmuöljy-rapsi-vehnämössöillä ja kutsua niitä "vihapulliksi" kun vähän maustaa soijakastikkeella ja paprikalla.
Ongelma vegaanituotteissa on monesti se, että ne ovat aivan täyttä kuraa laadultaan ja ravintoarvoiltaan. Halvimpia teollisuusöljyjä ja rasvoja yhdistettynä vehnätärkkelykseen tai vehnäjauhoon. Ei tuollaisia osta erkkikään edes 90% alella kun sen laittaminen elimistöön on kuin tärpättiä joisi.
Parhaat vegaanituotteet ovat tuoreita kasviksia joita voi höyryttää ja maustaa kotona. Sekä tofu, härkis jne.
vegaanituotteissa on aivan järkyttävät katteet verrattuna siihen mitä sillä esim. 5 tai 7 eurolla saa oikeasti. vastauksena tuolle joka ihmetteli miksei ne mene kaupaksi edes 50% alella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo siis ostaa kaikkea muoviin pakattua valmispaskaa koska siinä on alennuslappu ja luulee säästävänsä? Ja vielä kuvittelee että on hyvin ekologinen. Muuten aivan sama mitä ja kuka ostaa mutta ei tuo säästämiseltä vaikuta.
Samaan asiaan kiinnitin huomion. Jos halua säästää, ei osta valmiiksi täytettyjä patonkeja tai täytekakkua. Eikä osta joka kauppareissulla muovikasseja.
Minä söin vielä vuosi sitten kerran viikossa täytetyn patongin, joka maksoi 5€. Miksi? Siksi että se oli halvempi kuin jos olisin ostanut kaikki samat ainekset paketteina. En syönyt leipää kuin kerran viikossa joten tuo oli herkkuni ja huomattavasti edullisempi kuin itse koottuna.
Vierailija kirjoitti:
Punalapputuotteilla ei edes säästä yhtään mitään. Punalaputetut ovat yleensä kaupan kalleimmasta valikoimasta, ja niitä jää yli juuri siksi, koska ihmiset ei normihinnalla niitä osta. Sitten punalaputettuna ne ovat yhä kalliimpia kuin ne halvemmat ja tuoreimmat tuotteet. Oikeasti säästää, kun suunnittelee ruoat ja ostaa sen mukaan. Ylipäätään einesten käyttö on aina kalliimpaa kuin itse valmistaminen. Ja punalaputettuinahan ei koskaan ole niitä peruselintarvikkeita, mutta nehän ovat edullisia muutenkin.
Kyllä täällä on ainakin usein myös halvempia tuotteita punalaputettuina. Esim. boilerin suikaleita, jauhelihaa yms. Eineksistä en syö kuin pinaatti- ja verilättyjä, riisipiirakoita ja lihapiirakoita enkä noitakaan usein. Teen ruoat itse.
Ei varmaan ollut vielä, syy on siinä että sähköauton osarit on ajaneet monet ahdinkoon kun autosta on velkaa enemmän kuin auton arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanituotteet voisi jakaa ilmaiseksi maistiaisiksi ilta-alessa, niin ne tulisivat tutummiksi. Ne leikkeleet näyttävät koiranmakkaralta, niin ei arvaa ostaa.
Saana ostaa lihaa ja muovikasseja ja väittää olevansa ekologinen. Lähinnä vaikuttaa humoristilta....
USAssa on vihreät laput. Ne ovat varmaan ympäristöystävällisiä siellä.