Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Saana huristelee Teslalla hamstraamaan punalappuruokia kaupasta

Vierailija
19.01.2026 |

Teslakuskeilla ei ole mitään oikeutta viedä punalapputuotteita köyhien edestä. Jotain rajaa stana https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011757973.html

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS tekee ihan samaa mistä se itse syyttää somea. Otsikkoon vedetään epäoleellisia sivuseikkoja ja niin vahvistetaan ihmisten ennakkoluuloja. 
Muistaakseni lupasivat joskus tehdä parannuksen ja palata asiajournalismiin mutta edelleen on klikit ja raha tärkeintä.

Eipä se asialinja kauan kestänyt, kuten nähtiin ylistysjutussa perijättärestä, joka turautti osinkotuotot vassuille.

Vierailija
102/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli ketju, missä kyseenalaistettiin Hesarin motiivit tehdä tällainen juttu. Hyvätuloinen Teslan omistava kaunis nainen ostaa punalaputettuja tuotteita. Syöttö silakoille lapaan?

Hesari on silakoiden, takkurastojen ja ransuaktivistien propagandasiipi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole paljon oksettavampaa juttua lukenut aikoihin. Porhot ryntäilee punalappuisten perään sähköautollaan.  Ja vahtaavat vielä ajankohdan, jolloin auton voi ladata edullisemmin. Luultavasti kylpevät rahassa ja pystyisivät maksamaan kaikesta normaalihinnan. Jos itse olisin noissa varoissa, en ilkeäisi mauttomuuttani lehdissä esitellä!

Säästetyillä rahoilla voi sitten käydä vaikka Kanarialla.

Vierailija
104/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin että punalapputuotteet on varattu punalippuihmisille?

Hesarin ja vassujen mukaan punalapputuotteita saa myydä vain Kela Gold -asiakkaille. 

Vierailija
105/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä ahneutta, ensin halutaan elellä toisten piikkiin ja sitten vielä omia alennukset itselleen

Punalaputettujen idea on vähentää hävikkiä, ei toimia köyhäinapuna. 

Vierailija
106/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aamuisin että missä ne köyhät ovat kun kaupan auetessa eivät ole paikalla dyykkaamassa niitä alennuksia. Ai niin, koisaamassa omassa punkassa? Turha vinkua!

Ei aamulla ole mitään alennuksia, kauppa myy vasta sitten alennuksella kun tuote uhkaa mennä vanhaksi.

Ainakin tuossa lähi salessa on heviä pussitettu jo aamulla, ostin alle kahden eurolla kaksi rasiaa vadelmia, kahdenlaista salaattia ja muutaman tomaatin. Samoin monia tuotteita on jo aamusta -50% sitä mukaan kun täyttävät hyllyjä myös laputtavat.

Vierailija
107/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfile -30% on vieläkin kalliimpaa kuin sikanautajauheliha -30%. 
Näitä taitaa ostaa eri ihmiset.

Vierailija
108/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Itse myyjänä ollessani hamstrasin punalaputettuja tuotteita maitokaappiin jemmaan. Joskus yhden päivän aikana kiloja lihaa. Säästyi mukavasti rahaa sitten ostaa yhdeksän jälkeen 60% alehintaan.

Vierailija
109/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan alelihat ja syötän ne koirille. 

Vierailija
110/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ilmestyi ykis ja sama persu kommentoimaan usealla viestillä kun hs mainittiin. 

Vierailija
111/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan alelihat ja syötän ne koirille. 

Meidän Fifille ei alelihat kelpaa.

Vierailija
112/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on hävikkiin menossa, sama se kuka ne ostaa

Niin on, kauppiaan ja sinun puolestasi. Köyhä ei ehkä yhdy näkemykseesi, eikä yleinen moraalikäsitys. 

Vierailija
113/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aamuisin että missä ne köyhät ovat kun kaupan auetessa eivät ole paikalla dyykkaamassa niitä alennuksia. Ai niin, koisaamassa omassa punkassa? Turha vinkua!

Tuota, oletko koskaan ollut alennuksia jahtaamassa? Sen nimi on ilta-ale. Ja nimi viittaa siihen ajankohtaan, milloin se alennus kassalla annetaan. 

Vierailija
114/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä nyt ongelmana ne punalapputuotteet vai se Tesla?  Tiedättehän te, että ei tarvitse olla rikas ajaakseen sellaisella? 

Näinpä, jostain syystä tuota merkkiä jaksetaan mainita vaikka ne on halpoja leluja, ihan kun olisi väliä onko sillä tuliterä kalliimpi bemari tai 20v. vanha pösö. 

Ne punalapputuotteet on hävikin vähentämistä varten kaikille asiakkaille suunnattu, ei köyhäinapua. Sitä saa sosiaalitoimesta tai leipäjonosta. Sitäpaitsi varakaskin saa säästää ja todennäköisesti siksi ovatkin varakkaampia. 

Vierailija
115/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä työtön yh, ilman autoa. Aina ei ole busdlippuun rahaa. Esimerkin ostokset ovat sellaisia mitä en ostaisi edes alennuksesta ovat liian kalliita silloinkin. Emme syö jugurtteja, valmispatonkeja, pensasmustikoita, pullia tms kuin n kerran pari vuodessa. Perusruokaa voisin ostaa mutta en mitään sisäfileetä tms.

Erikoinen käsitys täällä siitä että köyhillä olisi varaa alennuksen jälkeen ostetulla tuollaisia ruokia. Itse en juuri hedelmiä tai vihanneksia syö rahan takia,koululainen joka päivä niitäkin monipuolisesti. Mutta kukaan ei tarvitse puoliakaan kuitin tuotteista.

Katso niiden hedelmien ja vihannesten hintoja, kukaan ei Suomessa voi väittää ettei ole varaa. Jos ei muuta niin pakasteesta löytyy kilon pusseja halvalla. Nytkin oli, just tarkistin, appelsiini 1,49 kilo k kaupassa joka on kallein vaihtoehto. Ja salaatit ei paljoa maksa. Tyhmyyttä on väittää ettei ole varaa syödä just hevi osaston tuotteita jotka on halvimpia 

Vierailija
116/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huristelen julkisilla 2x viikko kolmen (kilometrin säteellä olevan) alepan ratsauskierroksen. Jääkaappi ja pakastinosa täyteen.

-stadi

Vierailija
117/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan kiinnosta hevon vi..... kuka ostaa punalappu tuotteita. Itse en osta vanhaa ruokaa.

Hyvin on yleistieto hallussa. Suomessa ei saa myydä vanhaa eli vanhentunutta ruokaa. Noissa tuotteissa voi olla useitakin päiviä viimeiseen käyttöpäivään. 

Vierailija
118/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäfile -30% on vieläkin kalliimpaa kuin sikanautajauheliha -30%. 
Näitä taitaa ostaa eri ihmiset.

Minä ostan molemmat. Toisesta teen makaronilaatikkoa ja toisesta paistan pihvejä. Nykyisin filettä ei vaan usein ole.

Vierailija
119/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä työtön yh, ilman autoa. Aina ei ole busdlippuun rahaa. Esimerkin ostokset ovat sellaisia mitä en ostaisi edes alennuksesta ovat liian kalliita silloinkin. Emme syö jugurtteja, valmispatonkeja, pensasmustikoita, pullia tms kuin n kerran pari vuodessa. Perusruokaa voisin ostaa mutta en mitään sisäfileetä tms.

Erikoinen käsitys täällä siitä että köyhillä olisi varaa alennuksen jälkeen ostetulla tuollaisia ruokia. Itse en juuri hedelmiä tai vihanneksia syö rahan takia,koululainen joka päivä niitäkin monipuolisesti. Mutta kukaan ei tarvitse puoliakaan kuitin tuotteista.

Katso niiden hedelmien ja vihannesten hintoja, kukaan ei Suomessa voi väittää ettei ole varaa. Jos ei muuta niin pakasteesta löytyy kilon pusseja halvalla. Nytkin oli, just tarkistin, appelsiini 1,49 kilo k kaupassa joka on kallein vaihtoehto. Ja salaatit ei paljoa maksa. Tyhmyyttä on väi

Pikkupussi porkkanoita maksaa enemmän kuin laputettu lenkkimakkara. Appelsiinikilon hinnalla saa koipireisirasian ilta-alesta ja siitä riittää kolmeen hyvään ateriaan.

Vierailija
120/147 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niitä sanotaan spurguleimatuiksi. 

Kohta pitää kai olla pikaliimalla sellainen punalappu otsassa, että tiedetään kuka on tarpeeksi ahtaalla, jotta voi miinuskuuskybäsiä ostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi