Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?

Vierailija
19.01.2026 |

Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.

Kommentit (474)

Vierailija
461/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus ei ole aina kaunista kuultavaa.

Jos yhden miehen kanssa seksin harrastaminen tekee jakotuheroksi, niin sitten sitä on myös jokainen parisuhteessa oleva nainen. 

Vierailija
462/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa saisin todisteita. Olen alkanut vahvasti epäillä, että mieheni on ylläpitänyt sivusuhdetta 10 vuotta, ainakin yhden tietyn naisen kanssa, ehkä muidenkin. Olen epäillyt pitkin matkaa, mutta ehkä läheisriippuvaisena en ole eronnut, kun ei ole varmuutta. Hän ei suostu keskustelemaan mistään. Jos osaan kysyä jonkin täsmäkysymyksen, niin kiemurtelee jotain vastaukseksi, mutta kaikki pitää nyhtää irti. Kun viimeksi ihmettelin, miten hän on näköjään ollut yhteydessä siihen 10 v takaiseen epäilemääni naisystävään vieläkin, ovat näköjään yhä hyvin paljon yhteydessä ja tapaavat, niin hän ei vastannut siihenkään mitään. Ei puhunut sanaakaan, vaikenee täysin. En uskoisi, että sellaista täydellistä puhumattomuutta on edes olemassa, ellen olisi itse kokenut. Jotenkin vahva salailun kulttuuri hänellä. Ei tietenkään rakasta eikä arvosta minua, haluaa vain hyötyä, koska mm. kaikki omaisuus on minun. Olin jo päättänyt erota ja kerroin sii

Et sinä todisteita tarvitse. Se on todisteesi miten voit. Minä kaipasin niitä todisteita vuosien ajan. Suostuin hyväksymään asioiden todellisen laidan vasta, kun eräs meidät molemmat tunteva ihminen sanoi minulle suoraan, että minua vedätetään. Häneltä sain jonkinlaiset todisteet. Heikot nekin oli, mutta jonkinlaiset. Mutta kunpa en olisi tuhlannut vuosia elämästäni. Olisin uskonut vain siihen, että voin aivan hirvittävän huonosti kaiken aikaa. Mies oli onnistunut manipuloimaan asetelman sellaiseksi, että uskoin vian olevan minussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
464/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjùsta saa vahvat fiilikset että toisen jäte on toisen aarre. Samaan aikaan kun vaimo jo kenties harkitsee eroa, salarakasneitonen hehkuttaa toisaalla onneaan. Ja mies seilaa näiden kahden, tai useamman naisen välillä yrittäen pitää kaikki tyytyväisenä ja roolissaan halliten koko näytelmää. Absurdi tilanne kerrassaan. 

Vierailija
465/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjùsta saa vahvat fiilikset että toisen jäte on toisen aarre. Samaan aikaan kun vaimo jo kenties harkitsee eroa, salarakasneitonen hehkuttaa toisaalla onneaan. Ja mies seilaa näiden kahden, tai useamman naisen välillä yrittäen pitää kaikki tyytyväisenä ja roolissaan halliten koko näytelmää. Absurdi tilanne kerrassaan. 

Edelleenkään kaikki toiset naiset eivät halua sitä miestä itselleen vaan mies on vain seksiä varten.

Vierailija
466/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se salarakas välttämättä halua sitä miestä itselleen. Joskus se mieskin on pelkkä lelu. 

Vierailija
467/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään kaikki toiset naiset eivät halua sitä miestä itselleen vaan mies on vain seksiä varten.

Mitä ihmeen väliä sillä on petetyn vaimon kannalta, haluaako toinen nainen miehen suhteeseen vai pelkkään seksiin? Ei mitään merkitystä. Kummassakin tapauksessa vaimo kärsii huonosta suhteesta miehen kanssa, joka valehtelee ja elää kaksoiselämää, muttei myönnä mitään, joten kynnys erota on korkea ilman todisteita, varsinkin jos on lapsia. Ei minua ainakaan kiinnosta, mitä mahdollinen toinen nainen haluaa, en ajattele häntä lainkaan. Haluan vain tietää totuuden. Jos se toinen nainen olisi reilu, hän kertoisi suhteestaan vaimolle, koska ymmärtää, että vaimolla on oikeus tietää. Voi kertoa vaikka senkin, jos itsestä paremmalta tuntuu, ettei hän halua miestä itselleen, pelkkää seksiä vain.

Vierailija
468/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa saisin todisteita. Olen alkanut vahvasti epäillä, että mieheni on ylläpitänyt sivusuhdetta 10 vuotta, ainakin yhden tietyn naisen kanssa, ehkä muidenkin. Olen epäillyt pitkin matkaa, mutta ehkä läheisriippuvaisena en ole eronnut, kun ei ole varmuutta. Hän ei suostu keskustelemaan mistään. Jos osaan kysyä jonkin täsmäkysymyksen, niin kiemurtelee jotain vastaukseksi, mutta kaikki pitää nyhtää irti. Kun viimeksi ihmettelin, miten hän on näköjään ollut yhteydessä siihen 10 v takaiseen epäilemääni naisystävään vieläkin, ovat näköjään yhä hyvin paljon yhteydessä ja tapaavat, niin hän ei vastannut siihenkään mitään. Ei puhunut sanaakaan, vaikenee täysin. En uskoisi, että sellaista täydellistä puhumattomuutta on edes olemassa, ellen olisi itse kokenut. Jotenkin vahva salailun kulttuuri hänellä. Ei tietenkään rakasta eikä arvosta minua, haluaa vain hyötyä, koska mm. kaikki omaisuus on minun. Olin jo päättänyt erota ja kerroin sii

Olet kuin ystäväni, jonka mies sitten loppujen lopuksi jätti, vuosikausien pettämisten jälkeen. Ystäväni olisi silloinkin vielä tahtonut jatkaa, monien vuosien terapiatkin takana. Mies oli ja on krooninen pettäjä, mutta tuskin enää vanhemmiten löytää elättäjää, joka häntä jaksaa pitempään katsella. On toinen suhde eron jälkeen menossa ja sama peli jatkuu uusienkin kanssa.

Läheisriippuvainen hakeutuu yhä uudelleen tällaisiin suhteisiin, ikävä kyllä. Uudet suhdeviritelmät ovat olleet hyvin samantyyppisten "lurittelijoiden" kanssa olleet, mutta niistä ei onneksi ole tullut mitään. Sen verran on viisautta kertynyt, ettei enää ota ketään asumaan samaan asuntoon.

Mene terapiaan. Sinua vedätetään niin kauan kunnes saat apua ongelmaasi.

Vierailija
469/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on petetyn vaimon kannalta, haluaako toinen nainen miehen suhteeseen vai pelkkään seksiin? Ei mitään merkitystä. Kummassakin tapauksessa vaimo kärsii huonosta suhteesta miehen kanssa, joka valehtelee ja elää kaksoiselämää, muttei myönnä mitään, joten kynnys erota on korkea ilman todisteita, varsinkin jos

Kerroin vaimolle. Kerroin vain sen, mikä oli tarpeellista. Hänen ei tarvinnut kuulla pahimpia. En ole ihmishirviö. En tiedä mitä heidän liitolleen tapahtui. Ei kuulu minulle. Olen jatkanut eteenpäin. 

Vierailija
470/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että monen naisen välillä seilaava ja heidän kaikkien kanssa se**iä harrastava mies on ennemminkin urbaanilegenda kuin täyttä totta. Uskon, että valtaosa pettämään ajautuvista miehistä elää liitossa, jossa on jo valmiiksi perustavanlaatuisia ongelmia. Läheisyys saattaa olla täysin kuollutta, yhdessä vain elellään vanhasta tottumuksesta. Sukulaiset, tuttavat, aikuiseksi kasvaneet lapset ja kertynyt omaisuus on se liima, joka pitää yhdessä. Etenkin, jos kumpikin tai jompikumpi on siitä huolimatta suhteeseen tyytyväisiä. Itselläni ei ollut ollut mitään fyysistä kosketusta eksään tai kehenkään muuhunkaan naiseen yli viiteen vuoteen, kun lopulta petin. Tosin en olisi pettänyt vielä tuolloinkaan, ellen olisi rakastunut korviani myöten maailman ihanimpaan naiseen. Todennäköisesti olisin sinnitellyt avioliitossani maailman tappiin saakka ja yrittänyt löytää merkityksen elämälleni parisuhteen sijasta harrastuksista ja vaikkapa lapsenlapsista. 

M62

Vierailija
471/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Se ei ollut pointti, vaan se miten hienosti mies pitää pallot ilmassa saadakseen näytelmän toimimaan. Sitä miestä ei välttämättä halua kukaan tosissaan, hän osaa vaan koukuttaa naiset palvelemaan omaa etuansa. Jos sinä saat siitä palkintosi, että pääset petille, niin hyvä niin.

Vierailija
472/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on petetyn vaimon kannalta, haluaako toinen nainen miehen suhteeseen vai pelkkään seksiin? Ei mitään merkitystä. Kummassakin tapauksessa vaimo kärsii huonosta suhteesta miehen kanssa, joka valehtelee ja elää kaksoiselämää, muttei myönnä mitään, joten kynnys erota on korkea ilman todisteita, varsinkin jos

Voi pyhä yksinkertaisuus. Mä vain vastasin tuon yhden kuvitelmaan siitä mitä jokainen toinen nainen muka on, tekee ja ajattelee. 

Vierailija
473/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketuksen puute on usein seurausta emotionaalisesta etäisyydestä ja puhumattomuudesta. Turvattomuudesta. 

Vierailija
474/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Se ei ollut pointti, vaan se miten hienosti mies pitää pallot ilmassa saadakseen näytelmän toimimaan. Sitä miestä ei välttämättä halua kukaan tosissaan, hän osaa vaan koukuttaa naiset palvelemaan omaa etuansa. Jos sinä saat siitä palkintosi, että pääset petille, niin hyvä niin.

Olet ihan väärässä. Mies on peluri, mutta siinäpä se juju onkin, että se nainen voi olla yhtä lailla peluri. Mies luulee hallitsevansa koko kuviota, kunnes jossain vaiheessa havahtuu siihen, että häntä onkin vedätetty kaiken aikaa. Olenko ylpeä asiasta, en. Halusin vain antaa miehelle opetuksen. Nykyään en enää vaivaudu, vaan keskityn muuhun. -eri

Vierailija
475/474 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ol

Ei ole terveen puhetta. Ihminen, jolle ihmissuhteet ovat peliä ja joka näkee vain itsensä. Mies ja toinen nainen samanlaisia. Eikä mitään ajatusta vaimolle, joka on tuossa se syytön kärsijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi