Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?

Vierailija
18.01.2026 |

Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita. 

Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.

Kommentit (411)

Vierailija
381/411 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli pesukone päällä kun menin suihkuun ja se näytti 19 min aikaa jäljellä. Se aika meni suihkussa ja sitä ennen olin tehnyt bidee alapesun jo wc:ssä, koska en halua pas ka basilleja suihkuhuoneen lattialle. Puolipitkät hiukset ja hoitoaine ym pesut ja kantapäitten skrapaus sisältyy.  Lopuksi suihkuhuone lastalla kuivaksi, seinät ja lattia ja lasiovet. 19 min. Vettä voi säästää sulkemalla tai pienentämällä juoksutusta. Ja sit vielä sadesuihku on ihan huonojuttu. Älkää sortuko moiseen trendiin, sillä ei tee mitään. 

Vierailija
382/411 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku 2-3 minuuttia riittäisi mut en koskaan niin lyhyesti käy. Sellanen puoli tuntia siinä varmaan menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/411 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 minuutissa ei saa edes vettä säädettyä sopivaksi, silloin jäisi kyl pesut tekemättä. 😜

Vierailija
384/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas.kalla pystyn käymään 2-5 minuutissa.

Nää kysymykset on mielenkiintoisia.

Vierailija
385/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku 2-3 minuuttia riittäisi mut en koskaan niin lyhyesti käy. Sellanen puoli tuntia siinä varmaan menee

Suihkunpää on ruskee ja eikun paineella..

Vierailija
386/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeimmillaan on tullut sekunnin pintaan otettua vaatteet päällä pikasuihku itse hanikoissa sekoiltuaan tai lapsen väännellessä niitä.

Vierailija
387/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laukean nopeastin noin 10 sek jos on kiire eli sen aikaa

Vierailija
388/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta minimoida vedenkäyttöä maassa, jossa on satoja tuhansia järviä.

No mulla se jonkinlainen minimointi on sen kalliin veden takia. Maksan kulutuksen mukaan.

Myös veden lämmittäminen maksaa, ellei ota kylmiä suihkuja.

Vierailija
389/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas.Ka tulee joskus nopeasti. Pää jo näkyy pöntölle istuessa.

Vierailija
390/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se parissa minuutissa on hoitunut, kun suihkusta on loppunut kylmä vesi. Pikainen kotisuihku hoituu yleensä viidessä minuutissa. Jos sheivaan, menee ehkä tuplat aikaa, mutta silloin suljen hanan välillä tai pienennän suihkun painetta.

Vierailija
391/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli pesukone päällä kun menin suihkuun ja se näytti 19 min aikaa jäljellä. Se aika meni suihkussa ja sitä ennen olin tehnyt bidee alapesun jo wc:ssä, koska en halua pas ka basilleja suihkuhuoneen lattialle. Puolipitkät hiukset ja hoitoaine ym pesut ja kantapäitten skrapaus sisältyy.  Lopuksi suihkuhuone lastalla kuivaksi, seinät ja lattia ja lasiovet. 19 min. Vettä voi säästää sulkemalla tai pienentämällä juoksutusta. 

Ja sit vielä sadesuihku on ihan huonojuttu. Älkää sortuko moiseen trendiin, sillä ei tee mitään. 

...ja mä tulen kuin sadee tahdooon rakastella sinuaaaa tahdooon

Vierailija
392/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuun lenkiltä ihan heti en jaksa suihkuun,

Vierailija
393/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin on joku ihmeen kilpailu??

Vierailija
394/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä pesen yhdellä ämpärillisellä. Periaatteessa se riittäisi kaupunkiinkin. 

Yksi tuttava lämmittää sähkölaskussaan säästääkseen veden vedenkeittimellä pesemiseen ksupungissakin.

Vierailija
395/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi nopeaa olla. Kaukolämpötalossa voi naatiskella suihkussa niin kauan kuin haluaa.

Vierailija
396/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lännen nopein, että siihen malliin yritättä pestä mun tuloksen. 

Vierailija
397/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähelteillä yli kymmenenkin kertaa päivässä mutta en mä siellä pitkään ole. Sanosin notta ei ole mikään työläs homma.

T: Juha

Vierailija
398/411 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3minuuttia. Ensin valutan sen verran vettä, että se on mukavaa iholle (ei liian kylmää tai kuumaa), kastelen itseni hiuksia myöten. Hana kiinni. Sen jälkeen shampoo tukkaan, suihkusaippualla kainalot, yläkroppa, tissien alusta, jalkoväli, varpaat ja sitten sen verran hanaa päälle, että huuhtelen kädet ja laitan kasvojen pesuaineen kasvoihin. Sitten huuhtelen hiukset veden samalla huuhdellen valtaosan kropasta samalla. sen jälkeen vaan tarkemmin  ne kolot, kainalot yms. Jotta saippuat lähtee. Se oli siinä. Ei todellakaan mene kauaa. Erikseen sitten, jos ajelen säärikarvoja jne. 

Enkä todellakaan haise hielle, vaikken hinkkaakaan itseäni minuuttitolkulla. Käyn joka päivä suihkussa ja miten ihmeessä se ei riittäisi kainaloihin, jos otan suihkusaippuaa ja pyöritän sitä 5-10 nopeaa kierrosta kainalossa, muualla enemmän pyyhkäisy paitsi tissien alustassa muutamia hankaavia liikkeitä kuten varpaiden väleissä. 

Vierailija
399/411 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jusy niin kauvan kuin tarvitsee. Ja p.kat ajasta.

Vierailija
400/411 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 sekunti. Ei mene vettä eikä kyllä tule puhdastakaan.