Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

23-vuotias Aurora asuu ihaillulla trendialueella näin paljon se maksaa

Vierailija
18.01.2026 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000011747180.html

Ihailtu trendialue? Näistä torneista ei taida olla ollut muuta kuin negatiivista uutista?

Ja yli tonni kuussa pikku yksiöstä? No joo ei tämä tietysti ole Hesassa mitenkään ihmeellistä. 

Hyvät on toki maisemat, mutta ......?

Eli miksi tämä juttu? Mikä tässä on uutinen? Selittäkääpäs. Tyttö on toki söpö.

Joku toimittajan kaveri?

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2023 valmistuneen Visio-tornitalon asukkaita piinaavat nyt väkisin sisään pyrkivät huumeidenkäyttäjät, kertoo Helsingin Sanomat. Helsingin Kalasataman tornitalojen järjestyshäiriöt ovat olleet otsikoissa aiemminkin.

Talon asukas kertoo lehdelle todistaneensa nyt useaan otteeseen, kuinka rappuun on murtautunut tai muuten päässyt huumeidenkäyttäjiä. Kuluvalla viikolla sekavasti käyttäytynyt henkilö oli huutanut ja repinyt vaatteita päältään rapussa.

Asukkaan mukaan ongelmia aiheuttavat niin talon asukkaat kuin ulkopuoliset. Rapun ulko-ovissa on murtojälkiä ja käytävillä usein roskia ja spraymaalauksia. Nuuskapusseja on liimailtu rapun kattoon. Lisäksi talon saunatiloissa ja rapuissa on ollut nukkuvia ihmisiä.

tiedä sitten kannattaako tuollaista ihailla

trendikästä toki

Puhut nyt eri paikasta kuin mistä tämä artikkeli. Minusta toi asunto on mahtava. 

Vierailija
162/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki maksaa vuokraa yli tonni. 700€/kk lyhentäis jo omaa plus vastike

Laina-aika yli 100 vuotta tuolla lyhennyksellä. Ei taida pankki suostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toronto (eli "Tronoo" kuten itse sanon) on rajusti ylihinnoilteltu persläpi. Ottaen huomioon turvallisuusongelmat ja rikollisuuden, en itse muuttaisi Torontoon vaikka minulle tarjottaisiin ilmainen asunto.

Sori vaan, kanukit. Teidän pääkaupunkinne on pahempi katastrofialue kuin Tukholma. Ja ruotsalaisilla on sentään aika pahoja ongelmia maahanmuuton ja rikollisuuden kanssa. 😆

Kanadan pääkaupunki on Ottawa. Ei taida olla paljon yhteistä Tukholman kanssa. Toronto on Toronto. Iso metropolialueen kaupunki omine ongelmineen.

Vierailija
164/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanat maisemat. Aika täydellinen alue. Ylimmissä kerroksissa pois kaupungin sykkeestä ja kaikki palvelut hissimatkan päässä. Hetkessä pääsee stadiin tai pasilaan.

Jos hissi toimii ja pääsee loikkimaan narkkien yli.

Vierailija
165/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä täällä itketään ja vingutaan. Antaa nuoren naisen toteuttaa unelmiaan, ja tosi mukavaa että asuu mieleisessään asunnossa. Itsekin asun isossa omakotitalossa, mutta en ymmärrä näitä oman, ainoan oikean asumismuotonsa toitottajia. Edelleen, tosi upeaa että pitää asunnostaan. 

Ihme vinkujia olette, aikuiset ihmiset.

Muutamassa viestissä voi aistia pienen kateuden tuoksahduksen 🙃

Vierailija
166/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kylpytynnyriä eikä pihakeittiötä.

Hahaha, yläkerrassa Auroralla on muuten  molemmat 😆

Vierailija
167/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin korkealla asuessa ja noin hyvistä näköaloista pitääkin vähintään tonni kuussa maksaa vuokraa. Kyllä tuolla sielu lepää katsellessa maisemia horisontissa. Noin korkealle ei myöskään katutason meteli juurikaan kuulu. Halpaa on Helsingin hinnat vielä verrattuna moneen muuhun kaupunkiin ja tornitalojen näköala huoneistoihin. 

Vierailija
168/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on siksi että tuo puhelinta naaman edessä tyttö sai hetken julkisuuden 

Vierailija
169/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toronto (eli "Tronoo" kuten itse sanon) on rajusti ylihinnoilteltu persläpi. Ottaen huomioon turvallisuusongelmat ja rikollisuuden, en itse muuttaisi Torontoon vaikka minulle tarjottaisiin ilmainen asunto.

Sori vaan, kanukit. Teidän pääkaupunkinne on pahempi katastrofialue kuin Tukholma. Ja ruotsalaisilla on sentään aika pahoja ongelmia maahanmuuton ja rikollisuuden kanssa. 😆

Just joo 😆 nyt mollataan jo Torontokin. Olisikohan sulla elämässsä mitään hyvää? 

Vierailija
170/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin kaupungissa, niin ehdottomasti haluaisin asua mahdollisimman korkealla. Olisi kiva nähdä kaupungin rakennusten katot ylhäältä käsin ja mahdollisesti horisontissa siintävä meri tai järvi. Ylhäälle ei myöskään kuulu liikenteen melu samalla tavalla kuin alakerroksiin. 

Vierailija
171/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan "girlie" asunnon näköinen ja oloinen. Varmasti hän siellä viihtyy. Näköalat on kyllä huimat. 

Vierailija
172/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toronto on Kanadan pääkaupunki kaikilla mittareilla mitattuna (väkiluku, yritysten määrä ja liikevaihto, turismin määrä, kansainvälisten investointien määrä, yms). Miksi tämä fakta pitää vääntää rautalangasta metsäsuomalaisille? Joku autisti on heti ulisemassa ja pätemässä nippelitiedolla siitä, että Kanadan virallinen pääkaupunki on Ottawa. Ottawa on käpykylä, hädin tuskin pärjää vertailussa (väkiluku) edes suomalaisen pääkaupunkiseudun kanssa (Helsinki ja ympäryskunnat).

Terveisin,

minulla on ollut sukulaisia Kanadassa yli 50 vuoden ajan

Vierailija
173/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä miten 23-vuotiaalla voi olla varaa noin kalliseen asuntoon? ton ikäsenä olin juuri aloittamassa omaa työuraani osa-aika duunissa josta sain (riippuen työtuntien määrästä) noin ~1400€ nettona / kk.

Ihan varmasti vanhemmat sponssannut jollain tavalla, joka on ihan okei, mutta ois kiva jos puhuisi avoimesti siitä jos on saanut paljon apua vanhemmilta.

Vierailija
174/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen samanlainen torni on ihan vastapäätä, oli vaan yritetty rajata pois kuvista. Siinähän tuijottavat toisiaan.

Vierailija
175/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä miten 23-vuotiaalla voi olla varaa noin kalliseen asuntoon? ton ikäsenä olin juuri aloittamassa omaa työuraani osa-aika duunissa josta sain (riippuen työtuntien määrästä) noin ~1400€ nettona / kk.

Ihan varmasti vanhemmat sponssannut jollain tavalla, joka on ihan okei, mutta ois kiva jos puhuisi avoimesti siitä jos on saanut paljon apua vanhemmilta.

hän tekee somesisältöä ja on myös osa-aikaisesti myyjänä töissä, eiköhän siitä se tonnin vuokra kuitata.

Vierailija
176/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Kyllä mä tiedän yhen parikymppisen miehen joka osti jonku 40-50 tonnin auton velaksi perus työmiehen palkalla. Se lyhensi sitä autoa tonnin kuussa.

Tää ylikalliissa vuokra-asunnossa asuminen on naisten versio samanlaiselle pöljyydelle.

Vierailija
177/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia tuota Lokki-valaisinta ei ole laitettu kunnolla kattoon roikkumaan? Nyt se roikkuu tosi epämääräisesti ja rumasti... ei sitä ainakaan noin ole tarkoitettu ripustettavaksi.

Vierailija
178/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora on selvästi epävarma itsestään kun pitää suurena saavutuksena sitä, että pääsi asumaan Kalasataman torniin vuokralle. Mutta hei, kyllä joku katkera palstatrolli kohta kirjoittaa historian uusiksi. Hän alkaa huutaa "Ootte vaan kateellisia!" kun täällä jengi huvittuneesti naureskelee Auroran pyrkyryydelle. Oikeasti hyvin toimeentuleva nuori on jo 25-vuotiaana (tai viimeistään 30-vuotiaana) ostanut omistusasunnon Helsingistä. Ja asunnosta on merinäköala.

Vierailija
179/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on hyvä katsella kun putinin ohjukset iskee hesoihin

Vierailija
180/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Helposti. Kyllä mä tiedän yhen parikymppisen miehen joka osti jonku 40-50 tonnin auton velaksi perus työmiehen palkalla. Se lyhensi sitä autoa tonnin kuussa.

Tää ylikalliissa vuokra-asunnossa asuminen on naisten versio samanlaiselle pöljyydelle."

---

Joo, mutta en silti usko että tämä daami ois tehny työmiehen palkalla hitosti duunia tolla tavalla. Onhan se mahdollista mutta ei nykyaikana kovinkaan moni gen-z nuori paina niska limassa duunia enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme