23-vuotias Aurora asuu ihaillulla trendialueella näin paljon se maksaa
https://www.is.fi/asuminen/art-2000011747180.html
Ihailtu trendialue? Näistä torneista ei taida olla ollut muuta kuin negatiivista uutista?
Ja yli tonni kuussa pikku yksiöstä? No joo ei tämä tietysti ole Hesassa mitenkään ihmeellistä.
Hyvät on toki maisemat, mutta ......?
Eli miksi tämä juttu? Mikä tässä on uutinen? Selittäkääpäs. Tyttö on toki söpö.
Joku toimittajan kaveri?
Kommentit (210)
Valko-beige -yksiö vaaleanpunaisilla yksityiskohdilla, ei mitään uutta. Kiva, että Auroran haave on toteutunut jo noin nuorena.
Paljonko jostain kaupan töistä oikein maksetaan nykyään?
Smegin kalliit koneet pöydällä, metkkilaukkuja hyllyllä, kaikki tuikut ja lasilautaset Iittalaa, kattovalaisin merkkilamppu
Silloin kun itse asustelin eka yksiössäni, niin mitään merkkitavaraa ei ollut missään. Ei edes ikeaa. Ekotorilta ja kierrätyskeskuksesta mun hankinnat.
Alkaa jurppimaan kun nykyisin mattimeikäläiset mainostavat iltapäivälehtien "uutisissa" omia somekanaviaan. Joo, se some on tärkeä nuorille ja etenkin tietyillä aloilla työskenteleville että saa töitään julki.
Itse en kehtaisi noin hakea huomiota, vaikka yrittäjänä tarvitsisin julkisuutta.
Odotan mielenkiinnolla tulevaisuuden uutisia: "Surmatyön silminnäkijä Pirkko-Pekka, 20 kertoo...katso Pirkko-Pekan OnfyFans!"
Toimittajien pitäisi itse kehittää juttunsa, eikä kopioida juttuja kokonaan ulkomailta käyttäen Googlen kääntäjää. Tai kopioida julkkiksen instagramista kuvat "Kauneusvaikuttajalla on uudet tissit, naama ja perse, katso kuva!"
Toki oikeat jutut pistetään maksulliseen lehteen ja hyvä niin, mutta ei kannata ilmaisjutuissa mennä sieltä missä aita on matalin.
Iltalehden toimittaja tehnyt taas kaveristaan jutun. Hauska, että näissä uutisissa aina otsikon perusteella käsitellään jotain asumismuotoa, vessan remontointia edullisesti tai muuta vastaavaa mikä ei sinäänsä henkilöidy itse asunnon omistajaan merkittävästi mutta itse uutisissa on jotain teinipeili-kuvia aina. Ikään kuin tässäkin uutisessa oli taas hirveän tärkeetä lukijoiden kannalta nähdä miltä se kalastamassa asuva nevöhööd aurora nyt näyttää.
En tiedä, mitä täällä itketään ja vingutaan. Antaa nuoren naisen toteuttaa unelmiaan, ja tosi mukavaa että asuu mieleisessään asunnossa. Itsekin asun isossa omakotitalossa, mutta en ymmärrä näitä oman, ainoan oikean asumismuotonsa toitottajia. Edelleen, tosi upeaa että pitää asunnostaan.
Ihme vinkujia olette, aikuiset ihmiset.
Mitä aloittaja hakee: Tyttö on toki söpö"? Kiva alentaa 23-vuotiasta naista.
Vierailija kirjoitti:
mistä saa rahan kasaan kalliseen vuokraan...
tekemällä töitä kuten jutussa mainittukin, ei tonnin vuokra ole pk-seudulla mitenkään huiman kallis. Kivat maisemat kyllä, itseäni mietityttää viime päivien uutisoinnin valossa se että uusissa taloissa on huonot paloeristeet, niin tornitaloissa käy sitten vähän hassusti ellei näissä ole sprinklereita, en katsonut kuvia niin tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Smegin kalliit koneet pöydällä, metkkilaukkuja hyllyllä, kaikki tuikut ja lasilautaset Iittalaa, kattovalaisin merkkilamppu
Silloin kun itse asustelin eka yksiössäni, niin mitään merkkitavaraa ei ollut missään. Ei edes ikeaa. Ekotorilta ja kierrätyskeskuksesta mun hankinnat.
No itse olen osa-aikaisena kaupassa töissä ja minun yksiössä on vain Artekia ja Marimekkoa, ei niitä tarvitse kerralla ostaa kun pari huonekalua vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi tienata jotain 1800€ ja 3500€ välillä.
Kelasatama on kyllä melkoinen slummi, käyn välillä ja joka kerta metrolaiturilla parveilee tupakoivia narkomaaneja ja rappioalkoholisteja, Redissä pyörii tietty myös rikastusaines
Järjetön summa tuollaisesta vaatehuoneesta. Minä maksan noin 600 euroa/kk ok-talon kuluista, sisältäen ihan kaiken vakuutuksineen ja veroineen. Tontti vaatimaton 89 hehtaaria ja mahdollisesti saatan ostaa naapurin kiinteistön lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli Kalasatamaan ei kukaan suostu muuttamaan.
Se on nykyään Kelasatama ja se kertoo alueesta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Trendialue? Näyttää enemmänkin ylikorkealta slummilta.
Kalasatama, Postipuisto jne.
Eikö Kalasatamassa ole massiiviset ongelmat niissä kokonaan vuokratuissa Mordorin torneissa?
Vierailija kirjoitti:
Järjetön summa tuollaisesta vaatehuoneesta. Minä maksan noin 600 euroa/kk ok-talon kuluista, sisältäen ihan kaiken vakuutuksineen ja veroineen. Tontti vaatimaton 89 hehtaaria ja mahdollisesti saatan ostaa naapurin kiinteistön lisäksi.
Kaikki ei halua asua jossain maaseudulla jossa ei ole palveluita ja kaikki on serkkuja keskenään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä täällä itketään ja vingutaan. Antaa nuoren naisen toteuttaa unelmiaan, ja tosi mukavaa että asuu mieleisessään asunnossa. Itsekin asun isossa omakotitalossa, mutta en ymmärrä näitä oman, ainoan oikean asumismuotonsa toitottajia. Edelleen, tosi upeaa että pitää asunnostaan.
Ihme vinkujia olette, aikuiset ihmiset.
Tää on tän palstan henki. Lytätään ja kiusataan. Varsinkin helsinkiläisiä lyödään kuin vierasta sikaa. Pahoinvoivia ihmisiä täällä, ei pitäisi pahoittaa mieltään niin helposti, mutta ei voi mitään. Jospa annettaisiin kaikkien kukkien kukkia, joku tykkää kerrostalosta kaupungissa ja toinen maaseudun rahasta - molemmille se suotakoon.
Itse asun Kalasatamassa kerrostalon toisessa kerroksessa aivan rannalla ja täytyy sanoa, että mielummin asun täällä kuin tuolla korkeuksissa. Vaikka näkymät siellä on hienot, on mulla paljon turvallisempi olo lähellä maankamaraa (ja mun ikkunasta näkee hylkeetkin). Mutta olen iloinen tämän tytön puolesta kun on saanut toteutettua haaveensa.
Kyllä tuonne halukkaita riittää. Hieno asunto.
Ei oo kylpytynnyriä eikä pihakeittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä saa rahan kasaan kalliseen vuokraan...
Kela maksaa
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
se tunne kun kiipeät 20 kerrosta ylös rappukäytävässä ja vastaan tulee monikulttuurinen narkkijengi...
Tai suomalainen kerrostalokyttääjä.