Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

23-vuotias Aurora asuu ihaillulla trendialueella näin paljon se maksaa

Vierailija
18.01.2026 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000011747180.html

Ihailtu trendialue? Näistä torneista ei taida olla ollut muuta kuin negatiivista uutista?

Ja yli tonni kuussa pikku yksiöstä? No joo ei tämä tietysti ole Hesassa mitenkään ihmeellistä. 

Hyvät on toki maisemat, mutta ......?

Eli miksi tämä juttu? Mikä tässä on uutinen? Selittäkääpäs. Tyttö on toki söpö.

Joku toimittajan kaveri?

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt tajuan. Katsoin kuvat uudelleen. Vaikuttaisi tosiaan, että Aurora on laajentanut asuntoaan vetämällä asunnon parvekkeen/lasitetun terassin asunnonpuoleiset lasit pysyvästi auki ja luonut siihen tilaan itselleen työpisteen/meikkauspisteen. Sivuun vedetyt lattiasta kattoon lasit näkyy kuvissa. Lattia on laatoitettu terassin/parvekkeen alueella. Sekin ehkä selittäisi tuulella heiluvia lamppuja?

Ja ovi on ranskalainen parveke. Ai hitto, että pelottaa edes ajatus ranskalaisesta parvekkeesta ja ovesta, joka aukeaa tuossa korkeudessa, mutta minulla onkin korkeanpaikankammo. En pystyisi asumaan tuolla. 

Olen käynyt tuollaisessa asunnossa. Tuo ns. parveke on ihan samanlaista asuintilaa kuin muukin asunto, sen vain voi erottaa halutessaan erilliseksi tilaksi ja raottaa tuota ovea yläreunasta jokusen sentin. Ikkunat on "parvekkeella" eristetty ihan samalla tavalla tavalla kuin muutkin ikkunat. Lamppu heiluu katossa, koska rakennus huojuu tuulessa (kuuluu asiaan noin korkeissa taloissa), ei siksi että tuolla olisi jotenkin vetoista.

Ihan oli mukava kämppä, mutta itse en innostunut hinnasta, enkä pienestä koosta johtuen. Verkkovarastoakaan ei ollut saatavilla.

Vierailija
122/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valko-beige -yksiö vaaleanpunaisilla yksityiskohdilla, ei mitään uutta. Kiva, että Auroran haave on toteutunut jo noin nuorena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko jostain kaupan töistä oikein maksetaan nykyään?

Smegin kalliit koneet pöydällä, metkkilaukkuja hyllyllä, kaikki tuikut ja lasilautaset Iittalaa, kattovalaisin merkkilamppu

Silloin kun itse asustelin eka yksiössäni, niin mitään merkkitavaraa ei ollut missään. Ei edes ikeaa. Ekotorilta ja kierrätyskeskuksesta mun hankinnat.

Vierailija
124/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jurppimaan kun nykyisin mattimeikäläiset mainostavat iltapäivälehtien "uutisissa" omia somekanaviaan.  Joo, se some on tärkeä nuorille ja etenkin tietyillä aloilla työskenteleville että saa töitään julki.  

Itse en kehtaisi noin hakea huomiota, vaikka yrittäjänä tarvitsisin julkisuutta. 

Odotan mielenkiinnolla tulevaisuuden uutisia: "Surmatyön silminnäkijä  Pirkko-Pekka, 20 kertoo...katso Pirkko-Pekan OnfyFans!"

Toimittajien pitäisi itse kehittää juttunsa, eikä kopioida juttuja kokonaan ulkomailta käyttäen Googlen kääntäjää. Tai kopioida julkkiksen instagramista kuvat "Kauneusvaikuttajalla on uudet tissit, naama ja perse, katso kuva!"

Toki oikeat jutut pistetään maksulliseen lehteen ja hyvä niin, mutta ei kannata ilmaisjutuissa mennä sieltä missä aita on matalin.

Vierailija
125/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden toimittaja tehnyt taas kaveristaan jutun. Hauska, että näissä uutisissa aina otsikon perusteella käsitellään jotain asumismuotoa, vessan remontointia edullisesti tai muuta vastaavaa mikä ei sinäänsä henkilöidy itse asunnon omistajaan merkittävästi mutta itse uutisissa on jotain teinipeili-kuvia aina. Ikään kuin tässäkin uutisessa oli taas hirveän tärkeetä lukijoiden kannalta nähdä miltä se kalastamassa asuva nevöhööd aurora nyt näyttää.

Vierailija
126/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä täällä itketään ja vingutaan. Antaa nuoren naisen toteuttaa unelmiaan, ja tosi mukavaa että asuu mieleisessään asunnossa. Itsekin asun isossa omakotitalossa, mutta en ymmärrä näitä oman, ainoan oikean asumismuotonsa toitottajia. Edelleen, tosi upeaa että pitää asunnostaan. 

Ihme vinkujia olette, aikuiset ihmiset.

Vierailija
127/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittaja hakee: Tyttö on toki söpö"? Kiva alentaa 23-vuotiasta naista.

Vierailija
128/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä saa rahan kasaan kalliseen vuokraan...

tekemällä töitä kuten jutussa mainittukin, ei tonnin vuokra ole pk-seudulla mitenkään huiman kallis. Kivat maisemat kyllä, itseäni mietityttää viime päivien uutisoinnin valossa se että uusissa taloissa on huonot paloeristeet, niin tornitaloissa käy sitten vähän hassusti ellei näissä ole sprinklereita, en katsonut kuvia niin tarkkaan.

Vierailija
129/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smegin kalliit koneet pöydällä, metkkilaukkuja hyllyllä, kaikki tuikut ja lasilautaset Iittalaa, kattovalaisin merkkilamppu

Silloin kun itse asustelin eka yksiössäni, niin mitään merkkitavaraa ei ollut missään. Ei edes ikeaa. Ekotorilta ja kierrätyskeskuksesta mun hankinnat.

No itse olen osa-aikaisena kaupassa töissä ja minun yksiössä on vain Artekia ja Marimekkoa, ei niitä tarvitse kerralla ostaa kun pari huonekalua vuodessa.

Vierailija
130/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tienata jotain 1800€ ja 3500€ välillä.

Vierailija
131/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasatama on kyllä melkoinen slummi, käyn välillä ja joka kerta metrolaiturilla parveilee tupakoivia narkomaaneja ja rappioalkoholisteja, Redissä pyörii tietty myös rikastusaines

Vierailija
132/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön summa tuollaisesta vaatehuoneesta. Minä maksan noin 600 euroa/kk ok-talon kuluista, sisältäen ihan kaiken vakuutuksineen ja veroineen. Tontti vaatimaton 89 hehtaaria ja mahdollisesti saatan ostaa naapurin kiinteistön lisäksi.

Vierailija
133/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Kalasatamaan ei kukaan suostu muuttamaan.

Se on nykyään Kelasatama ja se kertoo alueesta kaiken.

Vierailija
134/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trendialue? Näyttää enemmänkin ylikorkealta slummilta.

Kalasatama, Postipuisto jne.

Eikö Kalasatamassa ole massiiviset ongelmat niissä kokonaan vuokratuissa Mordorin torneissa?

Vierailija
135/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön summa tuollaisesta vaatehuoneesta. Minä maksan noin 600 euroa/kk ok-talon kuluista, sisältäen ihan kaiken vakuutuksineen ja veroineen. Tontti vaatimaton 89 hehtaaria ja mahdollisesti saatan ostaa naapurin kiinteistön lisäksi.

Kaikki ei halua asua jossain maaseudulla jossa ei ole palveluita ja kaikki on serkkuja keskenään.

Vierailija
136/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä täällä itketään ja vingutaan. Antaa nuoren naisen toteuttaa unelmiaan, ja tosi mukavaa että asuu mieleisessään asunnossa. Itsekin asun isossa omakotitalossa, mutta en ymmärrä näitä oman, ainoan oikean asumismuotonsa toitottajia. Edelleen, tosi upeaa että pitää asunnostaan. 

Ihme vinkujia olette, aikuiset ihmiset.

Tää on tän palstan henki. Lytätään ja kiusataan. Varsinkin helsinkiläisiä lyödään kuin vierasta sikaa. Pahoinvoivia ihmisiä täällä, ei pitäisi pahoittaa mieltään niin helposti, mutta ei voi mitään. Jospa annettaisiin kaikkien kukkien kukkia, joku tykkää kerrostalosta kaupungissa ja toinen maaseudun rahasta - molemmille se suotakoon.

Itse asun Kalasatamassa kerrostalon toisessa kerroksessa aivan rannalla ja täytyy sanoa, että mielummin asun täällä kuin tuolla korkeuksissa. Vaikka näkymät siellä on hienot, on mulla paljon turvallisempi olo lähellä maankamaraa (ja mun ikkunasta näkee  hylkeetkin). Mutta olen iloinen tämän tytön puolesta kun on saanut toteutettua haaveensa.

Vierailija
137/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuonne halukkaita riittää. Hieno asunto. 

Vierailija
138/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kylpytynnyriä eikä pihakeittiötä.

Vierailija
139/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä saa rahan kasaan kalliseen vuokraan...

Kela maksaa

Höpö höpö.

Vierailija
140/210 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se tunne kun kiipeät 20 kerrosta ylös rappukäytävässä ja vastaan tulee monikulttuurinen narkkijengi...

Tai suomalainen kerrostalokyttääjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan