Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin tauoton tömistely

Vierailija
18.01.2026 |

Viime yönä menin sänkyyni kello 1 ja sain unen päästä kiinni vasta kello 7 aamulla (jolloin olin jo 24 tuntia hereillä ahdistus-väsyneenä), koska yläkerran naapureilla oli meneillään kunnon "kuinka monta kirjahyllyä saat kaadettua keilapallolla"-keilashow ja oli ihme kun lattia ei antanut periksi sinä aikana. Hakkasin omaa kattoakin yhdessä vaiheessa että varmasti kuuluu, mutta se hiljaisuus kesti vain 2 tuntia kunnes rakenteiden jysähtely, lattioiden tömistely ja kolistelu taas alkoi; mutta mikä pahinta, sain heti naapurilta vasta-hakkaukset perään ihan kuin olen itse tässä se muita häiritsevä naapuri. Ja edelleen, 18 tunnin jälkeenkin kuuluu töms-töms-töminää vähintään 10 minuutin välein ja ihme kolahduksia. Minkäänlaista puhetta ei kuulu ollenkaan.

Mulla on kysymyksiä: Onko todellakin niin, että on ihmisiä jotka eivät ollenkaan voi istua alas ja asettua aloilleen? Toinen kysymys: Onko mahdollista olla niin hyvä keilailussa, että sitä voi tehdä unissakin? Mikseivät he nuku? Mikseivät he lopeta? Miksi kärsin muiden takia?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita poliisille että teillä meluaa norsu yläkerrassa :)

Tuo on ennemminkin eläinsuojelulaitoksen hommia.

Vierailija
22/44 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat universumin parhaat korvatulpat. Kuvauksesta poiketen blokkaavat kotioloissa kaiken melun, pysyvät parhaiten korvissa (kyllä nääkin joskus putoaa nukkuessa, mutta vähemmän kuin muut) ja kaikista parasta: nämä voi pestä ja käyttää loputtomasti. Meillä mies osti nää ensin joltain keikalta ja nyt molemmilla on kahdet parit! Kai nää siellä keikoillakin on ihan ok, siellä nyt menee lähes mikä vaan.

https://www.backstagerockshop.com/fi/products/backstage-rock-shop-earpl…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalappua? 

Vierailija
24/44 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakuntia tänne?

Vierailija
25/44 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisoni oli autisti ja välillä ajatuksissaan laukkasi ympäri asuntoa. Otti kunnon askelia ja teki hyppyjä niin että hengästyi ja tuli hiki. En tiedä mitä naapuri alakerrassa on ajatellut mutta tällaisia ihmisiä tosiaan voi olla. Nämä episodit olivat joskus lyhyempiä ja joskus kestivät jopa tunnin ja niitä saattoi olla useampi päivässä. 

Vierailija
26/44 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää saa harrastaa seksiä? 

Vierailija
27/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin osa äänistä johtua ap omista pään sisässä olevista äänistä, ahdistuneena ja mt ongelmat kuormittavat päätäsi.

Vierailija
28/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukuin oikein makeasti tulpat korvissa yövuoron jälkeen ja silmät aukes. Ajattelin et ei mitään metakkaa kuulu tulppien takaa, et onko perhe poissa. Otin tulpat pois ja TV huusi täysillä. Oli siis hyvä äänieristys. Kiitos tulppien keksijälle, saa nukuttua.

Itse koen tulpat hankalaksi, sillä kevyemmät tulpat eivät estä kuulemasta tömistelyä ja vaahtomuovitulpat saattavat olla turhankin tehokkaat, enkä kuule herätyskelloa. Lisäksi korvakäytäväni ovat pienet, joten herään jossain vaiheessa korvatulppien aiheuttamaan kipuun, vaikka käytössäni on pienempi naistenkoko.

Vierailija
29/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä omakotitalossa on hiljaista kuin huopatossutehtaassa ollut jo iät ja ajat.

Vierailija
30/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran äänet ovat just pahimpia. Muistan just tuon jatkuvan stressireaktion edellisestä asunnosta, jossa soitettiin sähkökitaraa ja imuroitiin useita kertoja päivässä klo 9-22. Ja siis oikeasti joka ikinen päivä viikosta alkaen ysiltä ja loppuen klo 22 kun alkaa hiljaisuus. Söin verenpaine lääkettä ja korvat kipeänä pidin korvatulppia. Olen vielä vuorotyöläinen niin sekään ei aina auta, että yöt on hiljaisia. 

Nykyään Asun ylimmässä kerroksessa ja ei oo yhtään niin paha nuo sivusta ja ulkoa tulevat äänet. Ei, vaikka vieressä on kerrostalon rakennus menossa ja siellä alkaa hakkaamaan joka arkiaamu tasan klo 7.10 

Vierailija
31/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-puolisoni oli autisti ja välillä ajatuksissaan laukkasi ympäri asuntoa. Otti kunnon askelia ja teki hyppyjä niin että hengästyi ja tuli hiki. En tiedä mitä naapuri alakerrassa on ajatellut mutta tällaisia ihmisiä tosiaan voi olla. Nämä episodit olivat joskus lyhyempiä ja joskus kestivät jopa tunnin ja niitä saattoi olla useampi päivässä. 

Miksi hän teki noin, mikä idea?

Vierailija
32/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat universumin parhaat korvatulpat. Kuvauksesta poiketen blokkaavat kotioloissa kaiken melun, pysyvät parhaiten korvissa (kyllä nääkin joskus putoaa nukkuessa, mutta vähemmän kuin muut) ja kaikista parasta: nämä voi pestä ja käyttää loputtomasti. Meillä mies osti nää ensin joltain keikalta ja nyt molemmilla on kahdet parit! Kai nää siellä keikoillakin on ihan ok, siellä nyt menee lähes mikä vaan.

Pystyykö käyttämään, jos nukkuu kyljellään?

Vierailija
33/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut apteekista 3M:n vastaavat, mutten ole kokeillut nukkua niillä (olen kylkinukkuja). Silikoniset korvatulppani olen hankkinut Loopilta - niiden mukana tulee vaihtopäät neljässä eri koossa, joten jokaiselle pitäisi löytyä sopiva koko tai jos on vaikka erikokoiset korvakäytävät.

Vierailija
34/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukuin oikein makeasti tulpat korvissa yövuoron jälkeen ja silmät aukes. Ajattelin et ei mitään metakkaa kuulu tulppien takaa, et onko perhe poissa. Otin tulpat pois ja TV huusi täysillä. Oli siis hyvä äänieristys. Kiitos tulppien keksijälle, saa nukuttua.

Onko tulpissa vastamelu systeemi? Noin hyviä normaaleja korvatulppia ei ole olemassakaan!

Vierailija
35/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen tulpat hankalaksi, sillä kevyemmät tulpat eivät estä kuulemasta tömistelyä ja vaahtomuovitulpat saattavat olla turhankin tehokkaat, enkä kuule herätyskelloa. Lisäksi korvakäytäväni ovat pienet, joten herään jossain vaiheessa korvatulppien aiheuttamaan kipuun, vaikka käytössäni on pienempi naistenkoko.

Olen kokeillut useita eri tyyppisiä korvatulppia ja yhdetkään ei ole olleet sellaiset, ettei herätyskelloa tai kännykän herätysääntä kuulisi.

Vierailija
36/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Rivarissa seinänaapuri aloitti aina klo 24.00 perheen siivoussulkeiset: "Siivoa saatana", huutoja kaikui pitkälle yöhön. Missä näitä tyyppejä oikein kasvaa?

Vierailija
37/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu joskus isännöitsijä, huoltomies tms., joka tietää talon rakenteista, ettei äänet liity esim. hissiin tai putkistoon. Joku kuulalaakerivierimisen ääni kuulemma voi ainakin liittyä. Ja hän saa sitten ainakin käsityksen, että kyä täsä ny jotain häikkää o.

Vierailija
38/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusilevy.

Vierailija
39/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun yöt korvatulpissa mutta kuulen silti alakerran naapurin piereskelyt ja kolistelut öisin. On elämäntapatyötön alkkis ja on kotona 24/7. Valitettavasti. Etsin uutta asuntoa mutta olen todennut että ei se vaihtamalla parane. Joka talosta löytyy noita joista lähtee ääntä :(

Vierailija
40/44 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mä aina ihmettelen että aloittajan kaltaiset ihmiset ei ikinä pystyisi asumaan missään muualla kuin suomessa. Jos on noin ääniherkkä niin omakotitaloon metsän keskelle. Tv. Neljässä eri maassa asunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi