Tulkitkaapas nyt tama: Eraat tuttavamme kavivat kylassa. Kavimme ok-talotyomaallamme katsomassa rakentuvaa kotiamme. Yleensahan ihmiset kommentoivat
ainakin jotain tyyliin " onpas kiva" tai jotain. Mutta kaksi tuttavaperhettä ei ole kommentoinut mitenkään! Minusta se tuntuu hassulta, enkä ymmärrä, miksi eivät kommentoi meille niinkin isoa asiaa kuin oma talo?!? Oliskohan selityksiä kellään tällaiseen käyttäytymismalliin?
Kommentit (45)
jos en oikeasti pidä jostain ratkaisuista, ja en viitsi alkaa valehtelemaan. Esim jos ne ei tykkää siitä talosta, tai tontista tai jostain
KAnnattaako tuota nyt pohtia????
-jotkut eivät vaan kehu ja ihaile suureen ääneen. Silti katsovat kiinnostuneina, mutteivat ymmärrä, että heidän tulisi olla jotain mieltä asiasta.
-eivät oikeasti pitäneet näkemästään, mutteivat halunneet sanoa sitä. Eivät tosin halunnet valehdellakaan joten olivat hiljaa.
-pitivät talostanne liikaakin, niin että kateus kihahti pintaan
-ette ole viimeaikoina huomioineet maailmassa mitään muuta kuin rakennuksenne, joten ajattelivat antaa teille opetuksen ja ignoorata tärkeän juttunne. Tai sitten olivat niin väsyneitä asiaan, että jaksoivat vaan raahautua paikalle.
Ei pysty kommentoimaan, kun ketuttaa niin paljon.
Todennäköisesti eivät älynneet, että pitäisi jotenkin kommentoida. Mielestäni on melkein kiusallista mutista " ihan kiva" , jos ei tule spontaanisti mieleen jotain oikeaa kommentoitavaa. Jos tontilla oli vaan pari tikkua ristissä, niin vaikea siitä on vielä mitään sanoa :) Tuskin tarkoittivat mitään pahaa! Ja ystävät tuskin ovat niin kateellisia, etteivät sen vuoksi mitään sanoisi...
Kysyttäessä saattaisin jotain vastata. Mutta mitäs tykkäät? kysymys on ihan turha, omistajat tykkää, itse tykkään usein toisenlaisesta.
Olen sellainen avaimet-käteen ihminen joka näkee työmaalla vain työtä. En viitsi sanoa että voi kamala kun on vielä niin paljon hommia ja mä en kyllä koskaan jaksaisi, tmv. Olisin tietysti voinut sanoa että on varmaan kiva sitten kun joskus pääsette asumaan, mutta kun oikeasti mua ei kiinnosta kenekään rakennusprojekti. Ja itse en siihen koskaan ala kun mulle se on niin negatiivinen asia. Monen ihmisen on vaikea käsittää ettei mulla ole hinkua nähdä rakenteilla olevaa taloa. Mä vaan olen sellainen että jos ei asiat ole kunnossa, niin näen vain sen työmäärän.
kaikki rakennuksella käyneet ovat kommentoineet vähän liiankin laajasti ja jyrkästi. Toisen mielestä on liian iso, jonkun mielestä liikaa pieniä huoneita, toisen mielestä turhaa kaksi vessaa, jonkun mielestä väärin päin tontilla, valivali siitä ja tästä. En taas itse ymmärrä sitä, että jos käy jonkun toisen tontilla, on pakko lähes riitaan asti väittä että talo olisi ollut niin paljon parempi toiseen ilmansuuntaan. Vaikka näin olisikin, ei kai se nyt noin paljoa sentään hermostuta.
Ja siksipä tämä palsta niin ihana onkin, kiitos teille!
Vai oisko pitäny kehua kun on putket niin suorassa ja sokkeliki näyttäs suoralta... ehkä sitten irtois kommenttii kun ootte pintoja laittamassa. Et tainnu kertoa missä vaiheessa rakennusprojektinne on.
Parempi sekin kun että sanoo Ihan kiva...joo. Tai, no on ne ongelmat teilläki. elämä pilal kun tuttavat ei kommentoi rakennuksia...
ei varmasti heiltä ilkeyttä mutta saattaa ottaa koville jos itse asuu jotenkin vaatimattomasti miten ei halua. Miten muuten asuvat? Kerrostalossa? Remontoivat vanhaa puutaloa? Ehkä voi itsekin muistaa kun hehkuttaa, että pieni hienotunteisuus kavereita kohtaan paikallaan. Ehkä he ei koskaan voi rakentaa tai ei muuten ole varaa uuteen.
Jospa sekin on sitten vaan oman pienen kateuden peittelyä sitten.. ? Tai sit vaan heitä kiinostaa kovasti pähkäillä eri vaihtoehtoja =)).
Arvaukseni: Niitä ei kiinnosta teidän satulinnanne.
vaan kuulostaa typerältä ei-rakentavien korvissa, kun selitetään, että mitä tohonjatohon tulee... ap
Mikä on ap:n pointti koko tässä viestissä?
ja " miksi kaveri ei kiinnostu häistä" kun niihin on vuosi aikaa eikä kenellekään tule mieleen vatvoa sitä kaiken aikaa.
Mitä sitä nyt osaa sanoa jostain sorasta ja anturoista, mutta kuin että jaa jaa, kyllä sitä tarvitsisi olla rakennusalan ammattilainen että näkisi siinä jotain muuta kuin tontin. Ehkä nyt on oma into ja hehkutus niin kova että kaikki muu tuntuu liian laimealta? Kyllä ne ooh ja aah tulee sitten kun alkaa olla tapettia seinissä.
En ymmärrä talotekniikasta mitään, enkä osaa sitä kommentoida. Sisustuspinnoista voisin jotain sanoa, ja yleensä pyrin kommentoimaan positiiviseen sävyyn.
musta tuntuu ettei hirveästi tulis itselläkään kommentoida jos kävis katsomassa jonkun raksaa sokkeli-vaiheessa tai edes siinä vaiheessa kun on jotain väliseinärunkoja paikallaan. Ne nyt ei ole kamalan kiinnostavia eikä siitä vaiheesta vielä saa oikeastaan mitään kuvaa rakentuvasta talosta.
Sitten kun on väliseinää ja varsinkin sisustusmateriaalia jo paikallaan niin sitten alkaa jo vähän hahmottua. Ja tämä kommentti tulee vast' ikään rakennuttaneelta (siis avaimet käteen -toimitus, itse ei tehty, siitä tuo sanavalinta).
ja he nyt näin päättivät kostaa sen teille.