Katsoin eilen illalla videon, kun tubettaja oli ostanut yli 400 euron arvosta niitä mysteeripaketteja Kampista, ihan kauheaa roskaa!
Oli ehkä pari tuotetta, joita hän voisi käyttää, mutta toiseta puuttui elektroniikkalaitteen pakkaus, kaikki johdot ja kaapelit sekä käyttöohje, se oli vain muovipussiin nakattu. Toimivuutta ja turvallisuutta ei videolla testattu.
Todella paljon kaikenlaista omituista krääsää ja sälää paljastui paketeista, ei todellakaan käytetyn rahasumman arvoista. Epäilen, että osa on Kiinan krääsätehtaiden ylijäämää ja osa asiakaspalautuksia. Yksi tuote oli ihan selvästi rikkonainen.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva varmaan mitään arvokasta edes ostaa netistä.
Olin postilla töissä ja kyllä ihmiset tilailee monen tonnin tietokoneita ja puhelimia koko ajan
Ihan varmasti tilaakin, mutta noissa mysteeripaketeissa niitä ei ole, kun nuo on ennalta avattu ja uudelleen pakattu.
Eli siis tuit tuota tubettajaa ja tätä toimintatapaa kun katselet tuollaisia videoita. Et ole yhtään sen parempi, vaan osa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
400e! Jotenkin sen vielä ehkä ymmärrän jos joku nyt haluaa kiksit ja kokeilee jotain vitosen pakettia, mutta sadoilla euroilla ihan vaan rojua..? Noihan on temukrääsää? Ja mitä myrkkyjä, näin että joku oli pyjamaa suunnittelemassa noista.
Hän on tubettaja ja teki tuon varmaan videon takia. Saa näyttökertoja. Hänellä näkyy olevan ihan hyvin tilaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olettiko joku ettei kaikki arvokas jo blokattu pois ennen myyntiä?
Tubettajan mukaan pakettien käsittely, eli avaaminen ja varastointi maksaisi enemmän kuin mahdollinen hyöty palautetuista arvotavaroista, joten hän ei siihen usko.
No onkohan noi vaan tilannut temusta kaikkea halpaa ja pakannut ne ja myy nyt kalliimmalla? Onko noi edes varmasti kenenkään tilauksia? Haha oon aina skeptinen. Ehkä ne on. Ehkä siellä on helmiä joukossa. Mutta tosiaan pakkohan ne on avata ettei niissä ole vaikka jonkun omasta kuvasta canvastaulu tai muita jotain henkilökohtaisia juttuja.
Mietitäänpä hetki, miksi niitä myydään ns. sokkona läpinäkymättömissä paketeissa.
Aivan.
Mistä tää tulee? Ihmisistä on hauska saada yllätyslahjoja? Ostetaan se kokemus, yllätyksen kokemus, vähän kuin arpa? Ei ole väliä mitä saa, kunhan jotain? Ei haittaa edes, että ei tarvii sitä, koska paketin avaaminen on niin kivaa?
Lintsillä oli joskus, ehkä vieläkin, onnenvetoja, josta voi saada jonkun krääsän. Vähän sama idea?
Näitä tämmöisiä videoita tehdään ja katsellaan nimenomaan sitä varten, ettei sitten itse tarvitse mennä jotain ostamaan, tai kokeilemaan.
Tubettaja varmasti osti noin paljon, jotta saa laajan otannan siitä, mitä siellä todellisuudessa myydään ja mistä on oikeasti kyse.
Se on nykyajan tutkivaa journalismia ja palvelus seuraajia kohtaan. Ihan eri asia on ne somettajat, jotka tekee kaupallisia yhteistöitä ja hehkuttaa kaikkia tuotteita ja palveluja seuraajille, vaikka ne olisi kuinka huonoja, koska saavat itse siitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400e! Jotenkin sen vielä ehkä ymmärrän jos joku nyt haluaa kiksit ja kokeilee jotain vitosen pakettia, mutta sadoilla euroilla ihan vaan rojua..? Noihan on temukrääsää? Ja mitä myrkkyjä, näin että joku oli pyjamaa suunnittelemassa noista.
Kyseinen tubettaja osti ja teki videon jolla varmasti saa paljon katselukertoja ja tienaa sen rahan moninkertaisesti takaisin.
Tottakai tekee sen katselukertoja varten, ja varmasti saa rahat takaisin, mutta kysymys on enemmän moraalinen kuin että hänen motivaationsa olisi epäselvä. Unboxing videon voi tehdä vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tubettajan mukaan pakettien käsittely, eli avaaminen ja varastointi maksaisi enemmän kuin mahdollinen hyöty palautetuista arvotavaroista, joten hän ei siihen usko.
xray + liukuhihna?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis tuit tuota tubettajaa ja tätä toimintatapaa kun katselet tuollaisia videoita. Et ole yhtään sen parempi, vaan osa ongelmaa.
Tätä olin tulossa sanomaan. Tubettaja kääräisi monen tonnin voitot 400e sojotuksella kun esitteli typeryksille roskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TikTok -> nuoret naiset ja Nico-> PAKKO saaha😱
Ei aihetta, johon ei saisi naisvihaa jotenkin ympättyä
Varsinkin kun lehtijutuissa näkyi todella paljon miehiä siellä jonottamassa ja kopistelemassa paketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
xray + liukuhihna?
Tuossa voisikin olla järkeä, jos ne läpivalaistaan pikaisesti liukuhihnan kautta. Toki kuluja tulee tiloista varastoida ja vetää ne liukuhihnan läpi. Manuaalisesti ihmistyöllä niitä tuskin käsitellään, se olisi hidasta ja kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa sanomaan. Tubettaja kääräisi monen tonnin voitot 400e sojotuksella kun esitteli typeryksille roskaa!
Tubettaja kertoi ja näytti ihmisille rehellisesti, että niissä paketeissa on roskaa. Niin miten se on sinusta väärin?
Vierailija kirjoitti:
Näitä tämmöisiä videoita tehdään ja katsellaan nimenomaan sitä varten, ettei sitten itse tarvitse mennä jotain ostamaan, tai kokeilemaan.
Tubettaja varmasti osti noin paljon, jotta saa laajan otannan siitä, mitä siellä todellisuudessa myydään ja mistä on oikeasti kyse.
Se on nykyajan tutkivaa journalismia ja palvelus seuraajia kohtaan. Ihan eri asia on ne somettajat, jotka tekee kaupallisia yhteistöitä ja hehkuttaa kaikkia tuotteita ja palveluja seuraajille, vaikka ne olisi kuinka huonoja, koska saavat itse siitä rahaa.
No onpas ystävällistä tubettajalta (taidat itse olla tuo?). Saman otannan tosin saa ihan keskusteluistakin, ilman tuota jaloa ja uhrautuvaa- (tarkistan viestistä tarkan ilmauksen)- "tutkivaa journalismia ja palvelusta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen tubettaja osti ja teki videon jolla varmasti saa paljon katselukertoja ja tienaa sen rahan moninkertaisesti takaisin.
TikTok maksaa 40 snt per 1000 katsojaa. Tajuatko miten paljon tarvitaan 400 euroon?
Hän teki YouTube videon.
Vierailija kirjoitti:
Temusta ei saa tilata mutta ai ihanuutta kun joku tyyppi Ranskasta kaupittelee roinaa jota ostaja ei edes tarvitse.
Mahdotonta sanoa etukäteen tarvitseeko vai ei kun ostajalla ei ole aavistustakaan siitä mitä paketista tulee mutta täysin aivotonta touhua maksaa euroakaan paketista kun myyjä ei takaa että yhdessäkään paketissa olisi oikeasti mitään minkä arvo poikkeaa nollasta.
Arpajaisissa järjestäjän pitää sentään lain mukaan taata että erässä on luvattu arvokkaat tuotteet joista kerrotaan arvan ostajalle.
Ennen kuin palautukset pakattiin näihin mysteeripusseihin niin pakkaajat näkivät mitä olivat pakkaamassa ja joka ikinen oikeasti arvokas palautus ohjattiin taatusti ihan toiseen myyntikanavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas ystävällistä tubettajalta (taidat itse olla tuo?). Saman otannan tosin saa ihan keskusteluistakin, ilman tuota jaloa ja uhrautuvaa- (tarkistan viestistä tarkan ilmauksen)- "tutkivaa journalismia ja palvelusta".
Kun ei saa yhtä kattavaa otantaa. Hän osti kaikista pakettikategorioista. Jos ei olisi tehnyt niin, kommenttikenttä olisi täyttynyt kommenteista. "No kun et kokeillut niitä kaikkia" tms.
Itse tuen kyllä ihan täysillä tämmöistä kattavaa kansalaisjournalismia. Monet ihmiset on uteliaita, kuten voi havaita jo niistä jonoista Kampissa. Se on parempi katsoa nykyajan teknologian mahdollistamana video aiheesta, niin tietää mistä on kyse kuin omilla rahoilla mennä tukemaan tämmöistä epämääräisellä pohjalla olevaa liiketoimintaa.
On mahdollista, että King Colis toimintatavallaan rikkoo Suomen lakeja noin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään, kun laittaa täällä palstalla linkin aiheeseen, niin saa sekopäistä riehuntaa ja herjaamista osakseen?
Aiemmin se on ollut normaalia ja huomaavaista laittaa linkki, että muutkin keskustelijat voivat itse lukea lehtijutun ja perehtyä aiheeseen. Nytkö siitä on tullut "hullua" ja henkinen kriisi ilmoittaa lähde keskustelussa?
Se on linkkihulluhullu, siitä ei kannata välittää. Meille muille linkit ovat tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
xray + liukuhihna?
Olisko niinku, xray + conveyor belt suomeksi? :D
Jep, juuri sellainen mainittu tatskattu kouluttamaton tyhjäpää.