Vaimo jätti naisen kanssa ja nyt haluaa elareita.
Lyhyesti: vaimo päätti kohta kolme vuotta sitten että onkin täysin lesbo (ennen sitä omien sanojensa mukaan bi) ja haluaisi silti asua mun kanssa samassa osoitteessa. "Kaverinsa" kanssa petti mua useamman kuukauden ajan... Kun asiasta olisin halunnut keskustella mm. Mitä helvettiä?, niin ei voinut keskustella ja hän lähti ovet paukkuen... ero oli hyvinkin sotaisa.
Ex-vaimolla lapsi edellisestä suhteesta ja meillä yhteinen. Eron alussa lapset unohtuivat häneltä täysin: 10v ex-poikapuoltani hän näki kerran viikossa muutaman tunnin ja juuri 2v yhteistä poikaamme max yks yö viikossa. Pelehtiminen uiden rakkauden kanssa ja muiden ihmissuhteiden tuhoamonen oli tärkeämpää.
Käyn vuorotöissä, joten lapsi ei voinut kumminkaan kokoajan itselläni olla, joten aina vapaapäivinä pidin poikaani (n.40% viikosta). Vajaa vuosi sitten exä halusikin pitää enemmän lastaan ja nyt näen vain kaksi yötä viikossa (jos sitäkään).
Nykytilanne: nyt vaaditaan elareita, koska työttömyyskorvaus vai mikälie on liian vähäinen, eikä töihin ole exäni koskaan ollut kykenevä (koska täytyisi tehdä oikeasti jotain, niinkuin aikuisen kuuluisi). Elaria vaaditaan myös toisesta lapsesta, jonka isän kanssa olen edelleen tekemisissä... exällämme on kuulemma rahankiilto silmissä.
Vinkkejä muille erit. miehille:
älkää menkö naimisiin- eroaminen helvetin kallista. Tehkää ositussopimus - helpottaa eron hetkellä. Älkää sekaantuko bi-seksuaaleihin - kuulemma "normaalia" ja "hyväksyttävää" pettää naisen kanssa. Jos eri mieltä; woke hyökkää.
Älä lisäänny ihmisen kanssa, ketä ei meinaa koskaan käydä töissä.
Kuunnelkaa vanhempianne - jos olisin kuunnellut omiani, en koskaan olisi joutunut tähän tilanteeseen.
Eit kait mulla muuta...
Kommentit (44)
Muuten olet oikeassa, mutta... ketä=kuka tai ketä=joka
Tyhmempikin tajuaa että jos jo yhden tehnyt valmiiksi niin ei paljaalla pane.
Ikävä juttu, erityisesti lapsille. Mutta et tosiaan voi sanoa etteikö varoitusmerkkejä olisi ollut. Toivottavasti saatte asianne kuntoon.
Ristiriita. Missä lapsi oli eron alkaessa, jos sinä olit töissä ja ex näki häntä vain yhden yön?
Mitäpä, jos kuitenkin tappelisit siitä, että lapsi on sinulla enemmän?
En tiedä, onko exälläsi joku kehitysvammakin, mutta kuulostaa psykopaatilta tai sosiopaatilta, vähintään narsistilta. Ja kyllä, olisi kannattanut kuunnella vanhempia, mutta nuo osaavat alkuvaiheessa olla uhrille oikein hurmaavia.
Tsemppiä, sääliksi käy lasta ja sinua.
Itse olisin siinä kohtaa, kun lepakko hylkäsi lapsensa, ilmoittanut siitä vanhemmasta lastensuojeluun.
En saanut mitään selvää. Ap on sekava. Esim. kuka oli lasten kanssa?
Olisi kiva kuulla toistakin osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Ristiriita. Missä lapsi oli eron alkaessa, jos sinä olit töissä ja ex näki häntä vain yhden yön?
Joo, aika sekavaa settiä oli. Kannattanee käydä yhdessä lastenvalvojalla laittamassa elariasiat kuntoon. Se on lapsen etu.
Kyse on sinun lapsestasi, josta varmasti haluat huolehtia?
Ei hänen äidistään, jota kohtaan olet katkera. Pettäminen on inhottavaa.
En tajua näitä toisen osapuolen huutelijoita. Haluaisitko kuulla myös kolmansia osapuolia?
Vanhempia ja ystäviä kannattaa todellakin kuunnella. Bi-seksuaalisuus ei tehnyt vaimostasi mulkkua, väitän että hänellä on jokin epävakaa persoonallisuushäiriö. Alkuun varmasti jännittävä ja hurmaava, mutta sieltä kuoriutuu hullu eukko, jonka kaikki läheisesi näkivät jo.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin siinä kohtaa, kun lepakko hylkäsi lapsensa, ilmoittanut siitä vanhemmasta lastensuojeluun.
Tehdäänkö niin sitten kaikista lapsensa hylänneistä isistä? Plus se ilmoitus kyllä tehdään lapsesta, ei vanhemmasta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap.kaan halua lastaan hoitaa.
En tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että earit maksetaan toisaalta sen mukaan, kuinka paljon lapsi on missäkin, toisaalta vanhempien tulotason mukaan.
Sopikaa, että lapsi on 50 % kummallakin tai enemmän sinulla, niin ei tule elareita sinulle.
Tuo, että sinulta vaaditaan exän pojasta elatusta haiskahtaa kyllä siltä, että aloitus on itse keksitty provo.
Aloittaja ei sitten koskaan ollut kuullut mitään avioehdosta. Kumma, kun se on kaikille miehille ihan tuntematon juttu.
Vain wt:t käyttää sanaa elari, ei mulla muuta