Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin miehistä on kadonnut aloitteellisuus, herrasmiesmäisyys ja romanttisuus?

Vierailija
17.01.2026 |

Miksi miehet eivät enää "kosiskele" naisia kuten ennen? Esim. tuo kukkia? Pyri tekemään vaikutusta ja pitämään omasta naisestaan huolta? 

Kommentit (673)

Vierailija
141/673 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas suomiakoilta kutju jossa haukutaan suomimiestä. Kokeilkaa tehdä vastaava ketju naisista, katoaa saman tien palstalta!

Vierailija
142/673 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleppa käymään joskus perussuomalaisten teltalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/673 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tapakulttuuri latistunut niin monella muullakin tasolla, tylsäksi mennyt tämä elämä kun kaikki on niin tasapäistä. Kyllä luontevat herrasmieseleet olisivat edelleen tervetulleita. Ajatelkaa vaikka, että miehet nosti ennen hattua aina, kun tuttu nainen tuli vastaan, nykyään ei tietenkään kenelläkään edes ole hattua, pipot vaan, mitkä päässä syödäänkin. Ovia ei auo kuin vanhat naiset toisilleen ja takkia ei auta päälle kukaan, vaikka kuinka kiemurtelisit toisen hihan kanssa.   Ravintolalaskun maksaa jokainen itse, vaikka olisit kutsuttuna paikalla.  Kaikki kohteliaisuudet on kiellettyjä. 

Minulle ei tarvii nostaa hallua päästä tai avata ovea, sillä mulla on kädet ja osaan ihan itse avata oven. Pystyn maksamaan omat ruuat, niin ettei miehen tarvitse niitä maksaa. Pidän nykyajasta koska miesten ei tarvitse enää mielistellä minulle. Enkä sellaisten mies

No hyvä. Turhaat te naiset sitten ulisette palstalla. Mikään ei näytä teille kelpaavan.

Vierailija
144/673 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herrasmies yrittää kohteliaasti avata oven feministille niin jopas tulee sättimistä että pitääkö mies naista avuttomana joka ei muka saa ovea auki itse. Vähän karrikoitu tilanne mutta suunnilleen tuollaista se suhtautuminen niihin herrastapoihin on ja varsinkin sellaisia kohtaan jotka ei miellytä "leidiä pulassa". Ei oikein kiinnosta tällaiset kohteliaisuudet jos niitä ei arvosteta.

Vierailija
145/673 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas suomiakoilta kutju jossa haukutaan suomimiestä. Kokeilkaa tehdä vastaava ketju naisista, katoaa saman tien palstalta!

Ja syystäkin! Näitä "yhyy miksi "tavallinen" mies ei kelpaa" ruikutuksia on lähes päivittäin. Joten pidäppäs sinä runkkari se turpas kii.

Vierailija
146/673 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suurin osa on ap:n kanssa samaa mieltä näköjään? Mutta palstaa lukiessa huomaan ,kuinka naiset eivät halua olla miesten kanssa missään tekemisissä. Jokin ei nyt tästää. Joko naiset valehtelevat tai eivät itse tiedän mitä haluavat. Naisten logiikka on uskomaton!

Ei naiset ole sanoneet, etteivät haluisi koskaan miesten lähestyvän. Kyllä lähestyminen kelpaa naisille, mutta vain että kunnon miehet lähestyy ja kohteliaasti (ei siis esim sinä), ja uskoo jos sanotaan ei eikä aleta heti vittuilemaan. Ja ketjussa on nyt kyse herrasmiesten lähestymisestä, ei sinun. Ei herrasmiesten lähestyminen ole mikään ongelma. Herrasmiesten lähestyminen on ihan ok ja joidenkin mielestä jopa toivottavaa. Herrasmiesten, ei sinun. Selkiskö?

Vierailija
147/673 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut kuva, ettei niistä pidetä.

Vierailija
148/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät ole aloitteellisia ja naisellisen seksikkäitä? Vai onko niin, että on kivempi vain vaatia asioita miehiltä?

Vierailija
149/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset eivät ole naisellisia, rakastavia ja perhekeskeisiä.

Vierailija
150/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat muuttuneet kainoista neidoista sylkeviksi ja sähiseviksi käärmeiksi, joiden reviirille ei tahdo eksyä. Pysyn kaukana.

Vierailija
151/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niin monilla naisilla on asenne että miestä ei kuulu kunnioittaa mitenkään, hän ei sitä ansaitse. Herrasmiehen elkeitä ja kohteliaisuutta ei tarvitse arvostaa, vaan niitä kuuluu peräti vaatia.

Koska naisten mielestä miehet eivät ansaitse kiitosta, miesten mielestä naiset eivät ansaitse herrasmiesmäisyyttä.

Vierailija
152/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin naisista on kadonnut naisellisuus? Kauniisti/naisellisesti pukeutuminen esim. Lempeä ja kaunis luonne?

Vierailija
153/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyaikainen voimaantunut nainen sellaista tarvitse. Ovat enempi jo miehiä, kuin miehet itse.

Pakkohan se on olla, kun miehet eivät enää ole.

Eli naisistakin mies on se tärkeämpi ja tavoiteltava asia. Jos miehet eivät ole enää miehiä, naisen pitää olla, koska mies on luomakunnan kruunu ja nainen vain lisuke?

Vierailija
154/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat vieneet nämä kaikki, olemalla yltiöoptimistisia ja etsimällä vain sitä mahdotonta miljoona omaisuudella varustettua miestä. Psykologisesti tilanne on tämä: miksi yrittää, jos mikään ei riitä.

Kyllä tässä pitää suomalaisen naisen itse katsoa peiliin. Seksuaalinen valta suomessa on naisella.

Vierailija
155/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla katsominen on rikos. Tämä lakimuutos oli viime hallituksen merkittävin aikaansaannos. En tiedä onko ketään vielä tästä tuomittu, mutta aurinkolasit aina silmillä on järkevää toiminta, koska se saattaa antaa syytesuojan.

Vierailija
156/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäävä keskustelu. Te puhutte pleikkarii pelaavista 22-vuotiaista pojista ku miehistä. 

Hei eiks teil oo läksyjä sieltä hoitsukoulusta, tai sosionomi-amk menosta?

Vierailija
157/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi monta kertaa katselee sitä silmien pyörittelyä, niskojen nakkelua ja puhinaa joka modernista naisesta lähtee jos mies esim: pitää tälle ovea auki, yrittää päivälliselle kutsujana maksaa myös naisen ravintolalaskun tai vaikka vie naiselle kukkia, niin kyllä lopulta ymmärtää että tälläistä käytöstä ei haluta. 

Eräskin naispuolinen asiakas töissä selvästi oikein suuttui kun sanoin tarjoilijalle että meidän firma maksaa laskun. Jos hän olisi ollut miespuolinen niin hän olisi ajatellut että tottakai hänet lounaalle kutsunut tavarantoimittaja myös tarjoaa lounaan. 

Minut kasvatettiin kohtelemaan naisia (ja kaikkia muitakin) hyvin, ja esim olemaan päästämättä painavaa ovea pamahtamaan perässä tulevan naamalle. Mutta hgin yliopistolla opin nopeasti että ovea saa pitää auki vain miehille. Kaikki muu on patriarkaattista taantumusta, sovinismia ja ehkä jopa mikroagressiota. 

Vierailija
158/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luotu kulttuurinen tila kaikkineen arvoineen tuottaa tuollaisia miehiä.

Vierailija
159/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa tuota. Kaipaan sitä, että miehet tekisivät oman osansa parisuhteissa, eli 50% kotitöistä ja lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Ja vastuista. 

Näin minä teenkin. Lisäksi pidän huolta perheestäni (vaimo ja lapset), kehun vaimoani sekä muistan kiittää häntä siitä, kun hän puolestaan huolehtii perheen tai lasten asioista. Tuon vaimolleni joskus myös kukkia ja teen hyvää ruokaa. Kas kummaa, vaimoni tuntuu kovasti arvostavan minua. Ja olen ymmärtänyt, että vaimoni tilalle olisi myös tulijoita,  meille ero tulisi. 

Vierailija
160/673 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää on mennyt tähän, että miehet ja naiset vihaavat toisiaan? Haluaisin pitää uskoni siihen että meitä on täällä hyviä ja pahoja, kiitollisia ja kiittämättömiä, kohteliaita ja epäkohteliaita, riippumatta siitä kumpaa sukupuolta ollaan. Kaikki miehet ei ole huonoja eikä kaikki naiset ihania, eikä päinvastoin. On vain ihmisiä omine puutteineen ja hyveineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan