Mihin miehistä on kadonnut aloitteellisuus, herrasmiesmäisyys ja romanttisuus?
Miksi miehet eivät enää "kosiskele" naisia kuten ennen? Esim. tuo kukkia? Pyri tekemään vaikutusta ja pitämään omasta naisestaan huolta?
Kommentit (117)
Naisesta huolen pitäminen on kuule alistamista
Vierailija kirjoitti:
No tätähän suomalaiset naiset ovat halunneet. Tasa-arvon sumentamia antrogyynejä. Onnea teille.
Meinaat, että sovinismin kulta-aikoina miehet oli erityisen romanttisia. 😂😂😂
No sulta pitäis saada ensix nimi paperiin, että hyväksyt lähestymisen
Pari todistajaa tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on vähän eri asia, jos puhutaan asioista jotka maksavat kuten se kukkakimppu, kuin jos puhutaan ihan ilmaisista perusasioistakin kuten käytöstavat. Käytöstapojen puutetta ei voi rahansa hukkaan heittämisellä kukaan selittää. Esim. mies pitää ovea auki naiselle, auttaa takin pukemisessa, ja osaa sanoa kiitos.
Itse olen korkeakoulutettu nainen ja täytyy sanoa, että kollegamiehillä vielä ilahduttavasti tuollaiset käytöstavat vaikuttaa olevan tallella, vaikka minkäänlaista romantiikkaa kuvioon ei kuulu lainkaan. Tuntuu, että itsellänikin on paremmat käytöstavat kuin monilla muilla tapaamillani miehillä (tai naisillakin). Ehkä isoin ero se, että en ala pyytämättä kenellekään auttamaan sitä takkia päälle.
Olen kolmekymppinen. Treffeillä ei kyllä vetoaisi yhtään, jos mies ei tarjoaisi. Kyse ei tavallaan ole minulle edes rahasta, koska minulla on itsellänikin varaa maksaa kahvila- tai ravintolalaskuni, ja samoin esim. kolleg
Kaikkihan saavat haluta, mitä tahtovat. Eri asia on, että odotat saavasi enemmän kuin olet valmis antamaan, ja se tekee sinusta kyseenalaisen ihmisen. Taidat olla pihi, etkä osaa kiinnostua oikeasti.
Kyllähän tuo ukko pitää huolta ja joskus muistaa tuoda kukkiakin.
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa tuota. Kaipaan sitä, että miehet tekisivät oman osansa parisuhteissa, eli 50% kotitöistä ja lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Ja vastuista.
Jos mies tekee puolet kotitöistä niin saako mies määritellä omalla siivousvuorollaan mikä on riittävä siisteystaso ja saako mies muutenkin määritellä yhteisessä kodissa mikä on tarvittavaa ja mikä ei? Onhan se ihan yleistä tietoa että naisille ei todellakaan riitä se siisteystaso eikä naisille todellakaan riitä kotiin ne asiat mitkä miehelle riittää niin jos nainen haluaa tuota 50/50 suhdetta niin se tarkoittaa kaikkia asioita eikä niin että nainen yksin määrittelee siisteystason ja kaikki muutkin ja se tarkoittaa myös sitä että naisen kuuluu myös maksaa puolet kaikista maksuista
Yleensä jokaisen pojan äiti opettaa pojalleen, että naisia pitää kohdella hyvin, olla kohtelias ja ystävällinen. Sitten yläasteella/lukiossa poika huomaa, että ne pojat jotka saavat naisia, käyttäytyvät juuri päinvastoin. Niinpä osa näistä pojista alkaa käyttäytymään kuten ne, jotka saavat naisia. Pian he huomaavat, että alkavat itsekin saada naista. Loput miehet katkeroituvat ja siirtyvät laudalle/tänne ulisemaan.
Itse vien kukat nykyään vanhainkotiin. Osaa arvostaa sitä elettä vielä siellä.
Rakkaus on tukahdutettu vallankumouksen nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei tuoksu enää pullalta eikä ole ruoka pöydässä klo 17?
Koska siihen aikaan ollaan eteisessä töistä tulossa...
Miksi toisin kukkia, kun joudun valmistamaan oman päivällisenikin?
Niin, koska olet sinkku. Kyllä kaikissa mun tuntemissa parisuhteissa naiset kokkaa edelleen enemmän.
Ja kaikissa mun tietämissä parisuhteissa mies tuo enemmän kukkia kumppanilleen.
Mun kokemuksen mukaan naiset ostaa kukkia lähinnä toisilleen. Jouluna, syntymäpäivänä tms.
Miksi ihmeessä miesten pitäisi noin tehdä? Jo on typeryys huipussaan. Miksi naiset eivät ole vielä koskaan kosiskelleet, tuoneet kukkia ja muita romanttisia eleitä. Nyt jos koskaan olisi aika korjata menneisyyden vääryydet ja aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nyt ei eletä 1800-luvulla, vaan vuotta 2026.
Yhtä hyvin voisit kysyä miksi miehet eivät enää käy kaksintaisteluita haarniskoin ja piikkinujin varustettuna.
Historian kertauskurssille. Ei 1800-luvulla kukaan käynyt taisteluita piikkinuijien kanssa.
Onko joku sellaista väittänyt? Jos sinusta on, luetun ymmärtäminen on sinulla jossain ala-asteen kakkosluokkalaisen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nyt ei eletä 1800-luvulla, vaan vuotta 2026.
Yhtä hyvin voisit kysyä miksi miehet eivät enää käy kaksintaisteluita haarniskoin ja piikkinujin varustettuna.
Historian kertauskurssille. Ei 1800-luvulla kukaan käynyt taisteluita piikkinuijien kanssa.
Kivinuijien aikakaudella riitti kun mies saa raahattua pitkähiuksen naisen omaan luolaansa ja piti muut himokkaat urokset loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse vien kukat nykyään vanhainkotiin. Osaa arvostaa sitä elettä vielä siellä.
Älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa tasa-arvoisuuden tuloksista - mikäänhän ei estå naisia olemasta aloitteellisia.
Ei siinä ole mitään romantiikkaa, että nainen on romanttinen ja mies ei ole.
Tasapaino säilyy. Toinen on romanttinen ja toinen ei.
Nainen ei ollenkaan kaipaa elämäänsä tuollaista (tasa)painoa.
Elämässä ei ole kyse vain siitä, mitä nainen kaipaa.
naisten myrkylliseen kyynisyyteen ja ivalliseen ylimielisyyteen.
Eikö tämän pitänyt olla hyvä asia? Nyt miehet ovat jättäneet teidät naiset rauhaan, niin kun halunneet voisikymmeniä. Kaikki voittavat näin ollen. Antaa miesten olla nyt omissa oloissa ja olkaa te naiset myös.
Minäpä selitän asian sinulle:
Näillä suosituilla miehillä, jotka deittailevat paljon, on niin paljon valinnanvaraa sinkkunaisissa, että ei heillä ole motivaatiota panostaa yhteen naiseen.
Jos taasen miehellä on mahdollisuus parisuhteeseen vein harvoin, siis pääsee deittailemaan harvoin, Niin kyllä hän silloin haluaa panostaa naiseen täysillä, kun hän tietää, että hänellä ei ole valinnanvaraa sinkkunaisissa.
No ei niitä kukkia viedä randomeille, jotka voi syyttää ahdistelusta, vaan tapailuvaiheessa kun ollaan tutustumassa! Dear lord...