Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin miehistä on kadonnut aloitteellisuus, herrasmiesmäisyys ja romanttisuus?

Vierailija
17.01.2026 |

Miksi miehet eivät enää "kosiskele" naisia kuten ennen? Esim. tuo kukkia? Pyri tekemään vaikutusta ja pitämään omasta naisestaan huolta? 

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa tuota. Kaipaan sitä, että miehet tekisivät oman osansa parisuhteissa, eli 50% kotitöistä ja lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Ja vastuista. 

Kuinka monta miestä sulla on siinä parisuhteessa?

Vierailija
42/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa tasa-arvoisuuden tuloksista - mikäänhän ei estå naisia olemasta aloitteellisia.

Ei siinä ole mitään romantiikkaa, että nainen on romanttinen ja mies ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vähän eri asia, jos puhutaan asioista jotka maksavat kuten se kukkakimppu, kuin jos puhutaan ihan ilmaisista perusasioistakin kuten käytöstavat. Käytöstapojen puutetta ei voi rahansa hukkaan heittämisellä kukaan selittää. Esim. mies pitää ovea auki naiselle, auttaa takin pukemisessa, ja osaa sanoa kiitos.

Itse olen korkeakoulutettu nainen ja täytyy sanoa, että kollegamiehillä vielä ilahduttavasti tuollaiset käytöstavat vaikuttaa olevan tallella, vaikka minkäänlaista romantiikkaa kuvioon ei kuulu lainkaan. Tuntuu, että itsellänikin on paremmat käytöstavat kuin monilla muilla tapaamillani miehillä (tai naisillakin). Ehkä isoin ero se, että en ala pyytämättä kenellekään auttamaan sitä takkia päälle. 
Olen kolmekymppinen. Treffeillä ei kyllä vetoaisi yhtään, jos mies ei tarjoaisi. Kyse ei tavallaan ole minulle edes rahasta, koska minulla on itsellänikin varaa maksaa kahvila- tai ravintolalaskuni, ja samoin esim. kollegoideni talous on ainakin alan palkkojen perusteella sillä tolalla, että se lasku ei tunnu missään. Naiselle tarjoaminen on mielestäni ihana ele, joka osoittaa että mies on oikeasti kiinnostunut. Lisäksi se poissulkee sellaiset pihit, joiden kanssa en muutenkaan haluaisi suhdetta.

Ennen kuin joku haukkuu, panostan ulkonäköäni mutten överisti, olen hoikka ja liikunnallinen nainen. 

Vierailija
44/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei tuoksu enää pullalta eikä ole ruoka pöydässä klo 17?

Koska siihen aikaan ollaan eteisessä töistä tulossa...

Miksi toisin kukkia, kun joudun valmistamaan oman päivällisenikin?

Niin, koska olet sinkku. Kyllä kaikissa mun tuntemissa parisuhteissa naiset kokkaa edelleen enemmän. 

Ja kaikissa mun tietämissä parisuhteissa mies tuo enemmän kukkia kumppanilleen.

Vierailija
45/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies toi aivan överin kukkakimpun naistenpäivänä, kun oltiin pari kk seurusteltu. Siis ai että se oli ihanaa!! Äiti oli ihan kateellinen :D No, pikkuhiljaa tuollaiset on hiipunut pois. Olisihan se kiva saada joskus ihan muuten vaan jotain tuollaista, eikä vain synttäreinä. 

Vierailija
46/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa tasa-arvoisuuden tuloksista - mikäänhän ei estå naisia olemasta aloitteellisia.

Paitsi laiskuus ja ego. Eikä naisen kuullu olla kohtelias.

Vierailija
47/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt ei eletä 1800-luvulla, vaan vuotta 2026. 

Yhtä hyvin voisit kysyä miksi miehet eivät enää käy kaksintaisteluita haarniskoin ja piikkinujin varustettuna. 

Vierailija
48/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältäkin on saatu lukea useaan kertaan, ettei miehen toivota ottavan mitään kontaktia tuntemattomiin naisiin, juttelu ja jopa katsekin on ahdistelua.

Voit yrittää romanttista lähetysmistapaa. Siihen kuuluu, että jos vastaanotto ei ole positiivinen, kumarrat kohteliaasti ja poistut heti takavasemmalle. Takaan, ettei tule ahdistelusyytettä. 

Vierailija
49/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jääneet teiniksi ja sen jälkeen kovis? Kuka nyt sellaiselta mitään kaipaa. Hyvät harvassa.

Vierailija
50/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon takia odotetaan naisilta samanlaista lähestymistapaa.

Ja tähän vielä meetoo päälle ja naisten puheet siitä, että he pystyvät samaan kuin miehetkin. Kosiskelu, kohteliaisuus ja varsinkin aloitteellisuus on ahdistelua.

Kosiskelu ja romantiikka ei koskaan ole ollut ahdistelua. Kouriminen ja ra i s k a u k set ovat. 

Älä puhu paskaa, me kaikki tiedämme että miehen ulkonäkö ja varallisuus on ainoa merkittävät asiat. 

Köyhä ja ruma kun lähestyy niin aivan varmasti nainen ahdistuu ja alkaa syyttämään julkisesti ahdistelusta mutta kun lähestyjä on rikas ja komea niin aito ahdistelukin on hyväksyttävää naisen mielestä

Vierailija
51/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon takia odotetaan naisilta samanlaista lähestymistapaa.

Yksi tasa-arvon tuomista hyvistä asioista on se että naisetkin ovat vapaita tekemään fiksuja aloitteita ja lähestymään miehiä vaikka palautteena voikin olla täydellinen mykistyminen tai kohtelias torjuminen. Joku yliromanttinen ele voidaan myös torjua naurettavana asiana, joka sitten jaetaan omien kavereitten kesken.

Vierailija
52/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino säilyy. Toinen on romanttinen ja toinen ei.

Vierailija
53/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisin SUOMALAINEN mies joka on lähestynyt minua, oli (ja on) sellainen wanhoja aikoja arvostava ja wanhan ajan tyyliin pukeutuva nuori herrasmies. Siis aina puku päällä, tyyliltään vähän vaihdellen 20-50-lukua. Hattu päässä ja/tai tukka kammattu, yksityiskohdat kunnossa. Ryhti tietysti hyvä, ihanteensa ovat selvästi ylipäätään hyvin "ryhdikkäät". Vintagemies kaikin tavoin.

Että kaikenlaisia löytyy! Ennen kuin tuo mies lähestyi minua suoraan, oli jo jonkin aikaa rynnistänyt aina avaamaan minulle ovet, jos näki minun tulevan jostain.

Vierailija
54/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluko olet, siitä voi saada syytteen ahdistelusta

Vierailija
55/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nyt ei eletä 1800-luvulla, vaan vuotta 2026. 

Yhtä hyvin voisit kysyä miksi miehet eivät enää käy kaksintaisteluita haarniskoin ja piikkinujin varustettuna. 

Historian kertauskurssille. Ei 1800-luvulla kukaan käynyt taisteluita piikkinuijien kanssa.

Vierailija
56/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa tuota. Kaipaan sitä, että miehet tekisivät oman osansa parisuhteissa, eli 50% kotitöistä ja lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Ja vastuista. 

Maksaako naine  50% kaikista maksuista ja tekeekö nainen 50% kodin töistä mitkä on kodin  ulkopuolella ja tekeekö naiset 50% niistä kaikista likasimmista ja raskaimmista hommosta mitkä liittyy talon, tontin ja liikkumis välineiden ylläpitoon?

Vierailija
57/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätähän suomalaiset naiset ovat halunneet. Tasa-arvon sumentamia antrogyynejä. Onnea teille.

Vierailija
58/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, vahvat ja itsenäiset naiset ei tarvi huolenpitoa.

Kiitä niitä kanssasisaria, jotka tuota veivaa koko ajan

Vierailija
59/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino säilyy. Toinen on romanttinen ja toinen ei.

Nainen ei ollenkaan kaipaa elämäänsä tuollaista (tasa)painoa.

Vierailija
60/117 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aloitteellinen niin teet väärin, olet herrasmies niin tulee vain vastaukseksi rähinää ja jos yrität olla romanttinen niin voipi olla että tulee sanomista.

Mieluummin yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän