Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitteleeko ihmiset tosiaan että kun ampuu haulikolla jotain se lentää monia metrejä taaksepäin vaikka painaisi 100kg

Vierailija
17.01.2026 |

Eikö ne ole kuulleet voimasta ja vastavoimasta? En osaa fysiikkaa mutta ymmärrän perusteet.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossei lennä niin ainakin potkaisee mukavasti satakiloistakin. 

Ei, jos on hyvä ampuma-asento.

Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittanut on itse ampunut? Tuon lainauksen kirjoittaja ilmeisesti on. Olen minäkin, mutta vain hirvikiväärillä. Minua on opetettu pitämään se tukevasti olkapäätä vasten, niin ei potkaise.

Vierailija
22/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelee, koska elokuvat. Olis hauska tietää missä elokuvassa on ensimmäisen kerran näin tapahtunut

Muistelin peckinpahin leffoja. Niissä oli paitsi ilmalentoja, vieläpä hidastettuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossei lennä niin ainakin potkaisee mukavasti satakiloistakin. 

Ei, jos on hyvä ampuma-asento.

Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittanut on itse ampunut? Tuon lainauksen kirjoittaja ilmeisesti on. Olen minäkin, mutta vain hirvikiväärillä. Minua on opetettu pitämään se tukevasti olkapäätä vasten, niin ei potkaise.

Kyllä se .308 potkaisee vaikka pitää miten. Oikea termi on rekyylinhallinta.

t. ampuja

Vierailija
24/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haulikoista. 1976 armeijan  kivääreissä ja 1962 rynkyssä ei juuri rekyyli tuntunut. Sen ajan " kevytsingolla" ampuminen taas tuntui kuin olisi seinään kävellyt.

Nyt voi aseluvalla ostaa ilmakiväärin jossa on merkittävä rekyyli, potkaisee jonkun 2- 4 cm takaisin ja on tarkka 150m. Ilmakaasunpaineella toimii, kompuralla 300 bar aseeseen. Ruutikaasu korvattu paineilmalla.

Vierailija
25/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä haulikoista. 1976 armeijan  kivääreissä ja 1962 rynkyssä ei juuri rekyyli tuntunut. Sen ajan " kevytsingolla" ampuminen taas tuntui kuin olisi seinään kävellyt.

Nyt voi aseluvalla ostaa ilmakiväärin jossa on merkittävä rekyyli, potkaisee jonkun 2- 4 cm takaisin ja on tarkka 150m. Ilmakaasunpaineella toimii, kompuralla 300 bar aseeseen. Ruutikaasu korvattu paineilmalla.

Täh. KESsi ei potkaise yhtään. Projektiili lähtee rakettipanoksella joten potkaisu on täysin mahdotonta jo fysiikankin mittapuulla.

Vierailija
26/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassumpia on tykinkranaatit jotka aiheuttaa hurjan tulipallon.

Jopa uudemmassa tuntemattomassa oli niitä Bensakranaatteja...

Vierailija
27/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassumpia on tykinkranaatit jotka aiheuttaa hurjan tulipallon.

Jopa uudemmassa tuntemattomassa oli niitä Bensakranaatteja...

Jep. Musta pölähdys. 

t. Heitinmies

Vierailija
28/28 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pijä paekkonsa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan