Kuvitteleeko ihmiset tosiaan että kun ampuu haulikolla jotain se lentää monia metrejä taaksepäin vaikka painaisi 100kg
Eikö ne ole kuulleet voimasta ja vastavoimasta? En osaa fysiikkaa mutta ymmärrän perusteet.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelee, koska elokuvat. Olis hauska tietää missä elokuvassa on ensimmäisen kerran näin tapahtunut
Muistelin peckinpahin leffoja. Niissä oli paitsi ilmalentoja, vieläpä hidastettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossei lennä niin ainakin potkaisee mukavasti satakiloistakin.
Ei, jos on hyvä ampuma-asento.
Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittanut on itse ampunut? Tuon lainauksen kirjoittaja ilmeisesti on. Olen minäkin, mutta vain hirvikiväärillä. Minua on opetettu pitämään se tukevasti olkapäätä vasten, niin ei potkaise.
Kyllä se .308 potkaisee vaikka pitää miten. Oikea termi on rekyylinhallinta.
t. ampuja
En tiedä haulikoista. 1976 armeijan kivääreissä ja 1962 rynkyssä ei juuri rekyyli tuntunut. Sen ajan " kevytsingolla" ampuminen taas tuntui kuin olisi seinään kävellyt.
Nyt voi aseluvalla ostaa ilmakiväärin jossa on merkittävä rekyyli, potkaisee jonkun 2- 4 cm takaisin ja on tarkka 150m. Ilmakaasunpaineella toimii, kompuralla 300 bar aseeseen. Ruutikaasu korvattu paineilmalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä haulikoista. 1976 armeijan kivääreissä ja 1962 rynkyssä ei juuri rekyyli tuntunut. Sen ajan " kevytsingolla" ampuminen taas tuntui kuin olisi seinään kävellyt.
Nyt voi aseluvalla ostaa ilmakiväärin jossa on merkittävä rekyyli, potkaisee jonkun 2- 4 cm takaisin ja on tarkka 150m. Ilmakaasunpaineella toimii, kompuralla 300 bar aseeseen. Ruutikaasu korvattu paineilmalla.
Täh. KESsi ei potkaise yhtään. Projektiili lähtee rakettipanoksella joten potkaisu on täysin mahdotonta jo fysiikankin mittapuulla.
Hassumpia on tykinkranaatit jotka aiheuttaa hurjan tulipallon.
Jopa uudemmassa tuntemattomassa oli niitä Bensakranaatteja...
Vierailija kirjoitti:
Hassumpia on tykinkranaatit jotka aiheuttaa hurjan tulipallon.
Jopa uudemmassa tuntemattomassa oli niitä Bensakranaatteja...
Jep. Musta pölähdys.
t. Heitinmies
Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittanut on itse ampunut? Tuon lainauksen kirjoittaja ilmeisesti on. Olen minäkin, mutta vain hirvikiväärillä. Minua on opetettu pitämään se tukevasti olkapäätä vasten, niin ei potkaise.