Naapurista tulee savunhaju sisään
Asutaan pientaloalueella pääkaupunkiseudulla. Naapurin hormista tulee meille sisään suoraan savut, niin että silmiä ja nielua kirvelee. Uskon vahvasti, että naapurin uunissa palaa muovijäte, pahvi jne.
Mitä konsteja ehdottaisitte asiaan? Puhuminen ei auta, asiasta on keskusteltu ns hyvässä hengessä jo vuosia sitten. Nyt on hyvä henki lopussa.
Mietin sianlietteen tilaamista tontille kevääksi mutta itsekin sitä joutuu sitten haistelemaan. Eikä ehkä ole sopivaa omakotitalon pihan lannoitteeksikaan. Muita ideoita? Ei haittaa enää jos välit menee.
Kommentit (65)
Ole iloinen että vain savu tulee sisälle naapurista, eikä raivokohtauksen saanut naapuri astalo kädessä!
Vierailija kirjoitti:
Tossa pakkasilla polttelin 50l jäteöljyä ja poltin ei ihan säädöissä. Sai naapurit vähä tuoksuja.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä poltetaan kaikki vauvan vaipoista lähtien. Naapurin ongelmat ei ole minun ongelmia.
Ootkohan meidän naapuri?
Hirveätä mustaa savua tunkee piipusta jatkuvasti :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa pakkasilla polttelin 50l jäteöljyä ja poltin ei ihan säädöissä. Sai naapurit vähä tuoksuja.
Miksi?
Oli kertynyt autojen öljynvaihdoista pönikkä täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kiva herä aamulla siihen kun makuuhuone on sakeana savusta. Ties mikä syöpä tästä saadaan. Terveysviranomaisen olen ollut yhteydessä pari vuotta sitten niin asia rauhoittui hetkeksi. Nyt taas palaa, varmaan kaikki roskat polttaa uunissaan. Se ei ole laillista.
Mitähän kivaa tuossakin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva herä aamulla siihen kun makuuhuone on sakeana savusta. Ties mikä syöpä tästä saadaan. Terveysviranomaisen olen ollut yhteydessä pari vuotta sitten niin asia rauhoittui hetkeksi. Nyt taas palaa, varmaan kaikki roskat polttaa uunissaan. Se ei ole laillista.
Mitähän kivaa tuossakin on?
Lainausmerkkejä ei saa
Tähän. Lue vi tun kiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö ikkunaa auki, kun noin pahasti savunhaju häiritsee? Itse asun omakotitaloalueella ja useassa talossa poltetaan puuta. Koskaan ei ole sisällä savu tuoksunut.
Painovoimainen ilmanvaihto, tuulee usein juuri naapurin puolelta. Kaikki suodattimet on laitettu mitä löytyy. Ainoa vaihtoehto on sulkea naapurin puoleiset ilmanottoaukot mutta ei sekään ole hyvä.
Onko ilmanvaihdon pakko olla koko ajan päällä? Ei sisäilma hetkessä pilaannu. Nythän se vain huononee tapauksessasi, kun se on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama.. Omakotitaloja ja kerrostaloja ympärillä, savun haju tulee sisälle ja jää leijailemaan. Kiva näin sydänvikaiselle ja henkeä ahdistavalle.
Ja itse siis asun kerrostalossa ylimmässä kerroksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ne on näitä aivottmia, jotka luulee, että mitkään säännöt ei koske heitä. Ja, että jätteet voi hävittää miten vaan. Jotkut tämmöset typerykset vaivautuu viemään isot tauluteeveetkin monenkymmenen kilometrin päähän metsäautotien varteen, vaikka ihan kylän pinnassa on jätteenvastaanottolaitos johon voi vielä sähkö- ja elekroniikkaromun ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?Oli kertynyt autojen öljynvaihdoista pönikkä täyteen.
Voi olla että keksin sulle paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö ikkunaa auki, kun noin pahasti savunhaju häiritsee? Itse asun omakotitaloalueella ja useassa talossa poltetaan puuta. Koskaan ei ole sisällä savu tuoksunut.
Painovoimainen ilmanvaihto, tuulee usein juuri naapurin puolelta. Kaikki suodattimet on laitettu mitä löytyy. Ainoa vaihtoehto on sulkea naapurin puoleiset ilmanottoaukot mutta ei sekään ole hyvä.Onko ilmanvaihdon pakko olla koko ajan päällä? Ei sisäilma hetkessä pilaannu. Nythän se vain huononee tapauksessasi, kun se on päällä.
Mistä minä tiedän millon naapuri polttaa?!
Ja kyllä se painovoimaisesta on koko ajan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan keksi mitään?
Tule juttelemaan mieheni kanssa. Ehkä löydätte ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painovoimainen ilmanvaihto, tuulee usein juuri naapurin puolelta. Kaikki suodattimet on laitettu mitä löytyy. Ainoa vaihtoehto on sulkea naapurin puoleiset ilmanottoaukot mutta ei sekään ole hyvä.Onko ilmanvaihdon pakko olla koko ajan päällä? Ei sisäilma hetkessä pilaannu. Nythän se vain huononee tapauksessasi, kun se on päällä.
Mistä minä tiedän millon naapuri polttaa?!Ja kyllä se painovoimaisesta on koko ajan päällä.
Juurihan valitat että savunhaju tulee sisälle. Luultavasti silloin polttaa. Pistä ilmanvahto tauolle ja käy välillä nuuskimassa ulkona ja katsomassa, vieläkö nousee savu piipusta!
Vierailija kirjoitti:
Meillä poltetaan kaikki vauvan vaipoista lähtien. Naapurin ongelmat ei ole minun ongelmia.
Täytyy ihmetellä, että joku haluaa tuhota horminsa vapaaehtoisesti, vaikka sillä ei jätemaksuista eroon pääse.
Ja vaikka tämä olisi trolli, tällaisiakin tolloja on olemassa.
Ei ikinä käytettyä taloa, koska ihmiset on vaan niin typeriä.
Pistä tupakaksi, niin ei tuoksu kuin tupakan haju.
Vierailija kirjoitti:
Pihassa on kolma autoa, näitä ei hirveästi ilmastoasiat kiinnosta.
Ootkohan meidän naapuri. Meilläkin kolme autoa pihassa, välillä neljä. Nuori ajaa pientä ja erittäin pienikulutuksista mopoautoa. Lukiomatkalla, töihin, harrastuksiin ym. Pari kertaa naapurin mukaan ollut tyhjäkäynnillä liian pitkään. Tästä mennyt riitelemään pihassa meidän lapselle ja kaverilleen. Mopoauto on erilainen kuin normiauto. Lähtiessä oltava ikkunat puhtaat ja lämmin. Muuten vaaraksi itselle ja muille. Auto ei talvisin ole ollut juuri edes käytössä. Ja 17-vuotiaana saa nykyisin jo B-ajokortin (jos syytä). Samaan aikaan savu tupruaa naapurustosta, niin että hyvä ettei tukehdu, kun menee ulos.
Vierailija kirjoitti:
Pistä tupakaksi, niin ei tuoksu kuin tupakan haju.
Nämä polttaa molemmat itse tupakkaa tuskin haistavatkaan enää mitään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä, että joku haluaa tuhota horminsa vapaaehtoisesti, vaikka sillä ei jätemaksuista eroon pääse.
Ja vaikka tämä olisi trolli, tällaisiakin tolloja on olemassa.
Ei ikinä käytettyä taloa, koska ihmiset on vaan niin typeriä.
Hormissa on haponkestävästä teräksestä sisäputki, ei ole moksiskaan.
Vähän sama.. Omakotitaloja ja kerrostaloja ympärillä, savun haju tulee sisälle ja jää leijailemaan. Kiva näin sydänvikaiselle ja henkeä ahdistavalle.