Paljonko kulutusluottoja yms. olet maksanut elämäsi aikana?
Arvioisin, että pikavipit, erilaiset kulutusluotot ja luottokortin maksut huomioiden olen maksellut noin 50 tonnia. Kyllä masentaa kun miettii miten tuonkin summan olisi voinut käyttää paremmin, mutta tehty mikä tehty. Nyt velkaa nolla euroa ja luottotiedot on aina pysyneet, mutta silti nuo menneisyyden mokat on joskus mielessä.
Kommentit (11)
En ole ikinä ottanut kulutusluottoa, mutta visa vinkuu koko ajan.
18v jouduin ostamaan tietokoneen osamaksulla Anttilasta lukiota varten. Olisiko tullut pari sataa markkaa kalliimmaksi kuin käteisellä. Anttilalla oli aika hyvät osamaksuehdot. Muuta kulutusluottoa en ole ikinä ottanut.
Ei koskaan kulutusluottoja. Ei opintolainaa. Visalaskut maksettu kokonaan yhdellä kertaa. Vain asuntolainaa on ollut, ei kuitenkaan enää.
En yhtään. Asunnon ostin velaksi mutta en koskaan mitään muuta. Tai no hetkinen....olen kyllä maksanut ulkomaanmatkoja Visalla, koska sillä maksaessa on parempi turva, mutta samantien, kun olen maksun tehnyt, olen maksanut myös sen Visa-laskun pois.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
En yhtään. Asunnon ostin velaksi mutta en koskaan mitään muuta. Tai no hetkinen....olen kyllä maksanut ulkomaanmatkoja Visalla, koska sillä maksaessa on parempi turva, mutta samantien, kun olen maksun tehnyt, olen maksanut myös sen Visa-laskun pois.
Jos en käteisellä maksa, ostan kaikki ostokset Visan/luonton puolelta, mutta maksan koko luoton pois eräpäivänä. ertaakaan en ole luottokortista korkoja tai muita maksuja maksanut
Ekan kerran otin Ellos lainaa 900€ joskus vuonna 2001 kun piti nuorena poikana viedä sussu etelään.
Sitten on ollut luottokorttilaskua, autoa, sänkyä, poreallasta ja vaikka mitä kulutusluotolla. Valtaosa näistä ollut sellaisia tarjous kampanjoita joissa korko ollut tyyliin 0-2% välimaastossa.
Yhteensä varmaan jotain 20-30 tonnia, en ole tarkkaan laskenut?
Enkä näe tässä mitään ongelmaa, raha on tullut tarpeeseen ja kaiken olen ongelmitta pois maksanut.
M44
2 autoa ja 1/2 sijoitusasuntoa.
En muista että visa olis koskaan jäänyt luotolle, aina maksanut seuraavassa kk pois.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Eli sulla on puhelin prepaidilla ja sähkölaskunkin maksat etukäteen kun et velaksi elä?
€0 kun on neljäsataa donaa tilillä.
Opintolaina n. 15 tuhatta. Kelan opintotukien takaisinmaksu n. 5 tonnia. Pikavipit n. 20 tuhatta. Korttiluotot n. 10 tuhatta. Muut osa- yms maksut n. 10 tuhatta. Ikää 45 vuotta ja omaisuutta nolla euroa.