Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian pitkät jalat naisella eivät ole "kuppini teetä"

Vierailija
17.01.2026 |

Kiinnostaa aidosti. Olenko ainoa mies, jonka mielestä naisen ei kuulu olla liian iso? Pitkiä jalkoja pidetään usein kuumina, ja voivathan jalat olla näyttävät. Mutta mielestäni siinäkin on tietynlainen raja. Oli esimerkiksi eräs 178cm malli, jolla oli upeat kasvot, wow! Mutta sitten hänen kengän kokonsa oli 40, mielestäni 30-alkuinen on jotenkin parempi. Tuon pituisella naisella on lähes väistämättä vähintään 40 kenkä, ehkä 42 todennäköisimmin.

Siispä mielestäni naisen on ihan OK olla monen pituinen, keskipituista pidempikin joskus, mutta sen mukana alkaa sitten tulla liian isoa kinttua ja leveää hartiaa! Näkisin, että kivoin pituus on keskipituista lyhyempi.

Kommentit (196)

141/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Teekuppeihin saa tulla ihan kaikenkokoisilla jaloilla 😎

Mä olen kirjoittanut tämän varmaan ennenkin, mutta minusta on mahtavaa, miten keksit aiheesta kuin aiheesta jotain huvipuistoihin liittyvää! Näistä tulee aina hyvälle tuulelle. 😊🎡🎢

No kiva, ja kiitos 😄 

Vierailija
142/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastuttaa, että tällä palstalla lähdetään usein sen kautta minkä joku kokee naisessa negatiivisena piirteenä. Tämäkin aloitus olisi voinut olla ylistylaulu lyhyille pikkujaloille. Miksei se ole?

40-42 on aivan normaali kengänkoko. On täysin ok preferoida pienempiä jalkoja, mutta pitääkö valittaa siitä että jotkut naiset kehtaavat olla mahtumatta omiin ihanteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus katselin, että nämä hollywoodin naistähdet ovat todella monet yllättävän lyhyitä (ja kevyitä) ja juuri heillä on ollut niitä kaikkein kuumimpia ja halutuimpia filmitähtiä kumppaneinaan.

Tämä on siis täysin ristiriidassa tuon malli-ilmiön kanssa.

Ehkä mallin tulee olla sitten vain näyttelyssä tai kuvissa näyttävä ja se on eri asia, miltä luonnossa näyttä.

Minulle tulee ainakin heti sellainen pikkuveli olo, jos nainen on lähes yhtä pitkä kuin minä itse, vaikka olisi 10 vuotta nuorempikin, eli ei toimi ollenkaan, eikä auta kauneus tuossa, en tunne itseäni siinä rinnalla jotenkin "suureksi ja vahvaksi mieheksi".

Outo juttu. Aika monet naispuoliset Hollywood-tähdet ovat entisiä malleja, eli lähtökohtaisesti pitkiä ja näyttäviä. Monet miespuoliset tähdet taas ovat todella lyhyitä.

Eipä tule mieleen lyhyttä naistähteä. Ehkä joku Mila Kunis, mutta hän on ollut lähinnä tv-sarjoissa.

Vierailija
144/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP , OPETTELE SUOMEN KIELTÄ!!! 

Jos otat pois teekupposet aloituksesta, niin mitä ongelmatiikkaa näet siinä kieliopillisesti? Olen yliopistoihminen ja Laudaturin äidinkielen kirjoittaja, että en usko kaipaavani sinulta mitään suomen oppitunteja, ja vielä vähemmän keltään muulta palstan outolinnulta.

Teksti on hyvää jos siihen ei tarvitse laittaa mitään lainausmerkkejä. Lainaus tietenkin erikseen, mutta ei tuollaisessa yhteydessä kun ei osaa ilmaista asiaa oikein. 

Haha, ja sinä ilmeisesti luulet, etten olisi osannut kirjoittaa "minun makuuni". Täällä takerrutaan tuohon "teekuppi"-ilmaisuun, joka on täysin irrelevantti asia. Kertoo todella paljon keskustelijoiden kyvykkyyksis

Niin, miksi et kirjoittanut selvää suomea? 

Vierailija
145/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni on 163 cm pitkä ja sillä on 40 kengän koko. Itse taas oon 160 cm ja kengän kokoni on 36. Ei se pituus aina kerro kengän kokoa.

Muuten. Vaikka kengän kokoni on 36, niin tykkään käyttää 38-39 kokoisia kenkiä, sillä tykkään käyttää villasukkia. Kesällä en tietenkään villasukkia käytä.

Miten sä voit käyttää noin isoja kenkiä? Mun kengän koko on 36 -37, tarkemmin  varmaan 36.5, eikä noin isot koot tunnu yhtään hyviltä.  Jo 37 kengät tarvii villasukat tai niillä on epämukava kävellä.

Vierailija
146/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pitää siis liian lyhyistä jaloista naisilla. 

Tämä selvä.

Ei lyhyistä vaan pienistä. Mutta jos on pieni jalka, on vaikea ison ihmisen pysyä pystyssä.

Vierailija
147/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus katselin, että nämä hollywoodin naistähdet ovat todella monet yllättävän lyhyitä (ja kevyitä) ja juuri heillä on ollut niitä kaikkein kuumimpia ja halutuimpia filmitähtiä kumppaneinaan.

Tämä on siis täysin ristiriidassa tuon malli-ilmiön kanssa.

Ehkä mallin tulee olla sitten vain näyttelyssä tai kuvissa näyttävä ja se on eri asia, miltä luonnossa näyttä.

Minulle tulee ainakin heti sellainen pikkuveli olo, jos nainen on lähes yhtä pitkä kuin minä itse, vaikka olisi 10 vuotta nuorempikin, eli ei toimi ollenkaan, eikä auta kauneus tuossa, en tunne itseäni siinä rinnalla jotenkin "suureksi ja vahvaksi mieheksi".

Outo juttu. Aika monet naispuoliset Hollywood-tähdet ovat entisiä malleja, eli lähtökohtaisesti pitkiä ja näyttäviä. Monet miespuoliset tähdet taas ovat todella lyhyitä.

Eipä tule mieleen lyhyttä naistähteä. Ehkä

Lyhyitä naistähtiä: Kylie Minogue, Kim Kardashia, Lady Gaga, Hayden Panetterie, Christina Aquilera, Elizabeth Taylor, Ariana Grande, Tippi Hedren, Scarlett Johansson (arvioitu tieteellisesti parhaimmaksi naiskropaksi maailmassa), Jojo, Sydney Sweeney, Sabrina Carpenter. 

Oikeasti pitkiä ei ole yhtään. Keskipituisia ja lyhyitä on.

Vierailija
148/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut samaa, että pitkillä naisilla kengän koko voi olla jopa 42! Itse olen 164 cm ja kenkä 38-39. Miehet tykänneet aina ja mieluummin olen tällainen vähän lyhyempi. 

Olen 160 cm lautaselkä, persjalkainen, kengän koko 40 tai 41. Tytär on 169, pitkäsäärinen, kapeauumainen kengänkoolla 37 tai 38.

Vierailija
149/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummastuttaa, että tällä palstalla lähdetään usein sen kautta minkä joku kokee naisessa negatiivisena piirteenä. Tämäkin aloitus olisi voinut olla ylistylaulu lyhyille pikkujaloille. Miksei se ole?

40-42 on aivan normaali kengänkoko. On täysin ok preferoida pienempiä jalkoja, mutta pitääkö valittaa siitä että jotkut naiset kehtaavat olla mahtumatta omiin ihanteisiin?

No tämähän on se incelin perusasenne. Että "naisten" pitäisi olla sitä, tätä ja tuota. Heidän pitäisi olla jotain mieltä, eikä kukaan nainen saa olla eri mieltä kuin toiset naiset.

Jotenkin nämä naisille kelpaamattomat miehet eivät kykene ymmärtämään, että vaikka he eivät kelpaa KAIKILLE naisille, heidän kannattaisi yrittää etsiä sellainen nainen, jolle kelpaavat. Ja itse etsiä sellaista naista, jonka kelpuuttavat tai josta peräti innostuvat. Eikä miettiä niitä kaikkia muita naisia, joilla on "liian pitkät jalat" tai mitä milloinkin.

"Naiset" eivät ole mikään karkkikauppa tai toiveiden tynnyri, josta voi suoraan ottaa haluamansa, ja kiukutella kun lempimaku on päässyt loppumaan.

Vierailija
150/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173 cm pitkä ja jalka silti 36. 

Vierailija
151/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltymyksiä ja toiveita saa tietenkin olla.

Outoa on se, että avaat keskustelun naisvaltaisella palstalla, etkä miesten kanssa.

Motiivisi onkin herrasmiesmäisen vastakohta.

Vierailija
152/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuuluu niihin miehiin, jotka kilpailevat naisten kanssa, eivät naisista.

Vierailija
153/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elsa hosk - Sök Bilder

Tässä yksi maailman kauneimmista malleista, Elsa Hosk. 

Suomalainen Elsa

Vierailija
154/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tarkoituskaan, että pingviini nai flamingoa.

🤤

Vierailija
155/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yrittää todistella kirjoittamalla pitkän listan lyhyistä naisjulkkiksista... Onko tämä totta?

Vierailija
156/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyitä naistähtiä: Kylie Minogue, Kim Kardashia, Lady Gaga, Hayden Panetterie, Christina Aquilera, Elizabeth Taylor, Ariana Grande, Tippi Hedren, Scarlett Johansson (arvioitu tieteellisesti parhaimmaksi naiskropaksi maailmassa), Jojo, Sydney Sweeney, Sabrina Carpenter. 

Oikeasti pitkiä ei ole yhtään. Keskipituisia ja lyhyitä on.

No onpa outo lista. Ilmeisesti sinun lempparisi?

Oli puhe Hollywood-tähdistä, siis näyttelijöistä. Noista suurin osa on laulajia, ei näyttelijöitä. Kardashian tositv-tähti. Hedren ja Taylor ajalta, jolloin ihmisten keskipituus oli muutenkin lyhyt.

Johansson on noista ehkä ainoa, joka sopii alkuperäisiin spekseihin. Ja toi "tieteellisesti paras naiskroppa maailmassa" 🤭 viimeistään sinetöi, että minkä tyyppinen jamppa olet.

Niitä pitkiä naistähtiä onkin sitten pilvin pimein.

Vierailija
157/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 160-senttisiä Hollywood-kaunottaria ja poptähtiä (kuten myös 160-165 haarukassa olevia) on tietenkin pilvin pimein. Jos joku ostaa kertoa edeltävän listan kuuluisuustason näyttelijöitä, jotka ovat esim. 183cm pitkiä, niin pistäkään tulemaan. Niitä lienee muutamia yksittäisiä, jos sitäkään.

Vierailija
158/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet naiset ovat kyllä söpömpiä kuin pitkät. Pitkien hoikkisten ihailu juontanee osittain juurensa tuolta homovetoisesta malliteollisuudesta, ja ehkei oo niin yleistä heteroille

No johan nyt sentään 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
159/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 160-senttisiä Hollywood-kaunottaria ja poptähtiä (kuten myös 160-165 haarukassa olevia) on tietenkin pilvin pimein. Jos joku ostaa kertoa edeltävän listan kuuluisuustason näyttelijöitä, jotka ovat esim. 183cm pitkiä, niin pistäkään tulemaan. Niitä lienee muutamia yksittäisiä, jos sitäkään.

Kidman, Roberts, Theron jne.

Vierailija
160/196 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä että sulla olisi edes valinnanvaraa.

Näin juuri. Hikikomori-incel-olmin päiväfantasiat nro 48636392929

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän