Ero - en pääse sängystä ylös
Miten tapailusuhteen päätös voi ottaa näin koville? En pääse mitenkään aamuisin sängystä ylös. Tätä jatkunut muutaman viikon. Asiat jäivät selvittämättä ja se stressaa :(
Kommentit (41)
Läheisriippuvuus on helvettiä. Miten siitä voi parantua, tietääkö joku?
Jos mies haluaa tapailla, ei hän ole tosissaan. Aidosti kiinnostunut ja ihastunut mies toimii ihan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on meidänkin suvussa. Luin kirjoja aiheesta. Luin kirjoja siippani käytöksestä. Katselin tekoälyn mulle tarjoamia eroa hemmetissä heti-videoita. Tavallaan "aivopesin" itseni riippumattomaksi. Pitkä tie. Voimia
On varmasti raskasta. Huomaan taas itse ajattelevani, että uskallanko tai kykenenkönitse koskaan rakastumaan saati edes ihastumaan kun en toistaiseksi ole koskaan ole saanut mahdollisuutta olla ja elää parisuhteessa. Ikää minulla on jo yli 40 vuotta.
En vain enää haluaisi kokea itseinhoa ja itsesyytöksiä ja kipuja, jotka puskisivat pintaani kun taas saisin kokea, ettei eteneminen kohti yhteistä parisuhdetta saati siinä eläminen ja oleminen ollut mahdollista ja minun olisi taas jatkettava eloani sinkkuna, niin kuin vuodet ja vuosikymmenet aiemminkin. - No siitähän minulla on jo kokemusta, joten tiedkän, että tuskin ikisinkkuuteeni yksistään kuolen.
Mutta saan kai ihmetellä, ehkä olla vähän kateellinenkin siitä, miksi niin moni on vaikuttanut löytävän ja kohtaavan sen oman rakkaansa tai sama monikossa, niin paljon mutkattommammin ja luontevasti ja vaivattomasti.
No uhriutumisella ja muita arvostelemalla en taida tehdä muuta kuin ajaa itseni isompaan ahdinkoon
Vierailija kirjoitti:
Tapailusuhteen? Ei siis edes oikea parisuhde vaan vain epämääräinen säätö. Täysin eri asia erota vuosia kestäneestä oikeasta parisuhteesta.
Älähän nyt. Itselläkin oli lyhyt mutta kiihkeä tapailusuhde ensimmäistä kertaa elämässäni keski-ikäisenä ja otti se todella koville kun meni poikki. Toista se ehkä on jo teininä sarjasuhteilun aloittaneilla.
Minullakin oli varmaan sellainen kirjaesimerkki epäterveestä tapailusuhteesta jossa kaksi jollain tapaa päästään pipiä sai toisistaan jotain valheellista hyvää vaikka se itse asiassa vahingoitti kumpaakin jatkuvasti lisää ja siitä oli tosi vaikea pyristellä irti.
Vierailija kirjoitti:
Kuten muidenkin riippuvuuksien kohdalla, hakeutumalla hoitoon.
Hoito sisältää esim
Ryhmätyöskentelyä
Vertaistukea
12-askeleen toipumisohjelmaa
Tunnesäätely työskentelyä
Ratkaisukeskeisyyttä
Elämänkaari työskentelyä
Kirjallisia ja toiminnallisia harjoitteita
Voimavara- ja lähiverkostotyöskentely
Älä ainakaan vertaa itseäsi muihin. Joskus joku suhde on lyhyenäkin merkityksellinen ja koskettava. Anna arvoa omalle kokemuksellesi ja tilaa tunteillesi. Et välttämättä saa toiselta sitä selkoa mitä toivot eli mieti jos haluat sitä vielä pyytää että millä tavalla sen teet ja miten olet valmis päästämään irti jos selkoa ei tule. Joskus kiintymyssuhdetrauma oireilee juuri eroamisen vaikeutena. Käytä tätä tilaisuutena olla lempeä itsellesi ja tutustua itseesi paremmin. Mikä auttaisi sinua purkamaan kokemusta? Kirjoittaminen, piirtminen, keskusteleminen? Keksi jotain mikä saa sinut liikkeelle ja varaa jokin rajattu aika tämän suhteen käsittelemiseen ettei mene vellomiseksi. Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan vertaa itseäsi muihin. Joskus joku suhde on lyhyenäkin merkityksellinen ja koskettava. Anna arvoa omalle kokemuksellesi ja tilaa tunteillesi. Et välttämättä saa toiselta sitä selkoa mitä toivot eli mieti jos haluat sitä vielä pyytää että millä tavalla sen teet ja miten olet valmis päästämään irti jos selkoa ei tule. Joskus kiintymyssuhdetrauma oireilee juuri eroamisen vaikeutena. Käytä tätä tilaisuutena olla lempeä itsellesi ja tutustua itseesi paremmin. Mikä auttaisi sinua purkamaan kokemusta? Kirjoittaminen, piirtminen, keskusteleminen? Keksi jotain mikä saa sinut liikkeelle ja varaa jokin rajattu aika tämän suhteen käsittelemiseen ettei mene vellomiseksi. Kaikkea hyvää!
Kiitos! Jätä nyt somen vähemmälle ja keskityn itseeni. Vastauksia saan jos saan mutta ainakaan täältä ne eivät löydy. Nyt enemmän omiin juttuihin keskittymistä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa tapailla, ei hän ole tosissaan. Aidosti kiinnostunut ja ihastunut mies toimii ihan toisin.
Miten ja tai kuinka hän (mies) silloin toimii?
Unohda jo se tyyppi, joka ei ollut sulle hyväksi.
Ajattele jo uutta. Hölmöä velloa menneessä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, sinun pitää vaan päättää, miten kauan viitsit kieriskellä itsesäälissä ja haitata omaa elämääsi. Sitten vain lähdet jatkamaan matkaa.
Ei se ole mikään päättämiskysymys. Sama kuin sanoisi masentuneelle, että ei muuta ku ylös ulos ja lenkille, kyllä se siitä sitten.
Minua itseäni aikoinaan auttoi juuri se itsesäälissä vellominen, itkin ihan kunnolla useamman kuukauden ja pohdin kunnolla missä meni pieleen. Kävin kaiken läpi mielessäni enkä yrittänyt jatkaa niin kuin mitään ei olisi ollutkaan. Kirjoitin omia tunteitani ylös sekä kirjoitin viestejä exälleni, joita en siis ikinä lähettänyt, mutta se helpotti, kun sain mielessäni purkaa hänelle tuntojani. Parin kuukauden vellomisen jälkeen olin saanut suurinpiirtein kaiken käsiteltyä ja pääsin sitten jaloilleni. Minun vinkkini on siis nyt vain päästää kaikki ulos ja kirjoittaa niitä tuntoja ylös, että pääsee purkamaan ajatuksia. Missään nimessä ei kannata lähteä siihen perinteiseen suomalaiseen leuka rintan ja eteenpäin-mentaliteettiin.
Tsemppiä, vaikka kuulostaa uskomattomalta ja kliseiseltä, niin joku päivä mietit mitä edes näit koko tyypissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, sinun pitää vaan päättää, miten kauan viitsit kieriskellä itsesäälissä ja haitata omaa elämääsi. Sitten vain lähdet jatkamaan matkaa.
En kierisi sekuntiakaan enää jos päättäisin itse. Mutta ei toista voi noin vain unohtaa - enkä edes haluakaan. Haluaisin vain selvittää asiat.
-ap
Tämä on ties miten mones ketju sinulta jo. Ei se sinällään haittaa, mutta koita nyt ymmärtää että aina ei kaikkea saa selvitettyä. Anna hänen olla. Eihän hän selvästikään ollut sinulle tarkoitettu, se pitää nyt tajuta.
Kuten sanottu, päätä että tämä viikonloppu vielä menee märistessä, ja sitten lopetat sen ja jatkat eteenpäin. Tulee se parempi mies vastaan, kun lakkaat vatvomisen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sitä se holtiton seksi ilman sitoumuksia teettää :( Se herättää tunteita ja yhdistää, ja on aivan liian intiimiä tapailuihmisen kanssa, tässä näemme sitten seuraukset.
Toisaalta se, että miehenä himmailet, etkä ole valmis yhtä nopeasti seksiin naisen kanssa, kuin mitä nainen haluaisi ja tekisi sen selväksi, niin oman kokemukseni mukaan on merkinnyt orastavan suhteen päättymistä, jos sellaista on koskaan on ollutkaan muualla kuin omassa rajoittuneessa minun (miehen) mielessä; sitä kun edelleen tavataan ylläpitää mielikuvaa, että vain miehet voivat haluta seksiä naisilta kun taas naiset odottaisivat ja vaatisivat mieheltä muutakin, jos miehen kanssa suhteeseen haluavat.
Voin kertoa omasta kokemuksesta, että kiinnostukseni suhteeseen ei merkittästi ainakaan lisääntynyt seksistä kieltäytymiseni jälkeen kun nainen aloitti epäilyt siitä, että olisin pettänyt häntä tai olisin (kaappi)homo, joka haluaa hänestä kulissin tai sitten olisin vain pienimunainen impotentti.
wööööö wääää yyyy iiii "mä en pysty " yyyyyyyy ihihyhyhyihihi sattuu!
Mitä jos menisit seurasareen syöttämään oravia tai hiihtämään tai edes kävelemään kauniin talvipäivänä.
Ei isä jumala joka oletkaan taivassa...Ziisus chraist.
Teille ihmettelijöille ja viisastelijoille: tapailusuhteen päättyminen voi sattua yhtä paljon tai enemmänkin kuin ero parisuhteesta. Mulla päättyi tapailu vuosi sitten ja se teki vähintään yhtä kipeää kuin edellinen parisuhde-ero. Tapailussa saatetaan olla vielä honeymoonvaiheessa, on odotuksia ja toiveita, mielikuva toisesta usein ruusuinen. Parisuhteessa on nähty jo arki ja toinen ihminen realistisesti, mahdollisesti kestetty vaikeuksia pitkään. Suhteen pituus ei ole määrittelevä tekijä siinä kuinka paljon sen päättyminen sattuu.
Lisäksi, ihmisen aikaisemmat kokemukset ja tuhat muutakin asiaa vaikuttavat siihen miten asioihin reagoidaan. Itsellä esimerkiksi oli jo parikin isompaa sydänsurua taustalla ja ero tapailusuhteesta repäisi nämä haavat auki. Vaikka kyseessä ei ollut virallisesti parisuhde, niin tunteet olivat aitoja. Halusimme vain lopulta elämältä eri asioita.
Täällä sama tilanne. Katso Matthew Husseyn videoita YouTubesta. Helpottaa heti!
Halaus täältä. Suru ottaa aikansa. Muista kuitenkin että miehelle tapailusuhde ei ole yhtä tärkeä asia. Miehet haluavat sitä juuri siksi, että voivat tapailla useaa naista kerrallaan. Aseta itsesi etusijalle elämässäsi. Katso ulos ja lähde vaikka lenkille. Jos tämä ajatus auttaisi, itseäni auttoi, kun liitto päättyi; kysy itseltäsi, kärsiikö hän nyt yhtä paljon kuin sinä, onko hän täysin liikuntakyvytön ja makaa vain? Luultavasti vastaus kuuluu: ei, hänellä on jo uusi kala koukussa. Tuo "asiat jäivät selvittämättä" saattaa olla tekoselityksesi sille, että saisit vielä kerran nähdä hänet? Jos ei ole, kysy niistä asioista vaikka kirjallisesti, mutta älä enempää huijaa itseäsi.
Kun kohtaat raakan todellisuuden, otat itseäsi niskasta ja alat luoda uutta tulevaisuuttasi ilman häntä.