Mitä järkeä villakangastakeissa on? Pakkasilla eivät lämmitä,nollakelillä hiostaa
Näyttävät lämpimiltä mutta eivät ole. Ohut polyesterivuori eikä toppauksia.
Kommentit (30)
Olen käyttänyt villakangastakkeja pitkään. Oikeaa villaa. Ja ovat hyviä talvella. Niin kuin muutenkin, niin jos pakkasta enemmän, niin kerrospukeutuminen. Eli villapaita alle, jos pakkasta yli 20 astetta. Kaulaliinan ainakin nuo minun puolipitkät takit vaativat.
Toppatakit on tarkoitettu sitten luontoon, liikuntaan ja laskettelurinteeseen.
Villakangastakkeja on ohuita ja paksuja. Villakankaisissa talvitakeissa voi olla kaksikin kerrosta villakangasta päällekkäin, ja sisällä silkkivuori. Hinta 4 numeroinen, tai jopa 5. Villakankainen välikausitakki taas ei ole kovin lämmin.
Oma lukunsa ovat villakangasta imitoivasta keinokiutukankaasta tehdyt takit.
Kannattaa katsoa mistä se oma takki on valmistettu.
Mulla 70 % villa, 20 % nailon, 10 % kasmir. On lämmin (keskihintainen Haloselta).
"Tekokuidut lisäävät tuotteen hankauskestävyyttä. Se auttaa esimerkiksi siinä, ettei laukun hihna tuhoa kangasta. Esimerkiksi 70-90 prosenttia luonnonmateriaalia ja loput tekokuitua on käytännöllinen ratkaisu takissa."
Vierailija kirjoitti:
Villakangastakkeja on ohuita ja paksuja. Villakankaisissa talvitakeissa voi olla kaksikin kerrosta villakangasta päällekkäin, ja sisällä silkkivuori. Hinta 4 numeroinen, tai jopa 5. Villakankainen välikausitakki taas ei ole kovin lämmin.
Joo, minullakin on kevyt ja ohut. Ja yksi paksu ja painava. Iso ero. Ohuempi vaatii kovemmalla pakkasella villapaidan alle. Paksumpi ei.
Riippuu ihan siitä, paljonko takissa on villaa.
Vierailija kirjoitti:
Hinta kertoo tosiaan paljon. Haaveenani olisi ostaa oikea villakangastakki, mutta jos ei satumaista kirppislöytöä tee, niin saa kyllä hetken säästää rahaa.
Olen muutenkin alkanut seurata materiaaleja tarkemmin. Polyesterit ja akryylit jää nykyään kauppaan ihan sisävaatteidenkin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakangastakki on hyvä 0 - -10 pakkasilla.
Laitoin villapaidan alle, niin hyvin pärjäsi -20 asteenkin pakkasessa.
Noinkin voi tehdä. Mulla on toppatakki koville pakkasille.
Ei niitä ole Suomeen tarkoitettu. 0-5 asteen pakkasessa ok.
Ap:llä ei ilmeisesti ole koskaan ollut villakangastakkia. Ne ovat lämpimiä, ja lisäksi yleensä vielä tyylikkäitäkin.
Kyllä minä olen pärjännyt pitkällä villakangastakilla kovillakin pakkasilla. Ostin sen kirpparilta ja maksoin 11 e 😃.