10 kg:n paketti mennyt noutopisteeseen kilsan päähän. Miten sen sieltä saan kotiin?
Kommentit (190)
Paku ovelle piste com, maksaa pari kymppiä ja löpöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaelluksilla rinkassa jopa 25kg tavaraa ja niin vain taittuu pieneltä naiselta 100km matka 10-30km/päivä.
Minun 86v mummi kantaa 10L ämpärissä
Otan teidät todesta heti, kun olet vaeltanut 10 kiloa painava pahvilaatikko selässä, edes kilometrin, ja se mummi on kantanut 10 kilon pahvilaatikkoa toisessa kädessään mökistä saunaan, kunnes kilometri täyttyy.
.. Mikä lumihiutale olet? 🤣 Minä, vanha mummelikin jaksan 10 kg kantaa noin lyhyen matkan
En ole tuo, jota nälvit, mutta en jaksa enkä edes saa kantaa kymmenen kilon paketteja. Kardiologi on kieltänyt, koska olen perinyt viallisen sydänlihaksen. Osaan toki kuljettaa paketit pulkalla tai pyörän päällä tai lahjoa jonkun toisen hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedät pulkalla.
Tai jos ei ole lunta niin lainaat vaikka ostoskärryt kaupasta ja työnnät niillä paketin kotiin.
Sohjossa ja lumihangessa. Kiva.
Joo, vedetään sitä vetolaukkujakin, lastenvaunuja; rollaattoreita. Jalkakäytävillä ei nyt niin sohjoa ole paitsi jos ap ei asu jossain missä itsehoidettavan tien päässä heti on kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksilla jos ei autoa ole. Nykynuoriso on niin avutonta.
Kyllä on heikkoja ja heiveröisiä jos ei perkele jaksa kantaa 10kg painoista pakettia (1)kilometriä
Kerro ihmeessä meillekin, aivoton rambo, miten kulmikkaan, 10 kiloa painavan pahvilaatikon kannat? 😂
Narua ympärille. En ole nero , mutta jos ei tilaa kotiintuontia 1 kilometri on lyhyt matka. Pystyn kevyesti ratkomaan monta tapaa saada tavara kotiin. En ole niin köyjäkään ettei 15 euroa liikenisi taksimatkaan.
Onko tosiaan monen mielestä kilometrin päässä oleva noutopiste kaukana?
10 kiloa ei ole useimmille liian painava eikä kilometrikään kaukana. Mutta jos se 10 kiloa on pakattu pirun isoon pakkaukseen, josta ei saa kuin syliotteen eli kädet jokseenkin sen paketin ympärille, niin tulee ongelmia kantaa sellaista edes lyhyttä kilometriä.
Miten olisit hakenut, jos paketti olisi tullut lähemmäksi? Sama tekniikka varmaan toimii vähän kauemmaskin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös tuntuu aina kaikista isoimmat paketit menevän kaikista hankalimpiin noutopisteisiin. Hankin tämäntapaisen vekuttimen, ja siitä on ollut paljon hyötyä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/572287/BULK-Trolley-Alu-kuljetu…
Se on itsessään aika kevyt ja kokoontaitettava. Erityisen hyödyllinen silloin, kun laatikko on niin suuri, ettei sen hakeminen onnistuisi hyvin edes 100 metrin päästä.
Näyttää näppärältä. Itse olen käyttänyt perinteisiä kaljakärryjä, jotka on tullut joskus hankittua joltain risteilyltä. Niiden kantavuus ei ole yhtä hyvä kuin noiden, mutta kyllä niilläkin parinkymmenen kilon paketti liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaelluksilla rinkassa jopa 25kg tavaraa ja niin vain taittuu pieneltä naiselta 100km matka 10-30km/päivä.
Minun 86v mummi kantaa 10L ämpärissä
Otan teidät todesta heti, kun olet vaeltanut 10 kiloa painava pahvilaatikko selässä, edes kilometrin, ja se mummi on kantanut 10 kilon pahvilaatikkoa toisessa kädessään mökistä saunaan, kunnes kilometri täyttyy.
.. Mikä lumihiutale olet? 🤣 Minä, vanha mummelikin jaksan 10 kg kantaa noin lyhyen matkan
Seniilikin olet näemmä, jos sanko ja pahvilaatikko on mummelin mielestä samanlaisia kannettavia.
Järjellinen ihminen tajuaa, että kantamisessa vaikuttaa myös taakan muoto ja koko ja se, miten sitä voi kantaa, onko siinä
Täällä on kokemusta painavasta ja isosta pahvilaatikosta. Työssäkäyvänä olin nipin napin saanut tehtyä joulun ruokaostokset ja siivonnut kotia, kun postista tuli ilmoitus saapuneesta paketista. Postiin oli vain muutama sata metriä, mutta paketin kotiin raahaaminen oli kamalaa. Onneksi olin ottanut mukaan narua ja yritin vetää laatikkoa ohuessa lumessa. Välillä kannoin sitä. Tuli hengenahdistusta. Jotenkin sain sen kotiin ja sitten oli edessä uusi siivousurakka, kun paketti piti purkaa. Tuttavalla voi olla hamstraussyndrooma. En ollut erityisen iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten rattailla lykit sen kotiin.
Mistä ne lastenrattaat tähän hätään hommaa?
Heti kun alkaa hommiin niin 9 kk päästä on rattaat, millä saa postipaketitkin sitten haettua. 🤣
Menet sinne kilsan päähän, otat paketin ja menet kotiin
Olen joskus kantanut kotiin täyden kauppakassin, joka painoi varmaan vähemmän kuin kymmenen kiloa, mutta olkapäät venyi kuin kuminauha kilometrin matkalla, puolta piti vaihtaa koko ajan. Vaikka liikun kaikki matkat omalla lihasvoimalla, niin se riippuva paino kädessä oli ihan helvetillinen. Yleensä kuljetan kauppakassin pyörällä.
Kävele 1 kilometri noutopisteeseen ja ota tavara kantoon sekä palaa kotiin. Omat ruokaostoset ovat helposti 10 kg painoiset eikä ole ongelma saada niitä kotiin. Oletko jotenkin vaivainen jos ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mä hakisin ainakin omalla autolla😁 eikä oo ongelma vaikka menis toiselle puolen kaupunkia. Elämä on valintoja....
Nimenomaan valintoja. Jos maksat paketin toimituksesta noutopaikkaan A niin sinne sen pitääkin tulla eikä noutopaikkaan B josta joudut maksamaan vielä erillisiä kuluja päästäksesi sinne.
Vierailija kirjoitti:
10 kg ja yksi kilometri. Eli sama kuin ämpärillinen vettä muutaman kerran järveltä tai kaivosta saunaan. Terveelle ihmiselle tuo ei ole mikään ongelma. Pystyy kantamaan vaikka kassissa tai repussa/rinkassa. Oliko tämä provo?
Ei pysty, jos paketti on kooltaan 505050 senttiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 kg ja yksi kilometri. Eli sama kuin ämpärillinen vettä muutaman kerran järveltä tai kaivosta saunaan. Terveelle ihmiselle tuo ei ole mikään ongelma. Pystyy kantamaan vaikka kassissa tai repussa/rinkassa. Oliko tämä provo?
Ei pysty, jos paketti on kooltaan 505050 senttiä!
Painovirhe! 50x50x50 senttiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin talvisin käyn välillä kaupassakin pulkan kanssa, helppo vetää ostokset kotiin (jos ei huvita lähteä autolla).
Toivottavasti joku pöllii pulkkasi kaupan edestä vai otatko sen sisälle kauppaan?
Jos minulla olisi pulkka ja kävisin kaupassa sen kanssa, niin kyllä, ottaisin sen kauppaan sisään. Kauppaan mennessä siinä ei olisi lunta, koska olisin kantanut sen kainalossani. Voi laittaa ostoskärryihin.
-eri
Lähes kaikki tuntuvat ottavan huomioon vain paketin painon. Entä jos paketti on mitoiltaan lähes ruumisarkun kokoinen?
Vierailija kirjoitti:
Paku ovelle piste com, maksaa pari kymppiä ja löpöt.
Ja vaatii ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vaikeasti vammainen kun et pysty 10 kg taakkaa kuljettamaan? Laita vaikka reppuun ja kanna silleen.
ps. Armeijassa marssitaan kymmeniä kilometrejä 25 kg varusteiden kanssa.
Eihän kaikkia edes kelpuuteta armeijaan, joten vähän huono vertaus.
Oleellista olisi tietää paketin sisältö ja se, minkä kokoinen paketti arviolta on. Sitä ennen on mahdoton sanoa, onko paketti hankala vai ei. Yksikään teistä arvostelijoista ei kyllä kykenisi kantamaan esim. 10 kg vanulaatikkoa yhtään mihinkään, varsinkin jos vanu on ilmavaa.