10 kg:n paketti mennyt noutopisteeseen kilsan päähän. Miten sen sieltä saan kotiin?
Kommentit (180)
Minulla on vaelluksilla rinkassa jopa 25kg tavaraa ja niin vain taittuu pieneltä naiselta 100km matka 10-30km/päivä.
Minun 86v mummi kantaa 10L ämpärissä
Otan teidät todesta heti, kun olet vaeltanut 10 kiloa painava pahvilaatikko selässä, edes kilometrin, ja se mummi on kantanut 10 kilon pahvilaatikkoa toisessa kädessään mökistä saunaan, kunnes kilometri täyttyy.
Jos jollain on nivelrikko, niin silloin on varmasti osannut valmistautua siihen, että joskus joutuu kantamaan painavampaa tavaraa kotiin ja ei ole autoa? Näin ainakin itselläni. Minulla on sellaset pienet nokkakärryt, pulkka ja vetorattaat, jos joskus tarvitsee jotain painavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksilla jos ei autoa ole. Nykynuoriso on niin avutonta.
Kyllä on heikkoja ja heiveröisiä jos ei perkele jaksa kantaa 10kg painoista pakettia (1)kilometriä
Kerro ihmeessä meillekin, aivoton rambo, miten kulmikkaan, 10 kiloa painavan pahvilaatikon kannat? 😂
Otetaan paketti käsiin ja kävellään kotiin. Eihän 10kg paina mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahasti uusavuttomuudelta.
Mutta onhan tämä ongelma, joka koskettaa monia.
Ei kosketa ketään. Ihminen tilaa paketin paikkaan, josta saa sen itselleen sopivalla tavalla kotiinsa kuskattua. Jossei paketti sellaiseen tule, niin jättää hakematta, se on lähettäjän puolelta sopimusrike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Ihmiset kuljettaa kaikkea mahdollista flyygeleistä ja alasimista lähtien. Ihan normaalia kuljettaa esineitä paikasta toiseen. Monet kuljettaa päivittäin tuollaisia 10 kg esineitä mukanaan. Esimerkiksi pieniä lapsiaan.
Sen pahvilaatikon voi purkaa myös siinä noutopisteellä, ennen kuin lähtee kotiin. Laitat sen lootan pahviroskikseen, jos se on liian kookas ja otat vain tuotteen, kuitit ym. pois ennen kuin nakkaat sen menemään. Tietenkin sillä edellytyksellä, ettet tarvitse sitä laatikkoa enää, esim. palautukseen. Ja että jaksat sen pelkän tuotteen kantaa ilman sitä laatikkoa, esim. selkärepussa.
Maksa kotiinkuljetus, jos et pysty hakemaan. Itse olen joskus vain 5kg painaneen mutta valtavan (metrin pitkä, puoli metriä paksu kumpaankin suuntaan) kantanut niin, että käärin ison tuubihuivin vartalon ympärille ja asetin paketin siihen "kapaloon" ja kädellä tuin.
Nykyään asun Lapissa, ja tänne on oikeasti välillä vähän jännä tilata paketteja, kun joskus lähettäjä saattaa itse valita noutopisteen siitä Postin automaattilistasta eikä tule tajunneeksi/ajatelleeksi, että se toinen vaihtoehto listalla onkin jo yli 30km päässä siitä ekasta. Mulla ei ole autoa, mutta onneksi täällä "palvelus palveluksesta" ja naapuriapu pelaa hyvin.
Jos se on sen kokoinen ettei saa kannettua eikä pysty purkamaan kasseihin, niin ottaisin varmaan nokkakärryt mukaan ja lähtisin kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Ihmiset kuljettaa kaikkea mahdollista flyygeleistä ja alasimista lähtien. Ihan normaalia kuljettaa esineitä paikasta toiseen. Monet kuljettaa päivittäin tuollaisia 10 kg esineitä mukanaan. Esimerkiksi pieniä lapsiaan.
En ole ikinä nähnyt lasta kuljetettavan sylissä pahvilaatikossa. Sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Pyörän tarakalla ja talutat pyörää.
Tai ajaa
10 kg jaksaa jokainen kantaakin vaikka repussa noin lyhyen matkan
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen tilaa isommille paketeille kotiinkuljetuksen. Ei tulis mieleenkään hakea jostain automaatista. Valoja päälle!
Ja sitten pakettipuksut joka tapuksessa toimittavat pakettisi jonnekin hvon /cc:n noudettavaksi?
Jepjep.
Lasten rattailla lykit sen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vaikeasti vammainen kun et pysty 10 kg taakkaa kuljettamaan? Laita vaikka reppuun ja kanna silleen.
ps. Armeijassa marssitaan kymmeniä kilometrejä 25 kg varusteiden kanssa.
Olen eri, mutta loukkasin nyt polveni enkä pääsisi pakettia hakemaan, jos ehdin paketin tilata ennen loukkaantumista. Kaikenlaisia esteitä on voinut tulla.
Joku järki sentään. Jos tuollainen yllättävä loukkaantuminen tapahtuu, voi soittaa ja tiedustella saisiko paketin sittenkin kotiinkuljetuksella noutopisteeltä ja sitten maksaa tämän palvelun. Pyytää läheistä apuun jos sellaisia on. Toinen kalliimpi vaihtoehto on taksi.
Ap on uusavuttomuuden huippu. Parasta kun muumiootuu kotiinsa, koska ei varmaan saa ruokaakaan nyt kaupasta sinne mitenkään 😢
Monet tavalliset ihmiset eivät ymmärrä yksinkertaisia asioita. Jos joku on yksinäinen, työtön, köyhä tai on heikko terveydentila, hänellä on on harvemmin mitään isoa porukkaa taustalla valmiina auttamaan. Sama koskee esim. autottomia ja yksinäisiä ihmisiä, jotka ovat melkein tyhjän päällä avun saamisen suhteen. Kun pääkaupunkiseudulla on liikennelakko tai lapsen päiväkoti on lakossa, niin heillä ei ole auttajia, jotka rientävät paikalla tarjoamaan ilmaista apua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaelluksilla rinkassa jopa 25kg tavaraa ja niin vain taittuu pieneltä naiselta 100km matka 10-30km/päivä.
Minun 86v mummi kantaa 10L ämpärissä
Otan teidät todesta heti, kun olet vaeltanut 10 kiloa painava pahvilaatikko selässä, edes kilometrin, ja se mummi on kantanut 10 kilon pahvilaatikkoa toisessa kädessään mökistä saunaan, kunnes kilometri täyttyy.
.. Mikä lumihiutale olet? 🤣 Minä, vanha mummelikin jaksan 10 kg kantaa noin lyhyen matkan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulkalla?
Tuo on hyvä idea!
Paketin voi myös naamioida kurahaalareilla ja pipolla tavallista tuhdimmaksi lapseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin talvisin käyn välillä kaupassakin pulkan kanssa, helppo vetää ostokset kotiin (jos ei huvita lähteä autolla).
Toivottavasti joku pöllii pulkkasi kaupan edestä vai otatko sen sisälle kauppaan?
Olet harvinaisen pahantahtoinen ihminen.
Minulla myös tuntuu aina kaikista isoimmat paketit menevän kaikista hankalimpiin noutopisteisiin. Hankin tämäntapaisen vekuttimen, ja siitä on ollut paljon hyötyä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/572287/BULK-Trolley-Alu-kuljetu…
Se on itsessään aika kevyt ja kokoontaitettava. Erityisen hyödyllinen silloin, kun laatikko on niin suuri, ettei sen hakeminen onnistuisi hyvin edes 100 metrin päästä.
Vierailija kirjoitti: Jos jollain on nivelrikko, niin silloin on varmasti osannut valmistautua siihen, että joskus joutuu kantamaan painavampaa tavaraa kotiin ja ei ole autoa? Näin ainakin itselläni. Minulla on sellaset pienet nokkakärryt, pulkka ja vetorattaat, jos joskus tarvitsee jotain painavampaa.
Näin ehkä. Kyllä minun nivelrikkoisena piti nostella 20 ja 30 kg säkkejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vaikeasti vammainen kun et pysty 10 kg taakkaa kuljettamaan? Laita vaikka reppuun ja kanna silleen.
ps. Armeijassa marssitaan kymmeniä kilometrejä 25 kg varusteiden kanssa.
Tänä päivänä pienetkin tuotteet pakataan niin isosti ettei meinaa reppuun saada. En usko että 10kg paketti menee repussa. Tuskin edes jätesäkissä.
Haloo. Sakset mukaan ja purkaa sisällön reppuun ja kasseihin. Varmaan siellä joku roskis on, mihin pakkausmateriaalit saa.
TOLLO! Kaikilla EI OLE autoa!