Mitä puoluetta pitäisi äänestää, jos haluaisi veroja ja julkisia menoja reippaasti alemmaksi?
Olen aina äänestänyt Kokoomusta, mutta olen tyytymätön siihen, että julkiset menot ja verot ovat edelleen taivaissa.
Muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun mietit miten nykyinen hallitus on pitänyt lupauksensa ja miten valtiontalouden ja kansantalouden on käynyt niin on helppo todeta että nykyisiin hallituspuolueisiin ei Suomella ole varaa.
Vai olisko se ollut niin että edellisen hallituksen "rahaa on " politiikkaan ei olisi Suomella ollut varaa. Nyt on maksun aika.
Missäs ne tämän hallituksen kasvutoimet ovat? Ei ole tullut kuin näivetystoimia. Olen pettynyt.
Nyt ei ole kasvun aika, kun pitää pitää putiikki pystyssä entisten tuhlareiden jälkeen!
Miksi sitten nykyinen hallitus ottaa 10 miljardia enemmän velkaa kuin edeltäjänsä? Kyllä rahaa rikkaiden veronkevennyksiin on riittänyt. Nykyinen hallitus on jättämässä hirvittävää velkapommia seuraajalleen.
Valtion menoja lisää tällä hetkellä lähinnä kolme asiaa, useammalla miljardilla vuosittain kukin:
- valtion lainojen korkomenot. Näitä ei nollakorkojen aikaan ollut. Nyt tilanne on toinen. Sekä pääoman että korkoprosentin kasvu kasvattaa kustannuksia vuosi vuodelta
-SOTE. Edellinen hallitus sorvasi tämän umpisurkean järjestelmän, jossa menojen jatkuva lisäys on kirjattu lakiin. Sote -menojen kasvuun ei voi puuttua romuttamatta koko juuri synnytettyä systeemiä (en ymmärrä, miksi niin ei tehdä)
- puolustusmenojen kasvu. Ainoa näistä kolmesta, joka on täysin istuvan hallituksen omissa käsissä. Käsi ylös jokainen, joka on sitä mieltä, että tässä maailmantilanteessa puolustusmenoja ei tulisi kasvattaa