Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uutisissa neuvottiin kutsumaan työnantajia kahville jotta saisi töitä

Vierailija
16.01.2026 |

Eihän niitä satoja työhakemuksia kukaan lue.

Itse olen vain mennyt käymään työpaikoilla ja vähän kuulostellut ja haastatellut, vienyt vähän pullaa ja suklaata. Nyt oon työssä.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitää varmaan tarjota sitä itteään, että saa töitä.

Vierailija
42/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, jos satoja tyyppejä alkaa ramppaamaan työpaikan ovista ja ruinaamaan töitä? Loppuu aika nopeasti tuo suora kontaktointi.

Eipä väki lähde edes työhaastatteluun, miten ne muka menisi töitä kysymään oikeista yrtyksistä?

Meillä kesätyöntekijöiksi otetaan kaikki, jotka töitä kysyvät! Joskus on ollut 7 nuorta, nykyisin enää korkeintaan 2. Kun homma ei ole siistiä sisätyötä, niin se ei kiinnosta.

Mikä paikka? Mulla on tuossa kaksi nuorta ilman kesätyöpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riittävän ahkerasti tarjoilee päiväkahviseuraa työnantajille, niin työkkäri tulkitsee sen työnteoksi.

Vierailija
44/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten työkkäriin raportoidaan nämä kaikki kahvitreffit. 

Vierailija
45/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle sosialistille lienee ihmetyksen aihe se,

että menestyvät näkevät vaivaa mieleisensä työpaikan saamiseksi ja pääsevät niihin.

Vierailija
46/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihmisten pilkkaamista, että pakotetaan tekemään satoja hakemuksia ja siitten vaih kehutaan, että kahvilla pääsee jonon ohi tuosta vaan.

Seuraavan kerran kun työvoimaviranomainen käskyttää hakemaan neljää paikkaa kuussa, laitan menemään neljä kahvittelukutsua. 

Vierailija
47/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten työkkäriin raportoidaan nämä kaikki kahvitreffit. 

Kalenteri on kuin prostituoidulla. Päiväkahveja  siellä sun täällä.

Vierailija
48/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta pitää varmaan tarjota sitä itteään, että saa töitä.

Mitens ikääntyneet? Pitääkö tarjota jotain mukavaa sukulaislikkaa?

Vierailija
49/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat saattavat ulos jos tuppautuu rakennukseen pullapitko kainalossa?

Purralla on parempi konsti: pullapitko päähän. 

Vierailija
50/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuvoisin käymään paikan päällä kyselemässä töitä vaikka yrityksessä josta olet kiinnostunut työnantajana ei olisi yhtään paikkaa auki. Jos teet vaikutuksen käynnilläsi voi olla, että yhteydenotto tulee jos yrityksessä ilmenee työvoiman tarvetta. Nykyään monella alalla työvoima otetaan vuokratyövoimaa välittävästä yrityksestä ja joissakin tapauksissa hyväksi havaittu vuokratyöntekijä sitten voi siirtyä jossain vaiheessa yrityksen omille palkkalistoille.

Vierailija
51/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä neuvoisin käymään paikan päällä kyselemässä töitä vaikka yrityksessä josta olet kiinnostunut työnantajana ei olisi yhtään paikkaa auki. Jos teet vaikutuksen käynnilläsi voi olla, että yhteydenotto tulee jos yrityksessä ilmenee työvoiman tarvetta. Nykyään monella alalla työvoima otetaan vuokratyövoimaa välittävästä yrityksestä ja joissakin tapauksissa hyväksi havaittu vuokratyöntekijä sitten voi siirtyä jossain vaiheessa yrityksen omille palkkalistoille.

Moneenko paikkaan pääset sisään? Monessako paikassa on omistaja tai muu palkkaaja paikalla?

Jos pääseekin, niin luuletko muistavan aikojen päästä? Ja luultavasti halutaan katsastaa tarjonta eikä palkata summissa joku random tyyppi joka on astunut ovesta sisään.

Vierailija
52/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että työnantaja haluaisi juoda kahvia kanssani tässä pikkuyksiön keittokomerossa? Kelpaisikohan sille leipäjonosta saatu pulla?

En usko että sinunlaistasi asenneongelmaista sosialistia palkataan muutenkaan.

Eri. Ei niin. Kyllä ne työ- ja harjoittelupaikat on teille rikkaille k  ermapyllyille, joilla on ja tulee olemaan.

Olen itse loihtinut kaikki työpaikkani. Suurimpaan osaan niistä on minut pyydetty. Nykyisin rahakaan ei ole enää mikään motiivi vaan sen työ. Ja kyllä, miljonäärit soittavat minulle.

Juupa juu. Kaikkihan me tehdään töitä, ei rahan, vaan työn vuoksi. Miljonäärit tykkää ja soittelee varsinkin floreceille . Kutsumustyöntekijät ovat niiiin haluttuja. Kaikki muut on  sosialisteja, jotka haluaa palkkaa.

Vierailija
53/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tarjoaa pildeä kahvin sijaan...?

Vierailija
54/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei sitten työnantajat enään jouda tekemään töitä kun pitää kokoajan istua kahvilla. Vatsahaavakin siitä tulee.

Vierailija
55/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl vaan soittelemaan työpaikoille ja pyytämään esimiestä kahville:D ei luoja mikä neronleimaus taas!!! 

Vierailija
56/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia joo, ja maitoa pitää varata sekä varuilta myös kauramaitoa. Sokeria. Pikkupurtavaa paria sorttia. Ja voihan se työnantaja juoda teetäkin. Ainakin mustaa ja vihreää pitää hankkia. Servetit pitää ostaa, voi mennä työ sivu suun, jos tarjolla on vain talouspaperia. Tiskiainettakin menee enemmän, kun on jatkuvasti kahvikuppeja pestävä.

Saakohan nämä toimeentulotuesta?

Vierailija
57/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsiikö herrat nyt  päiväkahviseuraa

Vierailija
58/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, jos satoja tyyppejä alkaa ramppaamaan työpaikan ovista ja ruinaamaan töitä? Loppuu aika nopeasti tuo suora kontaktointi.

Eipä väki lähde edes työhaastatteluun, miten ne muka menisi töitä kysymään oikeista yrtyksistä?

Meillä kesätyöntekijöiksi otetaan kaikki, jotka töitä kysyvät! Joskus on ollut 7 nuorta, nykyisin enää korkeintaan 2. Kun homma ei ole siistiä sisätyötä, niin se ei kiinnosta.

Mikä paikka? Mulla on tuossa kaksi nuorta ilman kesätyöpaikkaa.

Tässäpä se ongelma on. Kun se paikka pitää tulla kotiin tarjoamaan, jotta nuori suostuu edes soittamaan tai käymään. Varasto- ja kiinteistönhoitotöitä pääosin, ei tarvita trukkikorttia, mutta käsityökalujen (porakone, ruuvinväännin jne.) pitäisi olla edes nimeltä tuttuja.

Vierailija
59/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihmisten pilkkaamista, että pakotetaan tekemään satoja hakemuksia ja siitten vaih kehutaan, että kahvilla pääsee jonon ohi tuosta vaan.

Juhlamokalla kohti työpaikkaa 🤣🤣

Vierailija
60/73 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijat saattavat ulos jos tuppautuu rakennukseen pullapitko kainalossa?

Purralla on parempi konsti: pullapitko päähän. 

Tunkekaa se pullopitko poikittain....