Mulla ei ole vaihdevuodet vaikuttaneet mitenkään elämään
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosivaivat on joko fyysisiä tai henkisiä. Naiset voivat sanoa, että mitään oireita ei ole, mutta läheiset on eri mieltä.
Outoa.
Perheeni ei huomannut mitään.
Päinvastoin, minusta tuli tasapainoisempi kuin ennen.
Kun minulla vielä oli kuukautiset, olin aina ennen kuukautisten alkamista emotionaalisesti epävakaa.
Nyt se on poissa.
57-vuotias nainen
(viimeiset kuukautiset 55-vuotiaana)
Haluatko pokaalin? Vai yritätkö todistella, ettänkun sinulla ei ollut oireita, muillakaan ei voi olla? Mikä aloituksen pointti on?
N53
Mulla ei muutoin kuin ärsyttävän kovat nivelkivut. Sinnittelen ilman särkylääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosivaivat on joko fyysisiä tai henkisiä. Naiset voivat sanoa, että mitään oireita ei ole, mutta läheiset on eri mieltä.
Outoa.
Perheeni ei huomannut mitään.
Päinvastoin, minusta tuli tasapainoisempi kuin ennen.
Kun minulla vielä oli kuukautiset, olin aina ennen kuukautisten alkamista emotionaalisesti epävakaa.
Nyt se on poissa.
57-vuotias nainen
(viimeiset kuukautiset 55-vuotiaana)
Minulla myös. Ja olin kovin seksuaalisesti halukas. Mieheni ollut vuosikymmeniä haluton, joten tämä on suuri helpotus.ap
Vierailija kirjoitti:
Haluatko pokaalin? Vai yritätkö todistella, ettänkun sinulla ei ollut oireita, muillakaan ei voi olla? Mikä aloituksen pointti on?
N53
Se että voi tulla vaihdevuosioireita tai voi olla niinkin ettei niitä tule.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei muutoin kuin ärsyttävän kovat nivelkivut. Sinnittelen ilman särkylääkkeitä.
... koska haluat kärsiä? Mikset hae horminikorvaushoitoa, joka parantaa nivelkivut? Niin minä tein.
N53
Hyvä ja kiva sulle. Menkat loppui 53v ja olen nyt 56v. Nukun huonosti ja sydän hakkaa, iho ja hiukset kuivat, ihme kipuja ja kolotuksia ja läskiä keskivartalossa. Hormonikorvaushoito ei sovi koska korkea veritulppariski (geneettinen).
Mitali. Olet ihan selvästi parempi nainen.
Kiva kuulla, ettei ole vaikuttanut mitenkään. Meistä joillakin vaikuttaa sitten sinunkin puolesta...
Niin osa kestää hyvin että estrogeeni hiipuu ja testot kohoaa. Mun kroppa ei kestä mutta onneksi pää kestää aika hyvin eli henkisellä puolella vain uni on huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
N53
En aloittanut sitä, mutta odotin negatiivisia kommentteja.
Tyypillistä kateutta: jos minä kärsin, myös toisen naisen on kärsittävä tai ainakin teeskenneltävä kärsivänsä.
Ihmiset ovat erilaisia, ja jokainen nainen kokee vaihdevuodet eri tavalla.
Minulla ei ollut oireita, luultavasti perinnöllisten tekijöiden vuoksi, koska äidilläni ei myöskään ollut oireita.
Sen sijaan, kun minulla vielä oli kuukautiset, kärsin joka kerta, koska minulla on endometrioosi ja lisäksi olin emotionaalisesti epävakaa 23 päivää ennen kuukautisten alkamista.
Nyt olen vapautunut.
Kysymyksiä. Ammattivalittajalle. Mörskään. Olé!
Olitko ennen vaihdevuosia naisellinen nainen vai jo valmiiksi vähän miehekäs? Jos estrogeeni oli jo alhaisella tasolla ennenkin niin muutos ei ole suuri.
Vierailija kirjoitti:
Olitko ennen vaihdevuosia naisellinen nainen vai jo valmiiksi vähän miehekäs? Jos estrogeeni oli jo alhaisella tasolla ennenkin niin muutos ei ole suuri.
Erittäin naisellinen ja suuret
rinat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N53
En aloittanut sitä, mutta odotin negatiivisia kommentteja.
Tyypillistä kateutta: jos minä kärsin, myös toisen naisen on kärsittävä tai ainakin teeskenneltävä kärsivänsä.Ihmiset ovat erilaisia, ja jokainen nainen kokee vaihdevuodet eri tavalla.
Minulla ei ollut oireita, luultavasti perinnöllisten tekijöiden vuoksi, koska äidilläni ei myöskään ollut oireita.
Sen sijaan, kun minulla vielä oli kuukautiset, kärsin joka kerta, koska minulla on endometrioosi ja lisäksi olin emotionaalisesti epävakaa 23 päivää ennen kuukautisten alkamista.
Nyt olen vapautunut.
Mulla oli kanssa aivan hirveät kuukautiset. Jo nuorena runsaat ja niin kivuliaat että monesti oksensin. Sitten synnytykseen jälkeen vähän vähemmän kivuliaammat, mutta niin runsaat, että söin vuosikausia caorilonia eikä se oikein auttanut. Melkein asuin vessassa kuukautisten aikaan.ap
Juu ei ole. Me palstan lukijat voidaan todistaa. Valitusta on tullut yhtä tasaiseen tahtiin ennen vaihdevuosia ja niiden aikana. Ei kysyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... koska haluat kärsiä? Mikset hae horminikorvaushoitoa, joka parantaa nivelkivut? Niin minä tein.
N53
Koska aina löytyy marttyyreitä. Minä en koskaan sitä ja tätä, vaikka elämä helpottuisi huomattavasti.
Lopettakaa toi jäkätys. Naurettavaa, kun 50-60-vuotiaat nälvii toisiaan.
Sama täällä. Kuukautiset loppuivat toissa vuonna, kun olin 59. Vaihdevuosioireet varmasti iskevät hetkenä minä hyvänsä.