Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien oikeudenmukaisuuden puolella olevista ihmisistä tuli vasemmistolaisia?

Vierailija
16.01.2026 |

Jotenkin tuntuu, että jos ei ole äärioikeiston kanssa jostain samaa mieltä, niin on heti "vassari?" Mitä jos omaa vain ihan tavallisen järjen, eikä voi sietää epäoikeudenmukaisuutta? Pitääkö kaikkien konservatiivisten olla kaikesta samaa mieltä? 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasurit käyttävät mieluusti termiä "huono-osaisuus."

Se, mihin synnyt, määrittää sun elämää aika pitkälle, niin kuin onkin. 

Mutta heiltä voi vaatia silti samanlaista käytöstä, itsekuria ja ahkeruutta kuin ei-huono-osaisilta. Ne ovat ilmaisia asioita.

-Ro-manivanhemmat: alkakaa istua muksujenne läksyjen vieressä ja kannustakaa opiskeluun ja työhön

-Somppu/irakki/romanit: alkakaa jo kiireesti OIKEESTI sulautua tähän yhteiskuntaan. Hyvän lapsuuden omaava suomalaislapsi lukee satuja, telmii metsässä, harrastaa musiikkiopistossa, hiihtää, jne. Aikuiset ovat kansalaisopistossa, osallistuvat haravoimistalkoisiin, lenkkeilevät ihan verkkavaatteissa, jne.

Älkää p*rseilkö, opettakaa lapsenne istumaan paikallaan koulussa. Älkää antako kännykkää liian varhain.

-sama suomalaisille huono-osaisille...

Ja älkää varsinkaan opettako jotain per ke leen heimokulttuureja, jengisotia, kunniamurhia, pakkopukeutumissääntöjä ja muita älyttömiä rajoituksia. Eli ihan keskiverto suomalaisen tavoilla pärjää jo hyvin pitkälle.

Vierailija
42/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene läpi, debiilit mutta boheemit mukaälyköt eivät ole oikeudenmukaisia, ovat pelkästään harhaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta "oikeudenmukaisuus" muka on kuin vallan väärinkäyttöä. "Oikeudenmukaisin" ihminen on ihminen ilman valtaa.

Vierailija
44/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt samaa. En ole ikinä äänestänyt vasemmistoliittoa enkä edes demareita, enkä ollut ikinä työttömänä tai elänyt tuilla, mutta koska olen muuten arvoiltani melko liberaali olen palstan mukaan vassari.

Kummastuttaa myös termi vihervassari. Vihreiden ja vasemmistoliiton politiikka ei edes ole kovin samanlaista, varsinkaan talouspolitiikka.

Ajattelen liberaalisti siksi, että kannatan vapautta. Ärsyttää ajatus, että joku muu katsoo oikeudekseen sanella miten muiden pitää elää ja kokea. Satun olemaan tavallinen hetero nainen, mutta minua ei tippaakaan kiinnosta eikä sitä myöten haittaa jos joku tuntee olevansa jotain muuta. Samoin transihmisistä, homoista, onlyfansilaista tai muunsukupuolisista ei ole ole ollut minulle mitään harmia koskaan. Miksi niitäkin pitää vastustaa?  Olisi vähän isompiakin ongelmia tässä. Minulle on ihan sama lauletaanko kouluissa suvivirsi vai ei, vaikka lapseni ei kirkkoon kuulukaan. Minulle on

Me ollaan miehen kanssa naureskeltu, että mites Kokoomuksen puisto-osastosta on viime vuosina leivottu vasemmistolaisia? Meillä on tuttu, joka on ollut Vihreiden kansanedustajana ja aina naurattaa ajatella häntä vassarina.

Vierailija
45/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on nähty että jos et ole vihervassareiden kanssa samaa mieltä tai sinulla ei ole mielipidettä puoleen taikka vastaan niin sitten olet suvaitsematon. Esim jos et kannata elokapinaa niin olet automaattisesti persu. 
Minä kokoomukselaisena en kannata esim. maahanmuuttoa enkä sitä että jotkut elävät minun maksamillani verorahoilla eivätkä mene töihin, mutta en silti ole perussuomalaisten kannattaja.

Minun mielestäni veroja pitää alentaa ja varsinkin pääomatulosta maksettava vero pitäisi laskea vähintään kahteenkymmeneen prosenttiin, mielummin jopa sen allekin.

Siis mitä? En minä ainakaan kannata Elokapinaa ja äänestän demareita. En ymmärrä miksi he luulevat asioiden paranevan tekemällä ihmiset vihaisiksi. Ei aktivistien toimintatapoja tarvitse arvostaa, vaikka tavoitteet olisi samat.

Vierailija
46/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeiston mielestä jokainen älykäs ihminen on vassari. "joko taivut meidän tahtoon tai olet vassari"

Vassuälykkö voisi kertoa meille sukupuolten määrän ja naisen määritelmän?

Vierailija
47/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sana oIkeUdEnmuKaisUuS on samanlainen kuin lässyttävä paskatermi  kuin vaikka kiltteys

Eli aseet ratkaisevat, muu on lässytystä? 

Voima on aina ollut oma oikeutuksensa.

Vierailija
48/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, miksi äärioikeiston mielestä totalitaarinen yhteiskunta olisi hieno juttu.

Totalitaristinen, kuten sellainen, jossa vasemmisto määrittelee vihapuheen rajat ja jossa Afrikan tähti, pakasterasiat, Peppi Pitkätossu, muumit, Haisuli ja Viisikot ovat rasismia? Kuka haluaa maailman, jossa biologiset tosiasiat ja naisten oikeudet on määritelty vihaksi ja fobiaksi?

Vierailija
49/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, määrittele oikeudenmukaisuus?

Mielestäni ei ole oikeudenmukaista, että jotkut voivat vapaaehtoisesti käydä toisten taskulla ja elää heidän kustannuksellaan. Mielestäni ei ole oikeudenmukaista, että verotus on progressiivista. Mielestäni ei ole oikeudenmukaista, että on perintövero. Mielestäni ei ole oikeudenmukaista, että maahan tulee muualta ihmisiä elämään toisten kukkarolla. 

Vierailija
50/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta päteehän se myös toisinpäin. Jos olet vasemmalla ja edes yhdestä asiasta olet eri mieltä, niin olet heti persuloinen.

Vierailija
51/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin oikeudenmukainen ja rehellinen ihminen ja siksi äänestän persuja nykyään. Ne ajavat eniten oikeudenmukaisia asioita. Vähän kipuilin asian kanssa mutta nyt olen jo ihan sinut. Voin vaihtaa taas puoluetta jos näyttää siltä, että joku muu on enemmän samanmielinen. Olen joustava sen suhteen. Toistaiseksi haastajaa ei ole näkynyt.

Vierailija
52/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin aina olevani jotenkin oikeudenmukaisuuden puolella ja siksi vasemmistolainen ajatusmaailma oli luonteva omaksua. Sitten koin hieman karun herätyksen siitä, mihin olin oikeastaan uskonutkaan. En siis edusta nyt mitään muutakaan poliittisen vasemmisto-oikeisto-akselin ajatusmaailmaa, en edes äänestänyt edellisissä eduskuntavaaleissa.

Jep. Vassut ovat oikeudenmukaisuuden puolella samalla tavalla kuin Päivi Räsänen on armon ja rakkauden puolella.

Vierailija
53/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään jos omaa ihan normaalit kohteliaat käytöstavatkin, on joidenkin mielestä wokevassari

Jep. Tätä nykyä, jos ketään huomioidaan ihan mistä syystä tahansa tulee kauhea wokeitku. Tää sisältää ihan kaiken kehitysvammaisesta barbinukesta pyörätuoliramppiin, jos asia on perusteltu sillä, että tavoitteena on yhdenvertaisuus. Tietyt sanat on kuin pavlovin kello.

Kerro ihmeessä, miten yhdenvertaisuus lisääntyy jollain spessulla autistibarbilla?

Vierailija
54/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos ei ole jostakin samaa mieltä vasemmiston kanssa, eikös helposti heilahda joku persu- tms. leima? Mitä jos omaa vain ihan tavallisen järjen, eikä voi sietää typeryyttä?

Vierailija
55/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisuus on paha juttu niille jotka pärjäävät maailmassa vain vääryydellä.

Vierailija
56/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenmukaisuus on paha juttu niille jotka pärjäävät maailmassa vain vääryydellä.

Kaikki muut paitsi vassuwokettajat ovat pahoja?

Vierailija
57/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta päteehän se myös toisinpäin. Jos olet vasemmalla ja edes yhdestä asiasta olet eri mieltä, niin olet heti persuloinen.

Vaan kun ei ole. Kyllä me vasemmalla muistetaan muidenkin puolueiden olemassaolo ja ymmärretään jopa, että niillä on eriäviä mielipiteitä.

Sitten on toki se erillinen persuvihaajien ryhmä, mutta heistä moni tuntuu olevan politiikasta aika lailla ulkopuolella muutenkin. Ainakin mitä on persuvihaajien kanssa tullut keskusteltua, niin yleensä eivät itse välttämättä edes äänestä. 

Venäjän röllit palstalla kirjoittelevat sekä vassari- että persuvihaviestejä. 

Vierailija
58/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut paitsi vassuwokettajat ovat pahoja?

Sikäli kun itse rajaat oikeudenmukaisuuden kuuluvan sinne ainostaan.

Vierailija
59/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totalitaristinen, kuten sellainen, jossa vasemmisto määrittelee vihapuheen rajat ja jossa Afrikan tähti, pakasterasiat, Peppi Pitkätossu, muumit, Haisuli ja Viisikot ovat rasismia? Kuka haluaa maailman, jossa biologiset tosiasiat ja naisten oikeudet on määritelty vihaksi ja fobiaksi?

-Jos nämä ovat totalitarismia, niin miksi kutsut Irania ja Venäjää, ja USAkin näyttää nyt liittyneen joukkoon?

Vierailija
60/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, mistä asti olet luullut olevasi oikeudenmukainen? Kenties noudatat vain vasemmiston  määrittelemää oikeudenmukaisuutta. Totuus on se, että mikään puolue tai suunta ei voi omia oikeudenmukaisuutta. Kaikki puolueet ajavat vain oman määritelmänsä mukaista oikeudenmukaisuutta. Se  voi aina olla joltain toiselta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi