Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien oikeudenmukaisuuden puolella olevista ihmisistä tuli vasemmistolaisia?

Vierailija
16.01.2026 |

Jotenkin tuntuu, että jos ei ole äärioikeiston kanssa jostain samaa mieltä, niin on heti "vassari?" Mitä jos omaa vain ihan tavallisen järjen, eikä voi sietää epäoikeudenmukaisuutta? Pitääkö kaikkien konservatiivisten olla kaikesta samaa mieltä? 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko suunnilleen sisällissodasta alkaen?

Vierailija
22/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muukaan ihminen voi olla kun vaatii saloja asioita kuin vassarit toimii samalla tavalla kuin vassarit ja määrittää kaiken oman mielipiteen mukaan niin kuin vassarit.

"Jos joku näyttää paikalta, tuntuu paksalta ja haiseen paskalle niin todennäköisesti se on paskaa"

Ainakin oikeudenmukaisuuden kuten rakkaudenkin nimissä nähdään tehtävän aivan uskomatonta sumutusta kuten että kaikilla itse lisääntymään syystä tai toisesta kykenemättömiltä pitäisi olla automaattinen oikeus saada "tilattua" lapsi itselleen. Oikeudenmukaisuuden voi siis korruptoida jolloin sen nimissä pystytään vaatimaan ihan kaikenlaista joka lisää ihmisten eriarvoisuutta, hyväksikäyttöä ja välineellistämistä. Seksityö ja oikeus saada ostopalveluna seksiä- ajatus hieman tätä samaa pervertoitunutta oikeusajattelua. Tai oikeus saada vaivattomasti ja viivytyksettä eutanasia kun elämä tuntuu tarpeeksi pitkään toivottomalta (syistä joita vahvoja ja ovelia suosiva yhteiskunta tuottaa). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka noita vassari-huutoja viljelevät, eivät edes ymmärrä mitä itse tarkoittavat. Jos pyytää perustelua huudoille, ollaankin aivan hiljaa.

Vierailija
24/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muukaan ihminen voi olla kun vaatii saloja asioita kuin vassarit toimii samalla tavalla kuin vassarit ja määrittää kaiken oman mielipiteen mukaan niin kuin vassarit.

"Jos joku näyttää paikalta, tuntuu paksalta ja haiseen paskalle niin todennäköisesti se on paskaa"

Et siis voi olla samaan aikaan vaikka maahanmuuttokriittinen, ja olla sitä mieltä että trump on fasisti?

Trump on maahanmuuttokriittinen, joten outoa toi olisi. Yhtä hyvin voisit väittää olevasi kala ja vihaavasi vettä.

Vierailija
25/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tapa saada ihmišet äänestämään muuta kuin vasemmalla olevia puolueita. Toiset on niin heikkoja, ettei kestä, jos nimitetään vassariksi tai kommariksi. Itse en tule ikinä äänestämään kokoomusta, vaikka elintason perusteella pitäisi. Jokin oikeudenmukaisuus ja heikoimmista huolehtiminen on tärkeämpää kuin kohtuuttoman omaisuuden haaliminen muiden kustannuksella.

Vierailija
26/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin aina olevani jotenkin oikeudenmukaisuuden puolella ja siksi vasemmistolainen ajatusmaailma oli luonteva omaksua. Sitten koin hieman karun herätyksen siitä, mihin olin oikeastaan uskonutkaan. En siis edusta nyt mitään muutakaan poliittisen vasemmisto-oikeisto-akselin ajatusmaailmaa, en edes äänestänyt edellisissä eduskuntavaaleissa.

Vierailija
27/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt samaa. En ole ikinä äänestänyt vasemmistoliittoa enkä edes demareita, enkä ollut ikinä työttömänä tai elänyt tuilla, mutta koska olen muuten arvoiltani melko liberaali olen palstan mukaan vassari.

Kummastuttaa myös termi vihervassari. Vihreiden ja vasemmistoliiton politiikka ei edes ole kovin samanlaista, varsinkaan talouspolitiikka.

Ajattelen liberaalisti siksi, että kannatan vapautta. Ärsyttää ajatus, että joku muu katsoo oikeudekseen sanella miten muiden pitää elää ja kokea. Satun olemaan tavallinen hetero nainen, mutta minua ei tippaakaan kiinnosta eikä sitä myöten haittaa jos joku tuntee olevansa jotain muuta. Samoin transihmisistä, homoista, onlyfansilaista tai muunsukupuolisista ei ole ole ollut minulle mitään harmia koskaan. Miksi niitäkin pitää vastustaa?  Olisi vähän isompiakin ongelmia tässä. Minulle on ihan sama lauletaanko kouluissa suvivirsi vai ei, vaikka lapseni ei kirkkoon kuulukaan. Minulle on myös yhdentekevää, vaikka joku kärsii jossain urheilukipailuissa epäreiluutta toisen sukupuolen takia, omassa lajissani naiset ja miehet kilpailevat samoissa sarjoissa ilman ongelmaa.

Kannatan eutanasiaa, koska olen istunut kuolevan äitini vierellä saattohoito-osastolla 2 kk. Kannatan aborttioikeutta, koska olisin itse kuollut jos keskeytynyttä keskenmenoani ei olisi hoidettu tyhjennyslääkkeillä ja lopulta kaavinnalla (jenkeissä nämäkin toimenpiteet on joissain osavaltioissa kielletty abortinvastustajien toimesta).

Inhoan ihmisten erottelua ja sitä miten rumasti puhuminen on nykyään joidenkin mielestä ok ja hienoa. En kannata sitä että suomeen otetaan lisää varsinkaan työperäisiä maahanmuuttajia, mutta mitä hyötyä on haukkua heitä jotka ovat jo maassa? Sehän vaan syrjäyttää heitä entisestään ja lisää ongelmia.

Jos kirjoitan näistä mielipiteistä palstalle, vastaus on aina että olen vassari. MITEN? Minulla on maisteritutkinto, työskentelen perheyrityksessä ja maksan tänä vuonna veroja jotain 80-90 k (sis. perintöveroa). En aio äänestää vasemmistoa, mutta en ikipäivänä persujakaan.

Vierailija
28/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis voi olla samaan aikaan vaikka maahanmuuttokriittinen, ja olla sitä mieltä että trump on fasisti?

Trump on maahanmuuttokriittinen, joten outoa toi olisi. Yhtä hyvin voisit väittää olevasi kala ja vihaavasi vettä.

Eli jos on yhdessä asiassa samaa mieltä Trumpin kanssa, niin on pakko olla kaikessa samaa mieltä Trumpin kanssa? Ootko tosissas? 

Vierailija
29/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurit käyttävät mieluusti termiä "huono-osaisuus."

Se, mihin synnyt, määrittää sun elämää aika pitkälle, niin kuin onkin. 

Mutta heiltä voi vaatia silti samanlaista käytöstä, itsekuria ja ahkeruutta kuin ei-huono-osaisilta. Ne ovat ilmaisia asioita.

-Ro-manivanhemmat: alkakaa istua muksujenne läksyjen vieressä ja kannustakaa opiskeluun ja työhön

-Somppu/irakki/romanit: alkakaa jo kiireesti OIKEESTI sulautua tähän yhteiskuntaan. Hyvän lapsuuden omaava suomalaislapsi lukee satuja, telmii metsässä, harrastaa musiikkiopistossa, hiihtää, jne. Aikuiset ovat kansalaisopistossa, osallistuvat haravoimistalkoisiin, lenkkeilevät ihan verkkavaatteissa, jne.

Älkää p*rseilkö, opettakaa lapsenne istumaan paikallaan koulussa. Älkää antako kännykkää liian varhain.

-sama suomalaisille huono-osaisille...

Vierailija
30/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt samaa. En ole ikinä äänestänyt vasemmistoliittoa enkä edes demareita, enkä ollut ikinä työttömänä tai elänyt tuilla, mutta koska olen muuten arvoiltani melko liberaali olen palstan mukaan vassari.

Kummastuttaa myös termi vihervassari. Vihreiden ja vasemmistoliiton politiikka ei edes ole kovin samanlaista, varsinkaan talouspolitiikka.

Ajattelen liberaalisti siksi, että kannatan vapautta. Ärsyttää ajatus, että joku muu katsoo oikeudekseen sanella miten muiden pitää elää ja kokea. Satun olemaan tavallinen hetero nainen, mutta minua ei tippaakaan kiinnosta eikä sitä myöten haittaa jos joku tuntee olevansa jotain muuta. Samoin transihmisistä, homoista, onlyfansilaista tai muunsukupuolisista ei ole ole ollut minulle mitään harmia koskaan. Miksi niitäkin pitää vastustaa?  Olisi vähän isompiakin ongelmia tässä. Minulle on ihan sama lauletaanko kouluissa suvivirsi vai ei, vaikka lapseni ei kirkkoon kuulukaan. Minulle on

Silloin, kun olin itse vihervasemmistolainen, olin myös sitä mieltä, että termi vihervassari on kummallinen (juuri noista mainitsemistasi syistä), vaikka oikeasti kyllä tiesin, mitä sillä tarkoitetaan: tietynlaisen arvomaailman jakamista.

Vierailija
31/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, miksi äärioikeiston mielestä totalitaarinen yhteiskunta olisi hieno juttu.

Koska esim wokettajat ja erityisherkät autistìpaskiaiset kuuluvat keskitysleirille, eivät tekemään ihmisistä hermoraunioita työpaikalla. 

Teikäläisellä olisi ollut kainalo hyvin tuuletettu Hitlerin Saksassa. Oletko miettinyt mikä olisi ollut lempihommasi keskitysleirin työntekijänä?

Hitler oli autisti. 

Vierailija
32/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäpä juuri. Tuntuu, että oikeisto höpöttää jollekin käänteiselle peilikuvalleen. Ja haluaa eristää kaiken myötätuntoisen ja muista vähät välittävän ajattelun ja toiminnan pois itsestään.

Vierailija
33/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen liberaalisti siksi, että kannatan vapautta. Ärsyttää ajatus, että joku muu katsoo oikeudekseen sanella miten muiden pitää elää ja kokea. Satun olemaan tavallinen hetero nainen, mutta minua ei tippaakaan kiinnosta eikä sitä myöten haittaa jos joku tuntee olevansa jotain muuta. Samoin transihmisistä, homoista, onlyfansilaista tai muunsukupuolisista ei ole ole ollut minulle mitään harmia koskaan. Miksi niitäkin pitää vastustaa?  Olisi vähän isompiakin ongelmia tässä. Minulle on ihan sama lauletaanko kouluissa suvivirsi vai ei, vaikka lapseni ei kirkkoon kuulukaan. Minulle on

Täti. Sulkee. Sen. Pöytäkoneen. Nyt. 

Vierailija
34/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen trendiaiheesta itkuinen ja ahistunut muija ei ole henkilö joka on oikeassa, vilpitön ja jonka puolella pitää olla ollakseen hyvä ihminen, ap. 

Juuri näin. Kuten Greta. 

Vierailija
35/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteet ovat kauniita. Läski, tatskattu lesbo emätinpuvussa ei ole. 

Vierailija
36/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen liberaalisti siksi, että kannatan vapautta. Ärsyttää ajatus, että joku muu katsoo oikeudekseen sanella miten muiden pitää elää ja kokea. Satun olemaan tavallinen hetero nainen, mutta minua ei tippaakaan kiinnosta eikä sitä myöten haittaa jos joku tuntee olevansa jotain muuta. Samoin transihmisistä, homoista, onlyfansilaista tai muunsukupuolisista ei ole ole ollut minulle mitään harmia koskaan. Miksi niitäkin pitää vastustaa?  Olisi vähän isompiakin ongelmia tässä. Minulle on ihan sama lauletaanko kouluissa suvivirsi

"Täti. Sulkee. Sen. Pöytäkoneen. Nyt. "

Tädillä on yli kolmen tonnin Lenovo Legion. Ja Steamissa enemmän sekä tavaraa että tunteja kuin jonneilla ikinä.

Vierailija
37/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kannattaako tolle Huorikselle vastata mitään. Nuo sen täti- ja pöytäkonejutut on vähän sellaista yksinpuhelua.

Vierailija
38/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on nähty että jos et ole vihervassareiden kanssa samaa mieltä tai sinulla ei ole mielipidettä puoleen taikka vastaan niin sitten olet suvaitsematon. Esim jos et kannata elokapinaa niin olet automaattisesti persu. 
Minä kokoomukselaisena en kannata esim. maahanmuuttoa enkä sitä että jotkut elävät minun maksamillani verorahoilla eivätkä mene töihin, mutta en silti ole perussuomalaisten kannattaja.

Minun mielestäni veroja pitää alentaa ja varsinkin pääomatulosta maksettava vero pitäisi laskea vähintään kahteenkymmeneen prosenttiin, mielummin jopa sen allekin.

Vierailija
39/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään jos omaa ihan normaalit kohteliaat käytöstavatkin, on joidenkin mielestä wokevassari

Jep. Tätä nykyä, jos ketään huomioidaan ihan mistä syystä tahansa tulee kauhea wokeitku. Tää sisältää ihan kaiken kehitysvammaisesta barbinukesta pyörätuoliramppiin, jos asia on perusteltu sillä, että tavoitteena on yhdenvertaisuus. Tietyt sanat on kuin pavlovin kello.

Vierailija
40/65 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on nähty että jos et ole vihervassareiden kanssa samaa mieltä tai sinulla ei ole mielipidettä puoleen taikka vastaan niin sitten olet suvaitsematon. Esim jos et kannata elokapinaa niin olet automaattisesti persu. 
Minä kokoomukselaisena en kannata esim. maahanmuuttoa enkä sitä että jotkut elävät minun maksamillani verorahoilla eivätkä mene töihin, mutta en silti ole perussuomalaisten kannattaja.

Minun mielestäni veroja pitää alentaa ja varsinkin pääomatulosta maksettava vero pitäisi laskea vähintään kahteenkymmeneen prosenttiin, mielummin jopa sen allekin.

Minä olen oikeasti vihervassari, äänestänyt siis molempia ja tulen aivan hyvin juttuun ihmisten kanssa, jotka eivät kannata elokapinaa. Mielestäni myös vasemmistoon voi kuulua arvojensa puolesta, vaikka näkisi elokapinan toiminnan haitallisena tai ei-hyväksyttävänä. Mitä hyötyä on lietsomastasi mustavalkoisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi