Mikä vaivaa ihmistä, joka puhuu jatkuvasti muista pahaa?
Siinähän se ihmettelemäni kysymys tulikin. Mitä ajattelette tuollaisista tyypeistä?
Heistä, joille vain oma ajattelutapa ja elämäntapa on oikeita, ja muista sitten voi jauhaa loputtomasti tuomitsevaa marinaa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on jotain hätänä omassa elämässään, mutta eivät ole tarpeeksi kypsiä ja vahvoja edes kohtaamaan sitä, vaan koittavat ulkoistaa sen muille.
Näinhän se varmasti on. Kummallista, että eivät tajua, millaisen kuvan antavat itsestään.
Ehkä heitä ei sinun mielipiteesi kiinnostele?
Vierailija kirjoitti:
Ei kun säkki päähän ja kuulosuojaimet korville niin ei näe pahaa, ei kuule pahaa, ja voi elää sitä aitoa hyvää elämää. Rakkaudellisesti ja ajattelematta.
Miksi mua pitäisi kiinnostaa se, että henkilö X ei tykkää henkilöstä Y, Z, Ä ja Ö? Miksi haluaisin kuunnella, kun hän ruotii noiden ihmisten hänen mielestään ikäviä ominaisuuksia seikkaperäisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa ihmistä, jota vaivaa toisen puheet muista ihmisistä? Onko kyse ehkä kontrollifriikkeydestä, rajattomuudesta, heikosta itsetunnosta? Mitä se sinulle kuuluu, jos joku puhuu toisista "pahaa". Voi jopa olla, että kyseinen henkilö itse ei edes arvota asioita joita puhuu. Esim. itseäni on joskus syytettä pahanpuhumisesta, vaikka omasta mielestäni puhuin aivan neutraalista kaikkien näkemistä tosiasioista. Eli recollections may vary.
Anna kun mä arvaan. Olet työpaikkakiusaaja?
Juu en. Olen tosin paristakin työpaikasta lähtenyt juuri siksi, että työilmapiiri oli surkea. Sanoin sen ihan ääneenkin, kun olen tällainen pahanpuhuja.
Ap itsekin puhuu pahaa toisista ihmisistä, ja oikein teki aloituksen, jolla sai muutkin puhumaan pahaa toisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun säkki päähän ja kuulosuojaimet korville niin ei näe pahaa, ei kuule pahaa, ja voi elää sitä aitoa hyvää elämää. Rakkaudellisesti ja ajattelematta.
Miksi mua pitäisi kiinnostaa se, että henkilö X ei tykkää henkilöstä Y, Z, Ä ja Ö? Miksi haluaisin kuunnella, kun hän ruotii noiden ihmisten hänen mielestään ikäviä ominaisuuksia seikkaperäisesti?
Miksi tähän ketjuun eksyneiden pitää lukea siitä, miten sinä et osaa sanoa ihmiselle, jota ärsyttää jonkun ihmisen ikävät ominaisuudet, että sinusta kyseiset ominaisuudet ovat hyviä? Ehkä jos perustelet vielä jotenkin tälle ärsyyntyneelle, niin hänkin voi nähdä jotain positiivista kyseisessä tyypissä?
Voihan se olla että pahan puhujaa ei vaivaa mikään vaan on onnellinen juurikin siksi kun saa puhuttua pahaa muista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on jotain hätänä omassa elämässään, mutta eivät ole tarpeeksi kypsiä ja vahvoja edes kohtaamaan sitä, vaan koittavat ulkoistaa sen muille.
Näinhän se varmasti on. Kummallista, että eivät tajua, millaisen kuvan antavat itsestään.
Ehkä heitä ei sinun mielipiteesi kiinnostele?
Näin toivoisin, ettei kiinnostelisi. Mutta kun tullaan toistuvasti kertomaan niitä juttuja suoraan itselle, niin alkaa epäilyttää, että jotain kiinnostusta on.
Se on nainen joka tekee kaikkensa ettei oma kiero ja valheellinen toiminta paljastuu syyttämällä ja haukkumalla kovaan ääneen muita että saa siirrettyä huomion itsestä muihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa ihmistä, jota vaivaa toisen puheet muista ihmisistä? Onko kyse ehkä kontrollifriikkeydestä, rajattomuudesta, heikosta itsetunnosta? Mitä se sinulle kuuluu, jos joku puhuu toisista "pahaa". Voi jopa olla, että kyseinen henkilö itse ei edes arvota asioita joita puhuu. Esim. itseäni on joskus syytettä pahanpuhumisesta, vaikka omasta mielestäni puhuin aivan neutraalista kaikkien näkemistä tosiasioista. Eli recollections may vary.
Vaivaa se silloin, kun tämä pahan puhuja tulee puhumaan niitä myrkyllisiä juttujaan suoraan itselle. Sitten ne jutut on sellaisia, ettei ole tulkinnan varaa, puhuuko pahaa vai ei. Esim. kertoo jonkun toisen olevan typerä, sairas, halveksii avoimesti jne.
Onko tämä typerä sairas tyyppi Riikka Purra? Tai joku silikoninainen? Tai muu pölvästi? Eikö näistä saa enää tavallinen ihminen edes ärsyyntyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ketjuun eksyneiden pitää lukea siitä, miten sinä et osaa sanoa ihmiselle, jota ärsyttää jonkun ihmisen ikävät ominaisuudet, että sinusta kyseiset ominaisuudet ovat hyviä? Ehkä jos perustelet vielä jotenkin tälle ärsyyntyneelle, niin hänkin voi nähdä jotain positiivista kyseisessä tyypissä?
Nyt meni kyllä kummallisille kierroksille. Jos joku ihminen jatkuvasti haukkuu mulle muita ihmisiä, taktiikkani on se, että en ole tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä, tai jos on pakko olla, jätän keskustelut minimiin. Mä teen ihan omat johtopäätökseni ihmisistä, ja pahanpuhujista teen sen johtopäätöksen, että heidän kanssaan en halua olla tekemisissä. En siis keskustele heidän kanssaan toisista ihmisistä, koska tuon kaltainen puheenaihe ei musta ylipäätään ole kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaivaa se silloin, kun tämä pahan puhuja tulee puhumaan niitä myrkyllisiä juttujaan suoraan itselle. Sitten ne jutut on sellaisia, ettei ole tulkinnan varaa, puhuuko pahaa vai ei. Esim. kertoo jonkun toisen olevan typerä, sairas, halveksii avoimesti jne.
Onko tämä typerä sairas tyyppi Riikka Purra? Tai joku silikoninainen? Tai muu pölvästi? Eikö näis
No ei tietenkään, kaikki me ollaan kauniita, ja ihanii. Ja mitä sitten, että moraali rappeutuu silmissä, kaikki arvokas tuhotaan, sivistys on korvattu turhamaisuudella, ahneudella ja laiskuudella, ja kaikkien pitäisi vaan hymistellä ja esittää kovasti arvostavansa mädätystä?
Mulla oli lukiossa kurssikaverina yks "kympintyttö", Jenna, jolla oli tarve puhua muista pahaa selän takana.
Jos oltiin porukassa, niin saattoi yhtäkkiä pyytää yhden, vaikka nyt Tainan erilleen, kun oli "vähän asiaa". Usein meitä oli enemmän porukassa, mutta monesti kävi niinkin, että minä jäin sitten yksin odottamaan oppituntia, kun nämä 2 supisivat jotain keskenään.
Kun mä ystävystyin enemmän Tainan kanssa, niin Taina kertoi, että syy tähän sivuun vetoon oli pääosin pahan puhuminen.
Kun Taina ei ollut enää saatavilla, niin sitten Jenna pyysi Tittaa vastaavasti erilleen, kun oli taas "vähän asiaa". Mutta Titta oli fiksu: lähti kyllä ekan kerran pyydettäessä, mutta ei enää toiste. Eli ei halunnut jauhaa Jennan kanssa muista kakkaa selän takana. Tähän päättyi myös tuo Jennan ikävä toimintamalli. Eli me muut voidaan itse myös vaikuttaa asiaan aika paljon.
Jennalla tais olla itsetunto-ongelmia. Jos sai kiitettävän kokeesta, niin kertoi kyllä kavereille mielellään. Kielenkokeesta kun sai 8- (näin nopealla vìlkaisulla), niin kun kysyin miten meni koe, niin Jenna ei kuulemma ollut katsonut arvosanaansa. Itse olin myös pääosin kiitettävän oppilas, mutta kerran sain yhdestä kokeesta vitosen, mutta ei mun sitä tarvinnut muilta peitellä tai nolostella, vaan kerroin kysyttäessä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ap itsekin puhuu pahaa toisista ihmisistä, ja oikein teki aloituksen, jolla sai muutkin puhumaan pahaa toisista.
Seli seli
Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä heidän on taivasten valtakunta.