Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Kuivat kädet pienillä haavoilla, kirvelee ja polttelee!

Vierailija
15.01.2026 |

Olen kokeillut vuosien saatossa kalliit ja halvat rasvat, Dermosilit, Clarinsit, norjanlippurasvat, apteekkirasvat.... lista on loputon. Nyt tuntuu, että mikään ei enää auta. Mulla on nyt niin kuivat kädet, että en voi mitään muuta ajatellakaan, kuin tätä kipua; kädet ovat kuin tulessa, helottavat punaisena. Kädet ovat niin kuivat, että en uskalla puristaa niitä nyrkkiin, että ei loputkin nahkat ratkea, nyt jo on pieniä haavoja kädet täynnä.

Onko vielä jotain, mitä en ole älynnyt kokeilla? Antakaa vinkkejä, oi kiltit vauvapalstalaiset!

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan apteekin tyjyä rasvaa, kunnolla käsiin joka yönä ja puuvillakäsineet käsiin. Itse sain sellasen reseptin lääkäriltä. 

Vierailija
2/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt ihotautilääkärillä? 

Vaivaako tämä vain talvisin? 

Oletko huomannut, että jokin pahentaa oireilua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda Käsisaippua ja muut pesuaineet pois kuivattavista, koska muuten mikään rasva ei auta. 

Vierailija
4/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huulivoidepuikko ja laita siitä suoraan kuiviin kohtiin. Sellainen vahamainen voide, jossa ei mentholia tai huulia kohottava ainetta. Vaihda pesuaineet vähemmän kuivattaviksi. Joku 26% rasvainen ihovoide tai enemmän. Paperilla liiat voiteet pois.

Vierailija
5/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linola yöksi.

Vierailija
6/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkivoidetta tai Bepanthen. Näitä itse käytän päivittäin ja helpottanut.

Vierailija
7/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Working Hands-rasva, vihreässä purkissa, toimii.

Vierailija
8/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ekseema. Sinkkivoide auttaa. Kun kädet on kunnossa säännöllinen rasvaus ja käsineet käteen ulkona.

Vierailija
9/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se ruokavalio? Oletko varma että saat kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet? Juotko tarpeeksi vettä?

Ja mitä teet niillä käsillä? Itselläni kädet kuivuvat muta-aikaan kun pitää hoitaa hevosten kaavioita. Ohuetkin hanskat auttavat.

Vierailija
10/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyshopin hamppurasva. Haisee pahalle, mutta auttaa!

Vierailija
11/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan apteekin tyjyä rasvaa, kunnolla käsiin joka yönä ja puuvillakäsineet käsiin. Itse sain sellasen reseptin lääkäriltä. 

Ilman reseptiä: Locobase Repair For very dry and damaged skin 

Vierailija
12/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin työntekijä neuvoi olemaan ilman mitään pesuaineita ja varsinkin käsitiskiainetta. Ihottuma parani nopeasti. 

Vierailija
13/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on saada hyviä rasvoja sisäisesti esim. pähkinät ja omega 7 sekä sinkkiä päivittäiseen ruokavalioon. Kädet pestään Acon suihkuöljyllä ja käsivoiteella. Käsidesin käyttö minimiin. 

Vierailija
14/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelleni oli samanlaiset, paljastui allergiaksi jollekin aineelle, jota on melkein kaikissa pesuaineissa.

Käy ihotautilääkärillä.

Vierailija
15/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthenia ja sen jälkeen puuvillahanskat käteen. Tuota niin kauan että iho on ehjä. 

Vierailija
16/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, varsinkin talvisin. Rasvoista en ole apua saanut, mutta ilmankostutin on poistanut ongelman kokonaan. Minulla on 82m2 asunnossa kaksi Ufo-kostutinta ja kädet pysyvät hyvässä kunnossa. Samoin myös tekee hyvää nenän limakalvoille. Pienestä digitaalisesta mittarista tarkkailen, tällä hetkellä noin 45% kosteus on riittävä. Suosittelen kokeilemaan, näitä saa myös käytettynä. Eivät kyllä uutenakaan kalliita. 

Vierailija
17/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa halpaa käsirasvaa, jonka nimessä on jokin SOS tai jotain. Niitä on samassa paikassa Lidlin toistenkin käsirasvojen kanssa. Tärkeää on, että ostat juuri tätä SOS REPAIR käsirasvaa. Sen nimeä vaihdetaan aina välillä, mutta voin kertoa, että täällä pohjoisessa, tuo rasva menee Lidlistä aina ensimmäisenä. Olen joutunut tilaamaan sitä tänne pohjoiseen Hgissä opiskelevalta tyttäreltäni. Ei ole olemassa mitään, mitä tuo rasva ei korjaisi. Rasva maksaa 4-5 euroa. 
Toimi näin: Pese kädet. Rasvaa kädet, laita puuvillahanskat käteen ja mene nukkumaan. Aamulla halkeamat ja hiestymät ovat muisto vain. 
Vinkki: osta kirppikseltä puuvillaiset, edulliset hanskat. Niitä ei juuri kannata pestä, ellei pääse pesemään korkeassa, väh. 60 asteessa. Sama toimii kantapäiden kanssa, 

Vierailija
18/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumihanskat käteen esim. tiskatessa, vesi kuivattaa. Yöksi tuhtia käsivoidetta ja puuvillahanskat käsiin. Käsienpesuaine kannattaa vaihtaa kosteuttavaan ja ravitsevaan versioon.

Vierailija
19/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekin työntekijä neuvoi olemaan ilman mitään pesuaineita ja varsinkin käsitiskiainetta. Ihottuma parani nopeasti. 

Ja käsihygienia oli huipussaan! 😳 kiva, mennä vessasta suoraan keittiöön häärimään ja kokkailemaan.... 

Vierailija
20/77 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut sinkki. Kädet on kyllä kuivat edelleen talvisin, mutta enää ei noita kirpeitä pikkuhaavoja. Sinkki siis sisäisesti ravintolisänä.