Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän kannattaa olla tarkkana vaikka TE johonkin antaa luvan

Vierailija
15.01.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011752102.html

27000e takaisinperintään kun meni opiskelemaan iltaisin

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotti opiskelua ja ei muistanut mainita että tuki peritään takaisin sitten. Ja yksi jopa ehdotti lainan ottamista, vaikka on jo luottotiedot menneet niin lisää lainaa jotta saisi opiskella! No hain sitten te koulutukseen en päässyt, syy oli eri paikkakunta. Eli etusijalla lähellä asuvat noissa te toimiston koulutuksiin, ei tietenkään sitä edes mainittu.. He kannustaa vain ottaa lainaa. 

älä perhana ota lainaa!. mulle pakotti lainan ja opiskelun vaikka oli luottotiedot menneet ennen ku olin 25 ..nyt pankki väkisin ryöstää minua joka kuukausi vaikka sossu tantta sanoi ettei pankki vie jos elää tuilla..ja ketut..ottaa niin paljon kuin kehtaavat ja en olisi halunnut lainaa..koulu jäi kesken terveys Petti ..ja nyt kela haluaa takasin opintotukea koska mitäs menit opiskelemaan niin. ainiin ja tuli ero kumppanista ja kumppani jätti ( oli työssä käyvä) minut yksin maksamaan kaksio vuokraa ja maksoin ne milläs muulla kuin opintolainalla vaikka opinnot oli loppu..kiva siinä sitten maksella ja meillä oli pakollinen vuoden soppari ja en voinut itse katkaista sopimusta..

sossut ei auttanut vaan pakotti mua maksamaan lainalla ja maksoi sitten toimeentulotuen vaikka olisin voinut maksaa pankille heti takaisin ja elää tuilla.

no se laina ei pienene koskaan ja aina menee rahaa 

sanon älkää koskaan ikinä ottako mitään lainaa ei koskaan jos ei teillä ole heti 20% SIITÄ jossain säästössä 

Vierailija
62/65 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee ettei ne virkailijat tiedä. Säännöt muuttuu ja virkailijat vaihtuu. Mihinkään ei voi enää luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan uskalla tehdä mitään. Olin vapaaehtois töissä festareilla ja työkkäristä tuli kirje että tuet katkee.

Okei. Mutta miten tiesivät sinun olleen vapaaehtoisena festareilla? Onko heillä jokin kristallipallo mistä katsoivat? 

En ole se jolta kysyt, mutta ikävä kyllä löytyy sellaisia "kunnon kansalaisia" jotka syystä tai toisesta raportoivat viranomaisille jos näkevät jonkun työttömänä osallistuvan esim. talkoisiin. Ei siihen tarvita kuin yksi sellainen m' lkku. Ottaako riskin vai ei. Työtön ei ole oikeutettu yhteisöllisyyteen kuten työlliset. 

Taloyhtiön talkoisiin? Harrastelijateatterin toimintaan?

Vierailija
64/65 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kymmenisen vuotta sitten opiskelin ja osa opiskeli sen työttömyyskorvauksen turvin, jo silloin jollekin oli kesken kaiken sanottu että sitä ei saisi käyttää opiskeluun vaikka hän oli saanut siitä myöntävän päätöksen, eli aivan opintojen kalkkiviivoilla alkoi rätkätys. Tuntuu että tukien varassa eläviä voi viranomaisten taholta kohdella miten tahansa. 

Vierailija
65/65 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti videoiden teko voidaan laskea työnteoksi