Kauanko kesti, että parannuit influenssasta?
Itselläni taudin alkamisesta viikko enkä ole vielä parantunut, sitkeä ja kovaoireinen tauti tuntuu olevan. Pomo hätyytteli töihin, mutta vähän vaikeaa olla siellä, kun en jaksa olla tolpillani kuin hetken kerrallaan. Ja näin vaikka kova kuume loppui 4.päivänä ensioireista.
Kommentit (44)
30.12. alkoi rajut flunssaoireet, 31.12. kävin lääkärissä influenssatestissä ja oli influenssa. Vaikka kuumetta ei ole enää ja pystyy normaaleihin toimiin, niin silti on vielä kova nuha ja yskä. Sitkeä tauti.
Vierailija kirjoitti:
työterveyslääkärin mukaan 2 päivää.
yleensä kuumetta kestää viikko ja seuraava viikko menee nukkuessa. mutta uusien tietojen mukaan lepääminen ei ole sallittavaa, vaan on parasta olla töissä ja tartuttaa se muihin, jotta hekin voivat palata 2 päivän päästä vastustuskyvyn saaneina ahkerasti työskentelemään.
Sarkasmi ei joka loveen sovi, joku ottaa vielä tosissaan. Jotkut työterv.lääkärit varmasti menevätkin työnantaja edellä-ajattelulla, mutta samalla he unohtavat lääkärin etiikan ja valansa, koska potilaan etu ei ole nro1.
Onneksi jokaisella on oikeus ns toiseen mielipiteeseen, myös työterveyden asiakkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö testin että on a-influenssa ?
paskaako sillä on väliä, minkä niminen flunssa se on. työterveydessä niitä ei tutkita ja kaikista tulee 2pv saikkua
Minä en saanut lääkärintodistusta, koska meillä saa sairastaa 7pv ilman sitä. Koronan aikaan se oli 10pv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosto
Mitä nostat ?
Tämä on hyvä kysymys. Nykyään tuntuu että lähes joka ketjussa aloittaja itse uppailee omaa ketjuaan täysin turhaan, tajuamatta että ketju nousee ja pysyy yllä, JOS aihe sattuu olemaan myös muita palstalla pyöriviä kommentin arvoisesti kiinnostava. Täysin turhaa uppailla itse, jos muita ei kiinnosta niin ei kiinnosta ja sillä selvä.
Mikäs olio se sinä olet? Tämä on aihe vapaa ja jos ei sillä minuutilla ole asiaan kommentoivia paikalle niin totta munassa aloitustaan saa nostaa, nehän häviävät näkyviltä muuten todella nopsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työterveyslääkärin mukaan 2 päivää.
yleensä kuumetta kestää viikko ja seuraava viikko menee nukkuessa. mutta uusien tietojen mukaan lepääminen ei ole sallittavaa, vaan on parasta olla töissä ja tartuttaa se muihin, jotta hekin voivat palata 2 päivän päästä vastustuskyvyn saaneina ahkerasti työskentelemään.
Sarkasmi ei joka loveen sovi, joku ottaa vielä tosissaan. Jotkut työterv.lääkärit varmasti menevätkin työnantaja edellä-ajattelulla, mutta samalla he unohtavat lääkärin etiikan ja valansa, koska potilaan etu ei ole nro1.
Onneksi jokaisella on oikeus ns toiseen mielipiteeseen, myös työterveyden asiakkailla.
ei meidän työterveys ainakaan maksa kahdella lääkärillä käyntiä saman asian vuoksi. eipä meidän työterveyssopimuspaikassa silti olekaan kuin yksi lääkäri meidän käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö testin että on a-influenssa ?
paskaako sillä on väliä, minkä niminen flunssa se on. työterveydessä niitä ei tutkita ja kaikista tulee 2pv saikkua
Kyllä tutkitaan, jos sopimus kattaa testin. Ja jos ei kata niin ostaa testin itse ja ilmoittaa tuloksen myös sinne työterveyteen, jatkonkin kannalta oleellista.
15 vuotta sitten olin influenssassa. Viikon päästä menin töihin, kuumetta ei ollut enää pariin päivään muta huomasi, että 4-5 päivän yli 39 asteen kuume vei vähän huonoon happeen vähäksi aikaa. Ihan tavallinen työpäivä vei influenssan jälkeen aika hyvin mehut useamman viikon ajan. Sen jälkeen en olekaan onneksi ollut sairaana.
Semmoinen 12h aikaa parantua huomiseen työvuoroon. 7pv sain olla omailmoituksella pois.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen 12h aikaa parantua huomiseen työvuoroon. 7pv sain olla omailmoituksella pois.
Älä liikaa parane niin saat vähän myötätuntoa. Jätä vaikka lääkkeet ottamatta aamulla.
Yleensä on menny yksi tai kaksi päivää. Kerran veti kuumeen +40'C ja kesti 4 päivää.
Kannattaa käydä testeissä tarkistamassa HIV, jos taudit ei parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää.
Tätä en usko. Influenssasta ei 2 päivässä tokene.
Voi parantua, jos on rokotus. Minulla alkoi illalla lihas- ja nivelsäryillä, ja kuume nousi hetkessä 39 asteeseen. Seuraavana päivänä oli enää pientä lämpöä, ja sitä seuraavana ei ollenkaan. Lihas- ja nivelsäryt kestivät pidempään, mutta olin työkykyinen kahden sairauspäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä liikaa parane niin saat vähän myötätuntoa. Jätä vaikka lääkkeet ottamatta aamulla.
Joo epäilyttävää, jos ehdit saikulla parantua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä testeissä tarkistamassa HIV, jos taudit ei parane.
Testasin alle kuukausi sitten. Negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Etkö låäkäriin pääse jotta saat todistuksen ettet ole vielä kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö låäkäriin pääse jotta saat todistuksen ettet ole vielä kunnossa?
En pääse eikä työnantaja maksa yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut, rokote estää
Mulle tuli rokotteesta huolimatta :)
En ole koskaan ollut niin pahassa influessassa, että olisin ollut tietoinen tartunnasta. Ihan vaan flunssassa ollut.