Kauanko kesti, että parannuit influenssasta?
Itselläni taudin alkamisesta viikko enkä ole vielä parantunut, sitkeä ja kovaoireinen tauti tuntuu olevan. Pomo hätyytteli töihin, mutta vähän vaikeaa olla siellä, kun en jaksa olla tolpillani kuin hetken kerrallaan. Ja näin vaikka kova kuume loppui 4.päivänä ensioireista.
Kommentit (44)
En ole vielä parantunut, kohta 2 viikkoa mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita sinulla vielä on, oletko töihin kyennyt palaamaan?
Viikko takana ja huomenna takasin töihin. En ole vielä kunnolla parantunut. Heikko olo myös. Oli kyllä elämäni rajuin yskä, välillä oli oksennus kurkussa yskänpuuskassa.
Vierailija kirjoitti:
Nosto
Mitä nostat ?
Olitko ottanut rokotuksen vai et ?
Teitkö testin että on a-influenssa ?
Itse tauti (korkea kuume ja lämpöily) kesti 7-8 päivää, mutta kuusi viikkoa meni täydelliseen toipumiseen esim. että jaksoi käydä koiran kanssa normaalimittaisilla lenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Teitkö testin että on a-influenssa ?
Kyllä. Tautipäivänå 3 ja olin siitä muutenkin kutakuinkin varma, koska oireet ja taudin alkaminen ylipäätään sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää.
Tätä en usko. Influenssasta ei 2 päivässä tokene.
Vierailija kirjoitti:
Viikko takana ja huomenna takasin töihin. En ole vielä kunnolla parantunut. Heikko olo myös. Oli kyllä elämäni rajuin yskä, välillä oli oksennus kurkussa yskänpuuskassa.
Kuulostaa tutulta, itse vielä riskiryhmäläinen. Kannattaa miettiä tarkkaan se töihin paluu, jälkitaudit keuhkokuumeesta alkaen yleisiä InfluA:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosto
Mitä nostat ?
Tämä on hyvä kysymys. Nykyään tuntuu että lähes joka ketjussa aloittaja itse uppailee omaa ketjuaan täysin turhaan, tajuamatta että ketju nousee ja pysyy yllä, JOS aihe sattuu olemaan myös muita palstalla pyöriviä kommentin arvoisesti kiinnostava. Täysin turhaa uppailla itse, jos muita ei kiinnosta niin ei kiinnosta ja sillä selvä.
Reilu viikko meni kuumeillessa, ja kuumeen mentyä lähdin töihin. Olo oli todella sairas melkein kuukauden päivät ennen kuin alkoi tuntua että tauti on ohi. Nenä on edelleen tukossa nyt 1,5 kk myöhemmin, mutta muuten olen terve.
työterveyslääkärin mukaan 2 päivää.
yleensä kuumetta kestää viikko ja seuraava viikko menee nukkuessa. mutta uusien tietojen mukaan lepääminen ei ole sallittavaa, vaan on parasta olla töissä ja tartuttaa se muihin, jotta hekin voivat palata 2 päivän päästä vastustuskyvyn saaneina ahkerasti työskentelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää.
Tätä en usko. Influenssasta ei 2 päivässä tokene.
kyllä tokenee.
t: työterveyslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta, itse vielä riskiryhmäläinen. Kannattaa miettiä tarkkaan se töihin paluu, jälkitaudit keuhkokuumeesta alkaen yleisiä InfluA:ssa.
Eikö riskiryhmäläisen kannata huolehtia rokotuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita sinulla vielä on, oletko töihin kyennyt palaamaan?
tietenkin olen kyennyt palaamaan töihin. potkuthan sieltä muuten tulisi, jos en olisi siellä räkäisenä aivosumussa.
Ei yhtään kun pysyy terveenä. Influenssa ollut viimeksi 2009.
Nosto