Mitä ruokaa et syö?
Kommentit (75)
Ortodoksit eivät syö veriruokia, koska se on Raamatussa kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Tofu ja soijarouhe
Soijarouhetta lisään tomaattipohjaisiin jauhelihakastikkeisiin jahelihan kaveriksi. Menee läpi kuin väärä raha, muksut vetää kaksi käsin..
Pilaantunutta. Rokiksista dyykatessa pitää varsinkin kesällä olla tarkkana. Lämpöisillä ainakin kala, maitotuottet ja jauheliha pilaantuvat matoisiksi varsin äkkiä.
Veriohukaiset, kaikki maksaruuat, tilliliha, kaikki keitetyt ja paistetut kaaliruuat, kesäkeitto, lanttulaatikko, perunalaatikko, lipeäkala, sushi, lasagne
Halal, kosher ja vegaaninen. Kaikki uskonnolliset ruuat jää välistä.
Vierailija kirjoitti:
Halal, kosher ja vegaaninen. Kaikki uskonnolliset ruuat jää välistä.
Et varmaan syö kovin usein kebabbiloissa tai pizzerioissa.
Sushi, merenelävät, tofu, tartar.
Vastapainoksi tofukommentteihin - en syö mitään eläinperäistä 😇
T. Onnellinen vegaani
Olen sekasyöjä, mutta makkaraa en syö. Minulle on lapsesta lähtien tullut kuvottava olo aina kun olen syönyt makkaraa.
Muita Lihoja paitsi: riista, nauta, poro, hirvi, possu, kana, suomalaiset kalat, lohi, tonnikala.
Tofu, soijarouhe, pavut (vatsa ei kestä) sekä kaikki lihankaltaiset valmisteet ovat myös pois ruokavaliostani. Mitään mykyrokkaa, läskisoosia, tillilihaa, maksalaatikkoa, makaronivelliä en myöskään syö.
Vierailija kirjoitti:
En syö mitään vegaanista.
Syöt siis pelkästään lihaa ja maitotuotteita?
Aika rajoittuneeksi tulee ruokavalio. Monet ruuat ovat ns. luonnostaan vegaanisia.
Pekonia tai valkoisia papuja tomaattikastikkeessa. Englantilainen aamiainen jää siis väliin
Tofu, koostumus ja suuntuntuma ällöttää.
Lihapiirakat, sellaiset grillien ja kauppojen yksinpakatut lihikset ei mene alas. Peltilihis kyllä.
Pekoni, en ole tykännyt koskaan, en osaa sanoa miksi en.
Kreikkalainen salaatti, en pidä oliivista enkä fetajuustosta.
Vierailija kirjoitti:
En syö mitään vegaanista.
Et syö edes perunaa?
Maksalaatikko ja veriletut.