Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vasemmistolaiset miehet mukavimpia -ketju poistettu

Vierailija
15.01.2026 |

Voi harmi, en ehtinyt nähdä vastauksia, mutta haun perusteella niitä oli ainakin viisi. Höh. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ainakin on mukava ja vassari. Halusi jakaa vanhempainvapaatkin 👍

Vierailija
2/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies äänestää oikeistoa, osallistui kyllä tasa-arvoisesti, mutta piti vain pienen paussin töistään, yrittäjä ei oikein voinut enempää. 

Mutta joo, kaikkea tällaista kivaa on normina vassarimiehissä? Ja itseäni tietty yhdistää heihin se, että yleensä ovat myönteisiä kasvissyönnille ja eläinten oikeuksille. 

Hassu otsikko tossa äsken nenärenkaiden ja mt-ongelmien välisestä yhteydestä. Mulla oli pieni timantti nenänpielessä vuosia. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lähinnä "keskustalainen". Hän ei ole puolueuskolinen. On äänestänyt vihreitä, keskustaa, sdp:tä...

Vierailija
4/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset ovat aika rasittavia. Oikeistolaiset tykkää keskustella loogisesti, vasemmalla ollaan tunneajattelijoita. Tunneihmisen kanssa on aika vaikeaa keskustella, koska se on niin kaaosta eikä siinä ole sääntöjä.

Älä hitsaa hei, ota bloossii.

Vierailija
5/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset ovat aika rasittavia. Oikeistolaiset tykkää keskustella loogisesti, vasemmalla ollaan tunneajattelijoita. Tunneihmisen kanssa on aika vaikeaa keskustella, koska se on niin kaaosta eikä siinä ole sääntöjä.

Montako tunnet? Mä tunnen monia enkä kyllä ole monestakaan asiasta samaa mieltä, mutta pidän silti tärkeänä heidän näkökulmaansa (myös talousasioissa). Tarkoitan erit. vasemmistoliittolaisia, kyllähän jonkun pitää köyhienkin puolta pitää ja tuoda esille vähäosaisten näkökulmaa. Ap

Vierailija
6/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on lähinnä "keskustalainen". Hän ei ole puolueuskolinen. On äänestänyt vihreitä, keskustaa, sdp:tä...

Liikkuva äänestäjä siis. Ehkä itse olen liiankin uskollinen ja ymmärtäväinen. Ap

Vierailija
7/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat... Kukaan ei halua seukkailla persujen kanssa.....kaikki porukat nauraisi. 😝😝🤣🤣🤣

Vierailija
8/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten vassareiden kanssa samaa mieltä huumeiden laillistamisesta. Käyttöhuoneet pitäisi saada ainakin kiireesti. Ap

Vierailija
9/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi , pesumiehet  Purran johdolla heikensivät duunareiden työoloja kaikintavoin.  Saatana. 

Vierailija
10/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella mukavia ja inhottavia ihmisiä molempia mahtuu vaikka mihin ihmisryhmiin. Ehkä minulla synkkaa kuitenkin keskimäärin paremmin vasemmistolaisten kanssa kun itse olen tälläinen vihervassari. Sama ilmiö tapahtuu varmaan toisellakin puolella poliittista kenttää.

Vierailija
11/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat... Kukaan ei halua seukkailla persujen kanssa.....kaikki porukat nauraisi. 😝😝🤣🤣🤣

Persuissa on paljon liikkuvia äänestäjiä jotka yleensä ovat poliittisesti kokemattomia. Siksi jutut menevät läpi. Mutta persujen kanssa olen talouspolitiikasta aika pitkälti samoilla linjoilla. Rassejutut taas heillä inhottavia ja kaksinaismoralismi kukoistaa. Siellä on paljon humanisteja, joilla ei ole muuta leipäpuuta kuin keulia rassejutuilla eduskunnassa ja hyvinhän tuo näyttää tepsivän äänestäjiin. Ap

Vierailija
12/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusi, muttei saanut.

Vierailija
13/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten se ei varmaan tee töitäkään.

Vierailija
14/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella mukavia ja inhottavia ihmisiä molempia mahtuu vaikka mihin ihmisryhmiin. Ehkä minulla synkkaa kuitenkin keskimäärin paremmin vasemmistolaisten kanssa kun itse olen tälläinen vihervassari. Sama ilmiö tapahtuu varmaan toisellakin puolella poliittista kenttää.

No en tiedä. Tuo ajattelu on ehkä vähän sellaista nykyaikaa, että ajatellaan toisella puolella olevan ihan erilaista. Tosiasiassa vain pieni osa toisen puolen asukeista vastaa stereotypioita. Itse en voi sietää sellaista uusrahvaanomaista oikeistolaista, missä halveksitaan vähäosaisia. Ja ne ihmiset ovat useimmiten köyhistä oloista, ainakin kaikki jotka itse tunnen. Ap

Vierailija
15/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuissa on paljon liikkuvia äänestäjiä jotka yleensä ovat poliittisesti kokemattomia. Siksi jutut menevät läpi. Mutta persujen kanssa olen talouspolitiikasta aika pitkälti samoilla linjoilla. Rassejutut taas heillä inhottavia ja kaksinaismoralismi kukoistaa. Siellä on paljon humanisteja, joilla ei ole muuta leipäpuuta kuin keulia rassejutuilla eduskunnassa ja hyvinhän tuo näyttää tepsivän äänestäjiin. Ap

Sen sijaan puhut mukavia ja toteutat rasismia käytännön tasolla.

Vierailija
16/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan puhut mukavia ja toteutat rasismia käytännön tasolla.

Sinäkin olet rassse, kommenttisi on siitä hyvä esimerkki. En arvosta kaksinaismoralismia. Ap

Vierailija
17/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI kyllä tämä on ihan päinvastoin. Vassarit yleensä juuri tieteilijöitä, ajattelijoita, loogikoita..

Hyvä esimerkki on esimerkiksi magapersut. Mitä enemmän oikealla, sitä enemmän uskonnolisuutta ja tunteella menemistä, faktoista välittämättä.

Vierailija
18/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten vassareiden kanssa samaa mieltä huumeiden laillistamisesta. Käyttöhuoneet pitäisi saada ainakin kiireesti. Ap

Vaikka me vihreät kannatamme huumeiden täysvapautusta, niin emme halua kontrolloida niiden myyntiä. Huumekauppa on monen muslimin ainoa keino saada lisätuloja tukien lisäksi.

Kauppa se on joka kannattaa. Minusta oli ihan hyvä idea taannoin kepun taholta (ehkä nuorisojärjestö) missä tuotiin esille, että kannabiksen kasvatus toisi lisätuloja maaseudulle. Ei addiktien rankaisemisessa mitään järkeä ole ja nekin tulot olisivat hyvä lisä valtion kassaan. Ap

Vierailija
19/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä esimerkki on esimerkiksi magapersut. Mitä enemmän oikealla, sitä enemmän uskonnolisuutta ja tunteella menemistä, faktoista välittämättä."

Pätee kaikkiin populismin kannattajiin. Osaavat ne vassaritkin viljellä älyttömyyksiä kuten nyt tämä epäsuhta Israelin ja Iranin välillä, johon V. Niinistö (populisti hänkin) äskettäin puuttui. 

En minä näe mitään järkeä Israelin boikotissa, koska nimenomaan yritysmaailmassa tuskin ovat kovimmat siionistit. Heitä Israelin boikotointi haittaa eniten, kaikkia maltillisia. Yhtä vähän Juho Eerola edustaa Suomea kuin Israelin nykyhallitus. Mutta autoritääriset populistit ovat ottaneet väestössä niskalenkin monessa maassa. En pidä sitäkään mahdottomana, että USAan puhkeaa sisällissota. 

Suomessa on ehkä jonkinlaista koheesiota vielä pahimman välttämiseksi, koska meitä yhdistää Venäjän pelko. Ap

Vierailija
20/23 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vassarit yleensä juuri tieteilijöitä, ajattelijoita, loogikoita.."

Vassareissa on ollut perinteisesti paljon intellektuelleja, jo vanhempieni sukupolvessa, mutta ei heillä ollut sellaista, että oltaisiin oltu täysin eri porukoissa. Vanhempieni tuttavapiiriin Suomessa kuului muutama hyvinkin nimekäs vasemmistopoliitikko/intellektuelli, opiskelukavereita, jotka olivat elinikäisiä ystäviä. Nyt vaikuttaisi siltä. että nuoremmat ihmiset (itseäni nuoremmat) ovat täysin eriytyneitä eli ei tunneta tai olla missään tekemisissä ns. vastapuolen ihmisten kanssa. Se on huono juttu. Kyllä se kuitenkin luo paljon ymmärrystä yhteiskuntaan, että kuulee toista näkökulmaa, vaikka siinä täytyy välillä vähän hillitä itseään puolin ja toisin. Siis silloin, kun mielipiteet ovat äärilaitaa. Mutta usein kuitenkin löytyy paljonkin yhteistä pintaa, vaikka jotkut asiat olisivat sellaisia, että erottaisivat lopullisesti kotitelkkarin ääressä (en ainakaan itse pysty hillitsemään itseäni, vaan paukutan kyllä täpöllä, kun joku poliitikko puhuu typeryyksiä A-studiossa). Mutta illallispöydässä voi vaihtaa puheenaihetta. 

Hauskin pariskunta oli sellainen vanhempieni tuttavapiirissä, että mies oli iso puoluekihokommunisti, nainen taas näkyvässä asemassa kokoomuksessa. Pitkään he olivat yhdessä, mutta 20+ vuoden jälkeen tuli lopulta ero. Itse en jaksa uskoa ainakaan omalla kohdalla, että vastaavanlainen suhde kestäisi edes kahta viikkoa, kun A-studio tulee monta kertaa viikossa :)  Kaikillehan politiikka ei ole niin tärkeää, mutta tuo pariskunta oli politiikan ammattilainen... Ja syntyyhän välillä eduskunnassakin suhteita yli puoluerajojen. Se on rakkauden ihme. 

Luin äskettäin Anna Kontulan elämäkerran. Oli tosi hyvä, suosittelen. Hän on todella jännä tyyppi, mielenkiintoinen elämä. Kirja oli myös erinomaisesti kirjoitettu (Maria Pettersson). Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi