Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on lapsena hyväksikäytetty seksuaalisesti, niin muistaako sen aikuisena?

Vierailija
26.04.2007 |

En muista sellaista tapahtuneen, mutta käyttäydyin jostain syystä lapsena siten , että se tulkittaisiin tänä päivänä varmaksi todisteeksi seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Mietin vain ,että johtuukohan epämääräinen ahdistuneisuus ja kaikki sellainen jostain tuollaisesta.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en todellakaan muista, vaan nyt on tullut epäilys. Ja pikku hiljaa on alkanut nousta asioita esiin. Saatan muistaa jotain vaatteita, joita käytin n. 10v. Muistan, että huoneeni ovessa oli lukko ja pidin paljon ovea lukossa. jne. Välillä ihan tosi vähäisiä, pieniä asioita. Välillä olen 99 % varma, että mulle on tapahtunut jotain, välillä tuntuu, että kuvittelen koko asian.

Tällä hetkellä pällä masennus ja siihen lääkitys. Masennus kyllä johtui muistakin asioista kuin pelkästään tästä. Rankka vaihde elämässä jne. Varmaan jossakin vaiheessa pyydän lähetteen mielenterveystoimistoon.

Ja seksi on miehen kanssa tällä hetkellä aika jumissa.

Juu, helppo on sanoa, että puhukaa jollekkin. On nämä sellaisia asioita, että ei niitä tuosta vaan kenellekkää puhuta. Mieheni kyllä tietää asiasta mutta ei kuitenkaan kaikkea.

Jaksamista kaikille asian kanssa kamppaileville!

Vierailija
42/52 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin hyväksikäyttäjiin? Siis jos he ovat sukulaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri siksi olen pystynyt käsittelemään asiaa ystävien kanssa ja terapiassa. Minulla on koko ajan ollut normaali seksielämä ja suhtaudun myönteisesti itseeni naisena. Jo lapsena osasin käsitellä asiaa tavoilla, joiden olen myöhemmin ymmärtänyt olevan ihan samoja, joita terapiassa käytetään: mielikuvaharjoituksia, kirjoittamista, kuvaamataiteita yms.

Hyväksikäyttäjän kanssa en ole aktiivisesti missään tekemisissä. Kun tapaan hänet sukulaispiireissä, pidän kohteliasta etäisyyttä. Perheen piirissä en ole koskaan kertonut asiasta enkä aiokaan kertoa. Olen asian kanssa täysin sujut ja tiedän, että kertominen ei hyödytä minua mitenkään - anteeksipyyntöä tms. ei ole tulossa sen paremmin tekijältä kuin todistajiltakaan. Tunnen sukuni liian hyvin - he kieltäisivät kaiken.

Vierailija
44/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän isompi, ehkä 10-12 vuoden paikkeilla, jolloin veljeni oli jo täysi-ikäinen. Silloin hän oli kanssani yhdynnässä, joka sattui todella paljon. Sen kerran jälkeen en ainakaan muista mitään tapahtuneen. Vuosiin en asiaa ajatellut, mutta nyt keski-ikäisyyden lähestyessä asia kumpuaa mieleeni lakkaamatta. En pysty ottamaan asiaa puheeksi, en kertakaikkiaan pysty. Hyväksikäyttö on kieltämättä vaikuttanut seksuaalisuuteeni. Ollut paljon partnereita ja pettämistä kerta toisensa jälkeen. Vasta nyt olen joitakin vuosia pystynyt sen verran saamaan tasapainoa, että olen pystynyt olemaan (ja haluankin olla) miehelleni uskollinen. Kukaan ei tiedä hyväksikäytöstä paitsi veljeni ja minä. Menen ihan lukkoon, jos ajattelenkin puhuvani siitä äidin ja isän kanssa. Olen veljeni kanssa hyvissä väleissä, mutta en halua hänen tulevan kovin lähelle. Ahdistaa.

Vierailija
45/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asia on todella kipeä enkä todellakaan voisi mennä puhumaan tästä ällöttävästä asiasta sille miehelle! Olen yrittänyt sulkea mieleni asialta ja joskus se onnistuukin, mutta kalvaa se silti todella paljon.

Nyt, kun kirjoitin tänne asiasta niin ahdistus nosti taas päätään ja rintaan tuli se möykky mitä olen vuosien ajan jo sisällä kantanut!

onko heillä lapsia?? pitäs kattoo ettei niitäki käytetä hyväksi?

Vierailija
46/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tämän ketjun luettuani en kyllä enää uskalla päästää pieniä tyttöjäni minnekään silmistäni.

Vierailija
47/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille!

Vierailija
48/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

... tämän ketjun luettuani en kyllä enää uskalla päästää pieniä tyttöjäni minnekään silmistäni.

sama minulla. yleensä hyväksikäyttäjät/raiskaajat on niitä sukulaisia /hoitaja.

vain pieni osa on niitä puskaraiskauksia. Pitäkää silmät ja korvat auki.

Ja uskokaa lastanne jos alkaa puhuu jotai vastaavaa.

Vierailija
49/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskas aihe mut nostan vielä.

Vierailija
50/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen asia on niin vaikea kokemus lapselle, varsinkin jos on ihan pieni, että psyykkinen suoja mekanismi saattaaaiheuttaa sen ettei muista tapahtumia. Itselläni on myös tunne, että jotain on tapahtunut. En tiedä mitä ja kuka? Tai n. 10-12v:nä olen törmännyt muutaman kerran itsensä paljastajaan ja n.6v:na vieras tuttavamies hieroi alapäätäni. En tiedä ovatko nämä kokemukset juuri " se" vai onko muutakin, epäilen että on. Seksuaalisesti hyväksikäytetyt ovat taatusti alttiimpia hyväksikäytölle tai juuri tuolle munankalastukselle tai täydelle haluttomuudelle aikuisiässä. Luulen että hyväksikäytettyjä on paljon, puhuminen vaan on tabu!

Kuinka suhtaudutte omiin lapsiinne, oletteko ylisuojelevia, kuten minä? Seksi onnistuu luotettavan mieheni kanssa hyvin, mutta monesti orgasmin jälkeen tulee voimakas " tunne" joka saa itkemään. En tiedä mikä tunne on, olisko jotain surua yms.

Vierailija
51/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu että entinen kaverini oli varmaan isänsä puolesta jollakin tasolla hyväskikäytetty :(

isänsä oli alkoholisti ja kerran kävimme illalla kaupassa kaverini kanssa, olimme jota 13-14, tämä isä tuli kaupan eteisessa vastaan, alkoi kourimaan kaverini persettä ja totesi että " ompa hyvä perse" . järkytyin, ja olimme kuin mitään ei olisi tapahtunut emmekä ikinä puhuneet asiasta.

nuoruudessaan tämä kaveri oli itsetuhohakuinen, joi paljon ja antoi sille, kuka vaan älysi pyytää.

Vierailija
52/52 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että se kevytkenkäisyys johtuu siitä, ettei usko saavansa miehiltä huomioita kuin seksin kautta/avulla.

18