Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on lapsena hyväksikäytetty seksuaalisesti, niin muistaako sen aikuisena?

Vierailija
26.04.2007 |

En muista sellaista tapahtuneen, mutta käyttäydyin jostain syystä lapsena siten , että se tulkittaisiin tänä päivänä varmaksi todisteeksi seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Mietin vain ,että johtuukohan epämääräinen ahdistuneisuus ja kaikki sellainen jostain tuollaisesta.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattui eräs ikävä juttu. Ei pahinta mahdollista mutta kuitenkin. Nyt aikuisena hänen suhteet ovat ongelmallisia. Hän on myös taipuvainen masennukseen ja ahdistukseen. En ole koskaan kertonut hänelle menneestä ja syyllisyyteni on iso kun mietin...

Vierailija
2/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sattui eräs ikävä juttu. Ei pahinta mahdollista mutta kuitenkin. Nyt aikuisena hänen suhteet ovat ongelmallisia. Hän on myös taipuvainen masennukseen ja ahdistukseen. En ole koskaan kertonut hänelle menneestä ja syyllisyyteni on iso kun mietin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras mies kosketteli häntä.

Vierailija
4/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vieras mies kosketteli häntä.

Miten ihmeessä sait itse tietää, että " vieras mies kosketteli" , jos lapsi oli vieraassa paikassa yötä ja sinä et ollut paikalla?

Itse olen ajatellut, että itselleni on saattanut tapahtua jotain vastaavaa siis alle 5-vuotiaana, ehkä pappani tms. toimesta, sillä oma suhde miehiin on ollut aika omituinen, siis olen tavallaan aika horatsu ja mitään kiinteää luottamuksellista suhdetta en oikeastaan osaa luoda, en halua kauheasti päästää miestä henkisesti liian lähelle.

Vierailija
5/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja ongelmia. Oon ollut tosi " antelias" aina ja oikein kerjännyt miehiltä seksiä ja huomiota.. oon aina edennyt tosi nopeesti mutta en syvällisesti vaan sitten lähtenyt suhteesta kun seksi on alkanut oksettaa.

oon ajatellut et vois johtua siitä lkun ei oo ollut isää.

Vierailija
6/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyttä lastensuojelu työntekiään ja ilmoitin miehen nimen. Nikon (sammakonko piirsi tai jotain) tapaus oli juuri ollut esillä ja pelkäsin mitä lapselleni tapahtuu jos asiaa oikein riepotellaan. Voiko yhdellä ikävällä kokemuksella " tuhoutua" koko elämä? :(

Vierailija
7/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

samoja ongelmia. Oon ollut tosi " antelias" aina ja oikein kerjännyt miehiltä seksiä ja huomiota.. oon aina edennyt tosi nopeesti mutta en syvällisesti vaan sitten lähtenyt suhteesta kun seksi on alkanut oksettaa.

oon ajatellut et vois johtua siitä lkun ei oo ollut isää.

Aika helppo nakki olen ollut, juuri samalla tavalla kerjännyt sitä seksiä ja huomiota, hyväksymistä, eikä meinaa millään lähteä edes iän myötä pois. Tämän vuoksi olen alkanut epäilemään, että oliskohan tullut minuakin hyväksikäytetyksi siis papan puolelta. Muistan nimittäin, että olin aika paljon isovanhempien luona ja sitten yhtäkkiä mummuni alkoi pitämään minua enemmän itsellään, etten olisi kauheasti papan kanssa. Ties mitä hän huomasi tms. Siis ainakin on saattanut olla jotain tuollaista, kun muistan tuon mummun tiukkuuden yhtäkkiä.

Vierailija
8/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras mies vei metsään ja kosketteli, huokutteli myös minut koskemaan omaan elimeensä.

Itse olen asian muistanut aina, vanhempana olen siitä äitinä kanssa ja terapiassa puinut. En koskaan ole ajatellut että se olisi vaikuttanut elämääni, mutta nyt kun luin teidän muutaman juttuja siitä miten suhtaudutte miehiin niin pisti miettimään että ehkä se onkin vaikuttanut minuun. Minulla tosin on ollut isä ja hyvä isä olikin.

Itsellänikin siis ollut ongelmia miesten kanssa ja paljon. Eli olen myös helpponakki. Paljon suhteita ja monia pitkiä suhteita jotka ovat kaatuneen siihen kun olen alkanut hannailee ja etsimään miehestä ihan naurettavia vikoja jotta voin heivata heidät. Petän paljon ja käyttäydyn todella huonosti miehiä kohtaan usein. Seksi on ollut minulle aina ongelma, joko haluan sitä niin paljon että mies alkaa valittamaan liiallisista haluistani tai sitten en halua että minuun kosketaan ollenkaan... :/

Vierailija
9/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöä 5-16-vuotiaina, ja muistan liiankin hyvin. Ikäviä muistikuvia lapsuudesta, ahdistusta ja masennusta.

Vierailija
10/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin en halua, että mies koskee pitkällä tikullakaan. Aika vaikealta kuullostaa...

Vierailija
11/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin esim. parisuhteessa lähteä vaan tuosta ns. " huoraamaan" , eikä minulla tunnu omassatunnossa miltään. Se on ollut ainakin itselleni sellainen outo hälytyskello, että olenko jonkinlainen kone, tunteeton horatsu, helppo nakki kaikille muille kuin sille, joka minusta todella saattaisi pitää vai mitä. Sitten roikun noiden puolivarattujen/vakavasti naimisissa olevien ukkomiesten munassa kiinni...ties kuinka pitkiä aikoja... (siis kuvannollisesti)

Vierailija
12/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rakastankin miestä niin jotenkin kyllästyn ja sillon etäännyn, kosketus saattaa oksettaa jopa. Näitä pitkiä suhteita minulla on ollut 4kpl, puhun siis yli 2vuoden vakavista suhteista. Miehessä ei ole ollut periaatteessa mitään vikaa ja suhde on ollut hyvä, mutta jossain vaiheessa etäännyn ja alan etsimään vikoja suhteen lopettamiseen.. Tuskallista ja raastavaa... -11-

Vierailija
13/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis janoan sitten heidän hyväksyntää ja seksiä heiltä. Että aika nurinkuriselta kuullostaa, eikä missään nimessä tasapainoisen ihmisen toimintaa. Olen kuitenkin ihan hyvin pärjännyt itseni kanssa tämän asian kanssa, siis tämän kevytkenkäisyyteni kanssa, siksi en ole vielä tähän päivään mennessä mennyt tilittämään psykologille tms., aihetta kyllä varmaan olisi. Ja toisaalta on aina jotain miehiä, joita ruokkii tällainen munankipeä ihailija, eli se pyörä pyörii niinkauan kuin sen antaa pyöriä. Eikä siitä ole kenellekään sanottavaa hyötyä, moni osapuoli kärsii.

Vierailija
14/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka rakastankin miestä niin jotenkin kyllästyn ja sillon etäännyn, kosketus saattaa oksettaa jopa. Näitä pitkiä suhteita minulla on ollut 4kpl, puhun siis yli 2vuoden vakavista suhteista. Miehessä ei ole ollut periaatteessa mitään vikaa ja suhde on ollut hyvä, mutta jossain vaiheessa etäännyn ja alan etsimään vikoja suhteen lopettamiseen.. Tuskallista ja raastavaa... -11-

Vierailija
15/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu tutulta tuo kevytkenkäisyys, pitkähköt suhteet, pettämisen helppous... Lisäksi ongelmia alkon kanssa, masennusta, ahdistusta...

Minut on hieman alle 2-vuotiaana huostaanotettu, mutta kasvoin sittemmin hyvässä perheessä. " Lievää" seksuaalista hyväksikäyttöä olen kokenut ikävuosina 7-12 sekä isoisäni että tätini miehen toimesta.

Vierailija
16/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun tuntuu tutulta tuo kevytkenkäisyys, pitkähköt suhteet, pettämisen helppous... Lisäksi ongelmia alkon kanssa, masennusta, ahdistusta...

Minut on hieman alle 2-vuotiaana huostaanotettu, mutta kasvoin sittemmin hyvässä perheessä. " Lievää" seksuaalista hyväksikäyttöä olen kokenut ikävuosina 7-12 sekä isoisäni että tätini miehen toimesta.

Minulla on ollut suurinpiirtein kaikki moiset piirteet, mutta alkoholia en ole koskaan käyttänyt kuin nimeksi, ihan vaan todella nimeksi, ei missään nimessä ongelma, absolutistiksikin ystävättäret ovat nimittäneet. Eikä - ainakaan niin, että itse tiedostaisin - ole ollut tuota masentuneisuutta, mutta voihan tämä koko käytös olla merkki masentuneisuudesta, tuo kauhea helpponakkisuus ja seksinnälkä, jolla yrittää paikata ehkä hyväksymisentunnetta tms.

Vierailija
17/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin teillä muilla.

varsinkin toi kyllästyminen ja mitättömien vikojen liioittelu ja seksikumppanies etsintä ilman tuntoja mistä vain

-8

Vierailija
18/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen oma veljensä (silloin n. 12-14v) käytti hyväkseen kaveriani (silloin n. 6-8v) eikä se ollut pelkkää tirkistelyä vaan ihan silkkaa seksiä. Tiedän asian, koska olin paikalla itsekin, pikkutyttönä joka katseli kummissaan vierestä.

En ole pystynyt koskaan ottamaan asiaa puheeksi kaverini enkä kenenkään muunkaan kanssa. Nyt tämä hyväksikäyttäjä on itse aviomies ja isä. Tämä on niin inhottavaa kuin olla ja voi. Tekisi mieli kertoa hyväksikäyttäjän vaimolle koko juttu, mutta en uskalla silti oikeasti ikinä tehdä niin.

Vierailija
19/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyväksikäytetty silloin, kun olin 12-13v siis tämä mies oli siskoni mies! En ole koskaan saanut puhutuksi asiasta vaan pitänyt asian sisälläni. Tunnen vihaa tätä miestä kohtaan, mutta silti joudun olemaan hänen kanssaa vieläkin joskus tekemisissä! (siskoni on vieläkin hänen kanssaan)

Joskus tekisi mieli marssia poliisin puheille, mutta asiasta on jo 15-vuotta aikaa, joten luulen, että on jo liian myöhäistä! Ja olen varma, ettei siskoni uskoisi asiaa..

Vaikeaa!

Vierailija
20/52 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaa! Puhukaa jollekin...! 23, puhu sille miehelle!