Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhuuseläke pitää muuttaa nykyaikaisempaan muotoon esim. Seniorieläke

Vierailija
15.01.2026 |

Muinoin kuusvitoset olivat vanhuksia mutta ei enää nykyään. Nykyään kuusvitoset ovat meneviä tyyppejä eikä mitään kiikkustuolissa viimeisiään veteleviä vanhuksia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulee muuttumaan. Eläkeikä nousee kokoajan. Minulla 1976 syntyneellä tavoite-eläkeikä 68 vuotta ja olen taatusti huonommassa kunnossa silloin, kun omat vanhempani, jotka pääsivät eläkkeelle 63 vuotiaana eli viisi vuotta nuorempana.

Päälle ei vanhuseläke ole edes mikään virallinen termi. On työeläke ja työkyvyttömyyseläke. Ja sitten ne sosiaaliturvat eli kansaneläke ja takuueläke.

Vierailija
2/3 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat kun pääsivät vanhuuseläkkeelle niin ei juurikaan ole kotimaassa näkynyt. Aina jossain päin maailmaa. En koe heitä vanhuksiksi. Äiti 68v ja isä 66v Tuo seniori kuvastaa kyllä paremmin tuon ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finns det någon orsak varför pensionen inte bara heter "eläke"? Om den är någon annan form än ålderdomspension så kan detta separat nämnas, typ "sairaseläke".

Inom mycket annat kunde man gå in för samma sak. "Jääkiekko" är hockey och om det är något annat såsom juniorhockey, parahockey eller kvinnohockey, nämnas det separat. I dagens värld kan ni förbereda er på "miesten F-1" så gör slut på eländet förrän det sprider sig vidare.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä