Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette, jos ei löydy neljää hakukelpoista työpaikkaa?

Vierailija
14.01.2026 |

Olen tänään täyttänyt hakemuksia ja koko maakunnasta ei löydy neljää sellaista työpaikkaa, joihin olisi realistista valehtelematta päästä. Pitääkö minun nyt vaan hakea esimerkiksi rakennusapulaisen paikkaa, vaikka ei ole mitään edellytystä päästä fyysiseen työhön?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 hakemus 

4 lääkärin, johtajan paikkaa hakuun joka kk

T:kokki

Tuo ei ole laillista.

Vierailija
22/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatimuksena on "soveltuva korkeakoulututkinto" niin laitan hakemuksen sisään. Jos ei ole tarkempaa määrittelyä niin oma korkeakoulututkintoni on soveltuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae eduskunta-avustajaksi! Siihen ei mitään pätevyyttä tarvi ja 200 paikkaa jaossa..

Vierailija
24/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä, riittää että haet yhtä paikkaa ja menet töihin

HEIIDIOOTTITÖIHINEIVAINMENNÄTYÖNANTAJANKINPITÄÄSIITÄTIETÄÄETTÄPALKKATULEE

Vierailija
25/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten otetaan karenssit vastaan koska niin tämä systeemi toimii että haet 4 paikkaa tai itket ja haet. Vaikka yritykset itsekin sanoneet että systeemi on ihan perseestä ja hukuttaa heidät turhiin hakemuksiin joten heittävät suorilta roskakoriin.

Vierailija
26/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai niiden pidä olla semmoisia paikkoja, joihin voisi päästä?

täällä meilläpäin työpaikkoja ilmoittaa vain muutama firma ja niillä on samat työpaikat olleet jo vuosia ilmoituksissa. eivät ne sinne ketään oikeasti halua, eikä niihin ole vuosiin ketään palkattukaan.

Vierailija
27/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen mitä sattuu jos ei ole kunnon töitä tarjolla 

Vierailija
28/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku talonmies oli hakenut kunnanjohtajaksi. Katotaan kuinka pitkälle etenee haastatteluissa.

Vierailija
29/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä muka ehtii tarkistamaan? 320 000 ihmistä lähettää 4 hakemusta kuukaudessa. Kuka niitä tarkistaa? 

Laita avoin menemään tai tee se työmarkkinatori profiili. 

Turha miettiä niitä avoimia liikaa, että kehtaako laittaa. Sun on pakko ja se siitä. 

Vierailija
30/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae eduskunta-avustajaksi! Siihen ei mitään pätevyyttä tarvi ja 200 paikkaa jaossa..

pitäähän siellä olla sukulainen kansanedustajana

Vierailija
31/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan useamman hskemuksen samaa paikkaan. Tietenkin.

Vierailija
32/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten otetaan karenssit vastaan koska niin tämä systeemi toimii että haet 4 paikkaa tai itket ja haet. Vaikka yritykset itsekin sanoneet että systeemi on ihan perseestä ja hukuttaa heidät turhiin hakemuksiin joten heittävät suorilta roskakoriin.

"Itket ja haet..." lol. 

Todellisuudessa voit kirjoittaa mitä sattuu työnhakuvelvoitteeseen ja voit olla hakematta mitään paikkaa. Niin systeemi toimii. 

Vierailija
33/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä touhua tuo, että pitää hakea vaikkei paikkoja ole! Sinuna hakisin ihan mitä vaan, riitti osaaminen tai ei. Vai tuleeko siitäkin joku sanktio? Voimia sinulle ja kaikille muillekin töitä etsiville! Itse en työelämään enää kykene.

Periaatteessa tulee sanktio jos vaaditaan tiettyä koulutusta. Näin ainakin mulle selitettiin uutena työttömänä juuri ennen joulua. Eli jos ilmoituksessa on vaadittava koulutus/tutkinto, niin ne on oltava paitsi jos ilmoitus on tyyliin koulutus tai työkokemus tai muuta alan osaamista niin silloin voi periaatteessa keksiä sitä 'muuta alan osaamista' ja työkkäri voi hyväksyä hakemuksen.

Vierailija
34/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kai niiden pidä olla semmoisia paikkoja, joihin voisi päästä?

täällä meilläpäin työpaikkoja ilmoittaa vain muutama firma ja niillä on samat työpaikat olleet jo vuosia ilmoituksissa. eivät ne sinne ketään oikeasti halua, eikä niihin ole vuosiin ketään palkattukaan.

Ei tietenkään tarvii olla. Tärkeintä on että näyttelee sovitun roolin. Riittää että on hakevinaan tosissaan töitä. 

Vierailija
35/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vain jonnekin ja kuittaat hakeneesi. Erikseen sitten ne mielenkiintoiset paikat joiden hakemiseen voi panostaa mutta tuo velvoite on tarkoitettu täytettäväksi ilman että sitä tarvitsee miettiä sen kummemmin. Naurettava järjestelmä ihan vain sen oletuksen takia että aikuiset eivät hakisi töitä jos ei joku pakota.

Vierailija
36/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimia hakemuksia sinne tänne. 

Vierailija
37/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin pitää osallistua tähän näytöshakuun, vaikka mulla on vakituinen paikka, jossa olen ollut 13 vuotta. Olen ollut 11 vuotta kokoaikainen ja nyt pari vuotta osa-aikainen. Töitä on 50 %, mutta lisätöiden ansioista parhaina kuukausina jopa täydet 100 %. Tympäisee jo koko työkkäri. Olen hakenut soviteltua päivärahaa, koska joinakin kuukausina ei ole paljon lisätöitä, ja silloin palkka on 1000 euroa. En saa muita tukia kuten asumistukea. 

Vierailija
38/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat avoimen hakemuksen vaikka uudestaan niihin paikkoihin minne olet vaikka viime kuussa hakenut. Sitä ei ole erikseen kielletty missään eli se on sallittua.

Vierailija
39/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee avoin hakemus soveltuvaan työpaikkaan. Niitä piilotyöpaikkoja. Kun ei muuten löydy.

Asun itse kaupungissa ja kun ei löydy sopivia työpaikkoja. Tarpeeksi. Haen niitä rekryfirmojen haamuduuneja. Toisaalta seuraan työpaikkoja joka viikko ja potentiaalisiin duuneihin haen kaikkiin. Vaikka suunnitelma onkin jo tokalla viikolla kuitattu.

Vierailija
40/57 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä touhua tuo, että pitää hakea vaikkei paikkoja ole! Sinuna hakisin ihan mitä vaan, riitti osaaminen tai ei. Vai tuleeko siitäkin joku sanktio? Voimia sinulle ja kaikille muillekin töitä etsiville! Itse en työelämään enää kykene.

Täytyy olla realistiset mahdollisuudet työllistyä siihen paikkaan. Haetun paikan täytyy myös olla kokoaikainen