Montako vaatekokoa on mahdollista laihtua 11 kk:ssa? Ja mistä ihmeestä saan intoa, motivaatiota ja jaksamista?!
Jos on nyt kokoa 52, niin onko ihan mahdotonta laihtua kokoon 42 alle vuodessa?
Olen siis 46v nainen. Tiedostan, että ikä ja hormonitoiminta vaikeuttaa painon pudottamista, mutta haluan pois nämä kilot. Ruokavaliossa on parantamisen varaa ja ruokavaliollahan on suurin merkitys painon pudottamisessa.
Uinti on liikuntamuodoista se josta pidän paljon. Aiemmin kun uin enemmän, niin huomasin vartalon kiinteytyvän. Tykkään myös liikkua luonnossa kävellen. Sulana aikana olen pyöräillyt. Kotoa löytyy myös kuntopyörä jonka sain käytettynä. Siinä on kuitenkin sarvet liian alhaalla enkä ole jaksanut perehtyä miten ne saa nostettua, pitää varmaan pyytää isää katsomaan kun ei mulla ole varmaan työkaluja tuohon.
Jostakin vain pitäisi saada motivaatiota kaikkeen. En tiedä mistä johtuu, että nykyään ei ole voimia tai intoa mihinkään. En vain saa aikaiseksi mitään. Masennusta ei ole todettu, mutta sellainen saattaisi olla. On ollut viime vuodet rankkaa ja on ollut uupumusta, unettomuutta, ahdistusta. Ehkä esivaihdevuodetkin vaikuttaa mielialaan?
En vain halua enää olla näin iso vaan haluan olla normaalipainoinen tai edes lähellä sitä. Pituus mulla on 168 cm ja koko 42 olisi varmaan vielä ylipainon puolella, mutta parempi kuin 52.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen vimma joillakin on tyrkyttää lääkkeitä laihdutukseen?
Osalle se voi olla todella hyödyllistä ja siitä saada sen muun kimmokkeen lisätä liikuntaa, kokojyvä, kasviksia jne. kun jatkuvat mieliteot eivät ole häiritsemässä. Miksi tupakoitsijoille ehdotetaan lääkehoitoa tupakoinnin lopettamisen tueksi? Koska se nostaa todennäköisyyttä onnistua.
Mä en halua lääkkeitä laihdutukseen! Mä sain juuri lääkkeen diabetekseen ja se voi auttaa painonpudotuksessa. En todellakaan ottaisi juuri aloitetun diabeteslääkkeen lisäksi vielä laihduttamiseen lääkettä, kun en sitä muutenkaan halua! Jukoliste!
Mulla on voimattomuutta ja masentuneisuutta ja nämä voi johtua ihan tuosta diabeteksesta. Nyt hoidetaan tätä asiaa ja mitään muuta paskaa en elimistööni ota. Mä laihdutan ruokavaliolla, kun nyt vain saan voimat takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kokoinen luulisi saavan jo laihdutuslääkettä. Silloin mahdollisuus tavoitekokoon.
Mä en halua laihdutukseen mitään lääkkeitä. Nyt tuli diabetekseen tablettihoito ja se lääke voi auttaa painonpudotuksessa. Jos vain mun vatsa kestää tuon lääkkeen.
Ap
Sitten aloitat ankaran kuurin,max 1000 terveellistä kaloria päivässä ja liikuntaa pari tuntia ja pysyt loppuelämän samalla kuurilla. Ei ne kilot tahdonvoimalla tipu.
Yksi vaatekoko on n. 5 kg, vartalosta riippuen. Siis 25 kg pitäisi laihtua. Paras tulos saadaan vähentämällä vain n. 500 kcal päivässä tai lisäämällä liikuntaa. Liian nopea laihdutus vie vain lihakset ja lopputulos on ns. laiha läski. Jos polttaa rasvaa 365 pv:nä 500 kcal, siitä kertyy jo n. 70000 kcal eli sellaiset kymmenisen kiloa. Kaksi iltavoileipää tai yksi munkki päivässä vähemmän. Liikunta kiinteyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kokoinen luulisi saavan jo laihdutuslääkettä. Silloin mahdollisuus tavoitekokoon.
Mä en halua laihdutukseen mitään lääkkeitä. Nyt tuli diabetekseen tablettihoito ja se lääke voi auttaa painonpudotuksessa. Jos vain mun vatsa kestää tuon lääkkeen.
ApSitten aloitat ankaran kuurin,max 1000 terveellistä kaloria päivässä ja liikuntaa pari tuntia ja pysyt loppuelämän samalla kuurilla. Ei ne kilot tahdonvoimalla tipu.
Parhaan tuloksen saa 16:8 tai 18:6 pätkäpaastolla. Se purkaa hyvin insuliiniresistenssiä, eikä lihakset katoa, kun paaston aikana kasvuhormoni lisääntyy. Helppoa kuin mikä, eikä tarvitse laskea kaloreita. Varoitus: saatat joutua luopumaan diabeteslääkkeistä hyvinkin nopeasti, tilannetta pitää seurata lääkärin valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSitten aloitat ankaran kuurin,max 1000 terveellistä kaloria päivässä ja liikuntaa pari tuntia ja pysyt loppuelämän samalla kuurilla. Ei ne kilot tahdonvoimalla tipu.
Olet suuren luokan idiootti.
Aloitus on hankalin vaihe, kyn pääset pari viikkoa eteenpäin niin alkaa meneen rutiinilla. Uinti on hyvää liikuntaa ja kun pidät siitä niin tee sitä paljon. Muutakin liikuntaa mahdollisimman monipuolisesti. Ruokahommat kondikseen ja muista juoda vettä tarpeeksi. Tsemppiä laihdutukseen.
Osalle se voi olla todella hyödyllistä ja siitä saada sen muun kimmokkeen lisätä liikuntaa, kokojyvä, kasviksia jne. kun jatkuvat mieliteot eivät ole häiritsemässä. Miksi tupakoitsijoille ehdotetaan lääkehoitoa tupakoinnin lopettamisen tueksi? Koska se nostaa todennäköisyyttä onnistua.