Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät pysty sopimaan etukäteen?

Vierailija
14.01.2026 |

Normaalistihan homma menee näin:

Hei, mennäänkö viikon päästä lauantaina teatteriin?

Joo, kiva, varaatko liput?

Selvä, nähdään puoli seitsemältä etuovilla.

Kun taas joidenkin kanssa:

Hei, mennäänkö viikon päästä lauantaina teatteriin?

En mä tiedä, pitää kattoa.

No milloin tiedät?

Katotaan, mä soitan sulle.

(Ei soita).

Sama ongelmallinen ihminen kuukauden päästä:

Hei, tuu meille nyt.

Minä: Ohhoh, tämä tuli vähän äkkiä. Anoppi on kylässä ja huomennakin on muuta sovittuna.

Jne.

Miksi joidenkin kanssa kaikki on niin vaikeaa?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutakin elämää ja ympyrää kuin ehdottaja/kutsuja eivätkä koe olevansa mitenkään tilivelvollisia suunnitelmistaan etukäteen kenellekään, kuten eivät olekaan. 

Sanoisivat suoraan ei, eivätkå jättäisi ilmaan leijumaan. Taidatkin itse olla pahemman luokan itsekäs opportunisti.

Eihän sitä voi viikkoa etukäteen tietää.

Kyllä vaan pitää tietää viikkoja etukäteen. Kyllähän jokainen onnistuu viikkoja etukäteen ennustamaan sairastumiset, loukkaantumiset, tapaturmat ja kaikki

Vierailija
42/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei normaali ihminen tiedä, haluaako ja ehtiikö joskus viikon päästä lähteä teatteriin.

jos pyydetään tänään lähtemään, niin siihen on helpompi vastata kyllä tai ei.

Moniin tapahtumiin pitää ostaa liput jopa vuotta ennen, jos sinne haluaa mennä. Ja aika jännä, että pystyn tuon päätöksen vuotta ennen jo tekemään ja niin moni muukin.

Oletko sinä niitä naisia jotka nalkuttaa ja valittaa "metatöistä" kun sinun psyyke ei kestä elämää ilman etukäteis suunnittelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvä pysymään aikataulussa

Vierailija
44/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutakin elämää ja ympyrää kuin ehdottaja/kutsuja eivätkä koe olevansa mitenkään tilivelvollisia suunnitelmistaan etukäteen kenellekään, kuten eivät olekaan. 

Sanoisivat suoraan ei, eivätkå jättäisi ilmaan leijumaan. Taidatkin itse olla pahemman luokan itsekäs opportunisti.

Kyllä vaan pitää tietää viikkoja etukäteen. Kyllähän jokainen onnistuu viikkoja etukäteen ennustamaan sairastumiset, loukkaantumiset, tapaturmat ja kaikki

En ymmärrä viestiäsi. Eiköhän jokainen normaali ihminen ymmärrä jos joutuu perumaan esim loukkaantumisen takia. Tässä puhutaan siitä, että jotkut ihmiset eivät voi tehdä mitään suunnitelmia. 

Vierailija
45/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hyvä pysymään aikataulussa

Enkä tahdo luvata jotain mitä en pysty pitämään

Vierailija
46/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuollaisen tyypin. Hän on kauhea jahkailija, eikä oikeastaan tee ikinä mitään. Istuu vain kotona. Olemme käyneet kaveriporukan kanssa monissa tapahtumissa ja lomilla ilman häntä. 

Vierailija
47/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenihmettelen sitä miksi hyvin moni varsinkin naisista saa niin kauheita mielenterveys ongelmia ja ahdistuu jos ei pääse suunnittelemaan ihan kaikkea etukäteen etukäteen. Tämä etukäteistä suunnittelun vaatiminen korostuu naisilla

Minun tuntemani miehet sopivat puolikin vuotta etukäteen.

Vierailija
48/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä viestiäsi. Eiköhän jokainen normaali ihminen ymmärrä jos joutuu perumaan esim loukkaantumisen takia. Tässä puhutaan siitä, että jotkut ihmiset eiv

Normaali ihminen, ehkä, mutta sitten ovat nämä "ei-niin-normaalit" jotka tivaavat joka saakelin yksityiskohdan eikä vieläkään minkäänlaista ymmärrystä ymv. ja niitä vaikuttais olevan enemmistö. 

Vierailija
49/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei normaali ihminen tiedä, haluaako ja ehtiikö joskus viikon päästä lähteä teatteriin."

Jokainen normaali ihminen tietää sopiiko hänen aikatauluunsa tapaaminen tai esimerkiksi teatteri viikon päästä. Äkillinen sairastuminen voi tietysti estää lähtemisen, mutta se on eri asia.

Jos kysymys on siitä, ettei halua lähteä, niin sen voi kertoa heti.

Vierailija
50/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltähän se vähän tuntuu... 

51/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoittaa varmaan asiaa yleisemminkin, mutta mulle tuli aloituksesta mielene,  että tämä kaveri tapaa silloin tällöin ihan mielellään, mutta teatteri ei välttämättä kiinnosta. Kysymys onkin, pyytääkö hän koskaan mukaansa teatteriin tai käykö yleensäkään teatterissa?

Mulla on elämässäni ihmisiä, joiden kanssa tapaamiset on aika extempore. Mutta tämä on molemminpuolista eikä tehdäkään mitään etukäteissuunnitelmia. Sitten on muutama, joiden kanssa voidaan sopia ihan ulkomaanreissujakin. En pidä siitä, että lupaisin jollekin lähteä mukaan ja sitten peruisin, joten jos mun vastaukseni olisi "ehkä", niin sanon sen sijaan "ei". Voi olla, että olisinkin voinut lähteä mukaan, mutta sanomalla "ei" toinen voi pyytää jonkun muun mukaansa tai mennä vaikka yksin. En siis jätä asiaa roikkumaan ilman, kuten ap:n tapauksessa kaveri jättää. 

Vierailija
52/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kontrollifriikit autistit suunnittelee joskus viikon päästä olevaa teatterikäyntiä etukäteen.

Onhan se ihan kiva saada liput sinne näytökseen ennen kuin ne on myyty loppuun. 

jos teatteri haluaa asiakkaikseen vain kirjolla olevia kontrollifriikkejä, jotka suunnittelevat elämänsä etukäteen, niin tavallisten ihmisten on sitten vaan keksittävä muuta tekemistä. tavallinen voi vaikka lähteä lenkille tai taidenäyttelyyn. pönöttäköön autistit siellä teatterissa.

Siis mikä sulla on ongelmana? 🤣

Vierailija
53/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kontrollifriikit autistit suunnittelee joskus viikon päästä olevaa teatterikäyntiä etukäteen.

Onhan se ihan kiva saada liput sinne näytökseen ennen kuin ne on myyty loppuun. 

jos teatteri haluaa asiakkaikseen vain kirjolla olevia kontrollifriikkejä, jotka suunnittelevat elämänsä etukäteen, niin tavallisten ihmisten on sitten vaan keksittävä muuta tekemistä. tavallinen voi vaikka lähteä lenkille tai taidenäyttelyyn. pönöttäköön autistit siellä teatterissa.

Viikko on todella lyhyt varoaika varata teatteriliput.

tunti olisi ihan riittävä tai sitten vaan ostaa liput ovelta. jos se ei teatterille käy, niin pitäköön tunkkinsa.

Teatterissa on tietty määrä istuinpaikkoja. Jos kaikki on myyty, ne on myyty. Kyse ei ole, ettei teatterille sopisi, että haluat ostaa lipun viime tipassa. Jos ei ole myytävää jäljellä, se on voi voi.

Vierailija
54/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan odottamista ja suunnitelmia jotka saattavat kuitenkin muuttua tai peruuntua.
Elän hetkessä, "oho! parturissa ei ole jonoa, menenpä sinne" tai "Lähekkö nyt kaljalle? No, mennään!"
Eikä silleen, että mentäskö perjantaina kaljalle? Voi anoppi sairastua tai koira kuolla.. Vituttais sitten, kun se peruuntuis jonku vähäpätöisen syyn takia.

Ja ei, minulla ei ole juurikaan kavereita. En jaksa ketään.

Tuutko juomaan?

Vierailija
55/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä aloitat tästä aiheesta nyt uuden keskustelun kun viimeisen tapoit omaan ehdottomuuteesi. 

Vierailija
56/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan odottamista ja suunnitelmia jotka saattavat kuitenkin muuttua tai peruuntua.
Elän hetkessä, "oho! parturissa ei ole jonoa, menenpä sinne" tai "Lähekkö nyt kaljalle? No, mennään!"
Eikä silleen, että mentäskö perjantaina kaljalle? Voi anoppi sairastua tai koira kuolla.. Vituttais sitten, kun se peruuntuis jonku vähäpätöisen syyn takia.

Ja ei, minulla ei ole juurikaan kavereita. En jaksa ketään.

Tässä ongelma on se, että oletat ihmisten elämän pyörivän sinun mielihalujesi ympärillä. Ihmiset haluavat viettää kanssasi aikaa, mutta heillä on omakin elämä. Siksi he kysyvät sopisiko sinulle joku tietty ajankohta. 

En minä ole pyytämässä ketään mihinkään. Lähden ex tempore, jos joku pyytää lähtemään just nyt. Turha suunnitella pidemmälle. 
Taas oli vitunmoista säätämistä kummilapsen syntymäpäivän ja joulun kanssa. Hajosi auto ja jouduin sairaalaan. Kumpikin tapaaminen jäi tekemättä.

Vierailija
57/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Tuollain viikko tai pari eteenpäin nyt kuvittelisi kenen tahansa pystyvän. Pidemmällä tähtäimellä on mennyt itselläkin kuppi nurin sopia yhtään mitään enää. Kuukausia, ellei jopa vuosi etukäteen sovittelet että mikä ajankohta nyt kaikille varmasti sopisi ja sitten muutama päivä ennen kauan odotettua ja vaivalla järkkäiltyä juttua puolet porukasta peruu kun tulikin jotain tärkeämpää... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
58/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen niin että mies halusi suunnitella kaikkea etukäteen viikonlopuksi ja minä halusin mennä lähinnä fiiliksen mukaan, jos onkin voimat vähissä jne. Nyt oltu 10v yhdessä ja hänestä on tullut samanlainen kuin minusta :) 

Paljon rennompi olo perjantaina kun tietää että on mahdollisia suunnitelmia mutta ei ole pakko toteuttaa jos tekeekin mieli vain kököttää himassa. Suosittelen! Ja laiskuudesta ei tosiaan ole kyse, ollaan molemmat himourheilijoita. 

Vierailija
59/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ennen niin että mies halusi suunnitella kaikkea etukäteen viikonlopuksi ja minä halusin mennä lähinnä fiiliksen mukaan, jos onkin voimat vähissä jne. Nyt oltu 10v yhdessä ja hänestä on tullut samanlainen kuin minusta :) 

Paljon rennompi olo perjantaina kun tietää että on mahdollisia suunnitelmia mutta ei ole pakko toteuttaa jos tekeekin mieli vain kököttää himassa. Suosittelen! Ja laiskuudesta ei tosiaan ole kyse, ollaan molemmat himourheilijoita. 

Tuo toimii silloin jos ei halua tehdä mitään sellaista johon tarvitsee ostaa liput tms. 

Vierailija
60/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo toimii silloin jos ei halua tehdä mitään sellaista johon tarvitsee ostaa liput tms. 

Toki, mutta me ollaan oltu sillä asenteella että jos on vielä lippuja niin mennään. Eli ei paineita senkään osalta. Jos on joku nopeasti loppuunmyytävä ja supermielenkiintoinen, niin sitten joskus ostetaan liput ja myydään eteenpäin tarvittaessa. Pari kertaa tosin vain tarvinnut myydä. Joskus myös ihan annettu liput tutuille kun ei olekaan huvittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi