Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät pysty sopimaan etukäteen?

Vierailija
14.01.2026 |

Normaalistihan homma menee näin:

Hei, mennäänkö viikon päästä lauantaina teatteriin?

Joo, kiva, varaatko liput?

Selvä, nähdään puoli seitsemältä etuovilla.

Kun taas joidenkin kanssa:

Hei, mennäänkö viikon päästä lauantaina teatteriin?

En mä tiedä, pitää kattoa.

No milloin tiedät?

Katotaan, mä soitan sulle.

(Ei soita).

Sama ongelmallinen ihminen kuukauden päästä:

Hei, tuu meille nyt.

Minä: Ohhoh, tämä tuli vähän äkkiä. Anoppi on kylässä ja huomennakin on muuta sovittuna.

Jne.

Miksi joidenkin kanssa kaikki on niin vaikeaa?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanon, että ei kiinnosta, alkaa samantien valitus siitä, että "sulla on niitä parempia kavereita, joiden kanssa on jo jotain sovittuna, mä olen vaan varalla, sä et oikeasti halua viettää aikaa mun kanssa, sä oot niin vaikee, kun sä ei ikinä tee mitään kivaa jne."

Sitä ei jaksa jossain kauppakeskuksessa tai kahvilassa, joten helpompi esittää, että ei vielä tiedä.

Vierailija
22/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuliviirejä jotka tekevät kaiken "fiiliksen mukaan". Ja eihän etukäteen voi tietää mikä tunnetila on viikon päästä päällä!

Joillain suolistosairailla se suolisto määrää sen, milloin voi lähteä johonkin. Tätä ei vaan moni ymmärrä, eikä sitä myöden välitä tai halua muistaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei normaali ihminen tiedä, haluaako ja ehtiikö joskus viikon päästä lähteä teatteriin.

jos pyydetään tänään lähtemään, niin siihen on helpompi vastata kyllä tai ei.

Moniin tapahtumiin pitää ostaa liput jopa vuotta ennen, jos sinne haluaa mennä. Ja aika jännä, että pystyn tuon päätöksen vuotta ennen jo tekemään ja niin moni muukin.

Vierailija
24/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin sunnuntaina illalla klo 18 aikaa sopinut, että huomenna maanantaina menen 2. Treffeille miehen kanssa kylpylään. Sovittiin, että hän tulee hakemaan mua autolla klo 17. Klo 15 eli 2h aiemmin hän lähetti minulle viestin, jossa perui treffit, koska "meidän kemiat ei natsaa".

Vierailija
25/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei normaali ihminen tiedä, haluaako ja ehtiikö joskus viikon päästä lähteä teatteriin.

Ei kaikkien elämä pyöri sinun mielialojesi ympärillä. 

Vierailija
26/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kontrollifriikit autistit suunnittelee joskus viikon päästä olevaa teatterikäyntiä etukäteen.

Onhan se ihan kiva saada liput sinne näytökseen ennen kuin ne on myyty loppuun. 

jos teatteri haluaa asiakkaikseen vain kirjolla olevia kontrollifriikkejä, jotka suunnittelevat elämänsä etukäteen, niin tavallisten ihmisten on sitten vaan keksittävä muuta tekemistä. tavallinen voi vaikka lähteä lenkille tai taidenäyttelyyn. pönöttäköön autistit siellä teatterissa.

Vierailija
27/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä lähtisi, jos joku pyytäisi samalle päivälle. Eihän samana päivänä ole edes vapaa, ja toisekseen pyyntö on niin törkeä, että laittaa koko kaveruuden uuteen valoon.

Vierailija
28/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lupaa mitään, ennen kuin olen tarkistanut kalenterini. Joskus olen ollut ihan varmasti muistavinani, ettei kysyttynä ajankohtana ole mitään sovittuna, ja onkin ollut. Ikävä sitten peruutella tai siirrellä.

Sovituista asioista pidän kiinni, enkä peruuttele siksi, että tuleekin jotain mukavampaa tai ei vain huvitakaan. Tämä niin asiakkaiden kanssa kuin vapaa-aikanakin.

Vierailija
29/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniin tapahtumiin pitää ostaa liput jopa vuotta ennen, jos sinne haluaa mennä. Ja aika jännä, että pystyn tuon päätöksen vuotta ennen jo tekemään ja niin moni muukin.

tai sitten kannattaa käyttää aikansa parempiin tapahtumiin, joihin ei tarvitse ostaa lippua vuotta etukäteen.

Vierailija
30/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan odottamista ja suunnitelmia jotka saattavat kuitenkin muuttua tai peruuntua.
Elän hetkessä, "oho! parturissa ei ole jonoa, menenpä sinne" tai "Lähekkö nyt kaljalle? No, mennään!"
Eikä silleen, että mentäskö perjantaina kaljalle? Voi anoppi sairastua tai koira kuolla.. Vituttais sitten, kun se peruuntuis jonku vähäpätöisen syyn takia.

Ja ei, minulla ei ole juurikaan kavereita. En jaksa ketään.

Vierailija
31/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kontrollifriikit autistit suunnittelee joskus viikon päästä olevaa teatterikäyntiä etukäteen.

jos teatteri haluaa asiakkaikseen vain kirjolla olevia kontrollifriikkejä, jotka suunnittelevat elämänsä etukäteen, niin tavallisten ihmisten on sitten vaan keksittävä muuta tekemistä. tavallinen voi vaikka lähteä lenkille tai taidenäyttelyyn. pönöttäköön autistit siellä teatterissa.

Viikko on todella lyhyt varoaika varata teatteriliput.

Vierailija
32/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan odottamista ja suunnitelmia jotka saattavat kuitenkin muuttua tai peruuntua.
Elän hetkessä, "oho! parturissa ei ole jonoa, menenpä sinne" tai "Lähekkö nyt kaljalle? No, mennään!"
Eikä silleen, että mentäskö perjantaina kaljalle? Voi anoppi sairastua tai koira kuolla.. Vituttais sitten, kun se peruuntuis jonku vähäpätöisen syyn takia.

Tässä ongelma on se, että oletat ihmisten elämän pyörivän sinun mielihalujesi ympärillä. Ihmiset haluavat viettää kanssasi aikaa, mutta heillä on omakin elämä. Siksi he kysyvät sopisiko sinulle joku tietty ajankohta. 

Vierailija
33/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ongelma on se, että oletat ihmisten elämän pyörivän sinun mielihalujesi ympärillä. Ihmiset haluavat viettää kanssasi aikaa, mutta heillä on omakin elämä. Siksi he kysyvät sopisiko sinulle joku tietty ajankohta. 

Miksi et lue viestejä, joihin kommentoit?

Vierailija
34/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuotta ennen varattavissa tapahtumissa on pääosin ikäviä ihmisiä. ne mt-ongelmaiset ihmiset suunnittelevat jokaisen hetken etukäteen. tapahtuman kulku ja keskustelunaiheet on suunniteltu jo puoli vuotta etukäteen ja jos joku vieras tulee juttelemaan, niin suunnittelija menee täysin sekaisin ja saa paniikkikohtauksen.

Vierailija
35/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikko on todella lyhyt varoaika varata teatteriliput.

tunti olisi ihan riittävä tai sitten vaan ostaa liput ovelta. jos se ei teatterille käy, niin pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
36/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa hoitaa päättämättömät on sopia menosta jonkun kanssa, joka pystyy sitoutumaan viikon päähän ja lisäksi tarjota tälle toiselle mahdollisuutta liittyä joukkoon (tietysti oman lippunsa hommaten).

Ei välttämättä toteudu, mutta on kohteliasta. Ja ehkä pääsette kaikki drinkille teatterin jälkeen.

Vierailija
37/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa hoitaa päättämättömät on sopia menosta jonkun kanssa, joka pystyy sitoutumaan viikon päähän ja lisäksi tarjota tälle toiselle mahdollisuutta liittyä joukkoon (tietysti oman lippunsa hommaten).

Ei välttämättä toteudu, mutta on kohteliasta. Ja ehkä pääsette kaikki drinkille teatterin jälkeen.

Mä tein just näin. Sanoin jahkailijalle, että ostaa sitten omat lippunsa. Ei kerennyt, koska ne myytiin loppuun parissa tunnissa. 

Vierailija
38/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaassa tapauksessa epäröijä on vielä närkästynyt, kun olet mennyt jonkun muun kanssa.

Vierailija
39/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenihmettelen sitä miksi hyvin moni varsinkin naisista saa niin kauheita mielenterveys ongelmia ja ahdistuu jos ei pääse suunnittelemaan ihan kaikkea etukäteen etukäteen. Tämä etukäteistä suunnittelun vaatiminen korostuu naisilla

Vierailija
40/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenihmettelen sitä miksi hyvin moni varsinkin naisista saa niin kauheita mielenterveys ongelmia ja ahdistuu jos ei pääse suunnittelemaan ihan kaikkea etukäteen etukäteen. Tämä etukäteistä suunnittelun vaatiminen korostuu naisilla

Eikö miehet käy tapahtumissa joihin pitää ostaa liput? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme