Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät pysty sopimaan etukäteen?

Vierailija
14.01.2026 |

Normaalistihan homma menee näin:

Hei, mennäänkö viikon päästä lauantaina teatteriin?

Joo, kiva, varaatko liput?

Selvä, nähdään puoli seitsemältä etuovilla.

Kun taas joidenkin kanssa:

Hei, mennäänkö viikon päästä lauantaina teatteriin?

En mä tiedä, pitää kattoa.

No milloin tiedät?

Katotaan, mä soitan sulle.

(Ei soita).

Sama ongelmallinen ihminen kuukauden päästä:

Hei, tuu meille nyt.

Minä: Ohhoh, tämä tuli vähän äkkiä. Anoppi on kylässä ja huomennakin on muuta sovittuna.

Jne.

Miksi joidenkin kanssa kaikki on niin vaikeaa?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkaavat parhaan vaihtoehdon. Itsekkyyttä ja huonoa käytöstä.

Vierailija
2/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakin elämää ja ympyrää kuin ehdottaja/kutsuja eivätkä koe olevansa mitenkään tilivelvollisia suunnitelmistaan etukäteen kenellekään, kuten eivät olekaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pyydä tuollaisia hankalia enää mihinkään. Nähdään jos nähdään, mutta en yritä sopia mitään

Vierailija
4/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan halua viettää aikaa sun kanssa, mutta ei tohdi sanoa sitä suoraan. 

Vierailija
5/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan kiinnosta pätkääkään, mutta ei kehtaa sanoa sitä suoraan. 

Vierailija
6/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuliviirejä jotka tekevät kaiken "fiiliksen mukaan". Ja eihän etukäteen voi tietää mikä tunnetila on viikon päästä päällä!

Vierailija
7/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutakin elämää ja ympyrää kuin ehdottaja/kutsuja eivätkä koe olevansa mitenkään tilivelvollisia suunnitelmistaan etukäteen kenellekään, kuten eivät olekaan. 

Sanoisivat suoraan ei, eivätkå jättäisi ilmaan leijumaan. Taidatkin itse olla pahemman luokan itsekäs opportunisti.

Vierailija
8/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka miettii jotain viikon päästä olevia menoja.  silloinhan voi olla vaikka flunssassa

Vierailija
9/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohteliasta sanoa päin naamaa, että kiitos ei, sinun kanssasi en halua teatteriin vaikka kynnet kiskottaisiin yksitellen irti. Siksi sanotaan, että enpä tiedä. Jos sanoo samantien että ei käy, joutuu kysymystulvan alle:  miksi ei käy, onko sulla jotain sovittuna, miksi et kertonut minulle, onko sulla joku kaveri, josta et ole kertonut jne.

Kyse ei ole siitä, että joidenkin kanssa on helpompi sopia. Kyse on siitä, että nuo helpot sopijat pelkäävät vastareaktiotasi eivätkä uskalla kieltäytyä, koska siitä alkaa sairas stalkkaaminen.

Vierailija
10/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ns varakaveri.

Lähtee sun kanssa johonkin vain jos joku muu peruu tai ei saa ketään muuta paikalle.

Vierailija
11/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee keikkatyötä ja ottaa mieluummin työvuoron jos sellaista tarjotaan?

Vierailija
12/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen eroa suhteesta juuri tämän takia. Mies ei suostu tekemään mitään suunnitelmia joka johtaa siihen, että me ei tehdä yhdessä mitään. Niin raivostuttavaa. Häntä stressaa jo tyyliin se jos kysyn, että haluaisiko hän mennä viikonloppuna elokuviin. 

Vierailija
13/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisivat suoraan ei, eivätkå jättäisi ilmaan leijumaan. Taidatkin itse olla pahemman luokan itsekäs opportunisti.

Sitten kun sanoo suoraan missä mennään, niin saa vastaansa kakaramaisen kiukuttelijan, joka ei eläissään ole tottunut siihen, ettei saa tahtoaan läpi joka ainoa kerta. Juu, ei kiitos. Sitä on nähty ja kuultu ihan tarpeeksi. Edes anopin kuolema ja hautajaiset eivät olleet riittävän hyvä syy kieltäytyä. 
Ei kiinnosta nämä prinsessa herneprseet eikä heidän mielensäpahoittamiset. 

Vierailija
14/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontrollifriikit autistit suunnittelee joskus viikon päästä olevaa teatterikäyntiä etukäteen.

Vierailija
15/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, tai siis oli, tuollainen kaveri. ja vaikka jotain olisikin saatu sovittua, niin usein perui ihan viime tipassa. Tai vielä pahempaa, ei edes perunut vaan jätti tulematta.

Eräänkin kerran, kun piti mennä hänen kyydillään erääseen tapahtumaan ja oli sovitusta 10min myöhässä. Soitin, että olethan jo tulossa. Vastaus oli, ei jaksakaan lähteä. No, on entinen kaveri nyt.

Vierailija
16/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kontrollifriikit autistit suunnittelee joskus viikon päästä olevaa teatterikäyntiä etukäteen.

Onhan se ihan kiva saada liput sinne näytökseen ennen kuin ne on myyty loppuun. 

Vierailija
17/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käytös paheni kännyköitten yleistymisen myötä. On helppoa jättää toinen  roikkumaan ilmaan tai peruutella viimehetkellä kun on muuta hauskempaa tiedossa.

Vierailija
18/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on, tai siis oli, tuollainen kaveri. ja vaikka jotain olisikin saatu sovittua, niin usein perui ihan viime tipassa. Tai vielä pahempaa, ei edes perunut vaan jätti tulematta.

Eräänkin kerran, kun piti mennä hänen kyydillään erääseen tapahtumaan ja oli sovitusta 10min myöhässä. Soitin, että olethan jo tulossa. Vastaus oli, ei jaksakaan lähteä. No, on entinen kaveri nyt.

Ei ole kaikki kunnossa hänellä. Näkee varmaan elämästään muutenkin.

Vierailija
19/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei normaali ihminen tiedä, haluaako ja ehtiikö joskus viikon päästä lähteä teatteriin.

jos pyydetään tänään lähtemään, niin siihen on helpompi vastata kyllä tai ei.

Vierailija
20/73 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä voi viikkoa etukäteen tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä