Työtön, mikä on pienin palkka jolla menisit töihin?
Kommentit (85)
Olen pienimmillään tehnyt 1600 €/ brutto, 4 päiväinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
11e tunti jos töitä olisi kokoaikaisesti.
Sama
Riippuu työstä, tuntimäärästä.
3 viikon keikka täysillä tuntimäärällä meni viimeksi 11,51. Tunti.
Yks homma oli alennetulla viikkotunti määrällä 1400 kk mut siitä on 5 vuotta.
Oma ala tes 14.
Riippuu hommasta. Kestosta ja tuntimäärästä.
Virallisesti kai olen työtön, teen töitä keikkahoitajana. Tällä hetkellä teen keikkaa kahteen paikkaan hintaan 27€/h+lisät normaalisti. Molempiin paikkoihin mulle suunnitellaan listat toiveideni mukaan.
Sanotaanko näin että en sairaanhoitajan palkalla tule vakipaikkaa ottamaan vastaan mistään. Tienaan nyt n. 5500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön, mutta voinen kai vastata kokemuksella, kun olin työtön tein kaikkea työtä vaikka sain tukia samaan aikaan nykyään olen ihan täysin kokopäivätyössä. Ja kyllä kun hain töihin, niin katsottiin myös sitä, mitä tein työttömänä ollessani. Vastaukseni siis on: en laskisi euroja, vaan hyötyä siitä ja sitä tietoa, että toimetonta ei palkata, vaan henkilö, joka tekee
Ajattelin kysymyksen sillä, että se olisi ainoa tulonlähde, mutta kyllä tukien kanssa tekee mielellään pienempiäkin töitä, vaikka päivänkin keikkaa. (Olen tehnytkin)
Vierailija kirjoitti:
Saan tukina 1900€/kk netto joten 3000€ pitäisi jäädä töistä käteen.
Et saa ainakaan jos sinulla ei ole lapsia
Työnne se "niin" apina niin syvälle perseeseesi ettei se tule ikinä enää ulos sieltä!!
Itse menisin töihin 2500 €/kk palkalla, kunhan työ on järkevää ja palkkansa mukaista eli löysää. Nykyinen palkka on n. 4500 €/kk.
Riippuu kestosta ja tunneista mutta sanotaan että minimi 2200-2400 e netto täysillä tunneilla. Asun yksin. Lyhyttä pätkää voin tehdä pienemmälläkin liksalla, mutta henkisesti raskasta työtä en ala enää tekemään 1900e /kk (netto) täysillä tunneilla
Tonnilla menisin osa-aikatöihin, sitten voisin keskittyä yrityksen käynnistelyyn. Nyt ei uskalla tehdä mitään.
Ihan minimissään 18€/h+ lisät. Ravintola-ala. Osaamista on muiltakin aloilta, mutta ravintola-alalla lisät tekevät sen palkan ja lisäksi pidän ilta- ja yötöistä.
Kiva kun suomessa saa valita meneekö töihin vai elääkö muitten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
11e tunti jos töitä olisi kokoaikaisesti.
Mä en ole saanut noin huonoa palkkaa sitten vuoden 2001. En suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön, mutta voinen kai vastata kokemuksella, kun olin työtön tein kaikkea työtä vaikka sain tukia samaan aikaan nykyään olen ihan täysin kokopäivätyössä. Ja kyllä kun hain töihin, niin katsottiin myös sitä, mitä tein työttömänä ollessani. Vastaukseni siis on: en laskisi euroja, vaan hyötyä siitä ja sitä tietoa, että toimetonta ei palkata, vaan henkilö, joka tekee
Ajattelin kysymyksen sillä, että se olisi ainoa tulonlähde, mutta kyllä tukien kanssa tekee mielellään pienempiäkin töitä, vaikka päivänkin keikkaa. (Olen tehnytkin)
Mutta on eriasia tehdä pientä keikkaa silloin kun pienstä keikasta saa itselleen edes hieman korvausta tekemästään työstä eli silloin kun olemassa palkan suoja osa. Mutta Suomen nyk. Kok -Pers vetosiella hallituksella oli ilmeinen pelko, että työntekijät ja työttömät menisivät liian helposti sekaisin, niinpä se päätti viisaudessaan poistaa palkan suojaosan. - Hyväntekeväisyys työt ja muu vapaaehtosiesti tejtävät työt / keikat on sitten ihan oma lukunsa. Totta kai niillekin on paikkansa ja aikansa mutta lähtökohttana kuitenkin tulisi olla, että työntekija saa korvausken tekemästään työstä
PSJa kuinkahan monta vuotta menee kun ihmetetänee sitä miksi pimeäntyön uskotaan lisääntyneen?
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun suomessa saa valita meneekö töihin vai elääkö muitten rahoilla.
Ai. Vastasin itse sillä oletuksella, että SAISIN töitä, mitä ei kyllä oikeasti tapahdu.
No siis pitäisi saada vähintään 500e/kk menemällä töihin.
Nyt puhutaan muutamista kympeistä. En oo menossa.
Vierailija kirjoitti:
5 päivänä viikossa töissä, brutto noin 1050e/kk, ihan vain töissä käyvän näkökulmasta laitan, kun näitä ehdotuksia tässä ihmeissäni katselen. Siis mikä sun tuntipalkka muka on? 4€? Vai teetkö töitä tunnin päivässä? Muuten en usko tätä.
1800e brutolla menee tulot ja menot plus miinus nolla, se on minimi, mutta jos saisin päättää tekisin vain 80% työaikaa pienen lapsen takia ainakin alkuun. 1800-1900e bruttopalkalla olen aina elänytkin, mutta viime vuosina olen huomannut ettei se tahdo enää riittää kun kaikki maksaa enemmän ja lapsi elätettävänä, mutta kyllä sillä minimitasolla elää, jos ei tule mitään yllättävää.
Reilu 2000 e riittäisi, jos työpaikka olisi pyöräily- tai bussimatkan päässä.
Sinänsä lopullisen eläkkeen suhteen ihan sama, tekeekö ikänsä duunia paskapalkalla vaiko ollen työtön - suht sama eläke tulee.
Työttömyystuella voisi työskennellä itselleni uuden ammatin jonka jälkeen huomattava palkan nousu.