Mitä antaisin lahjaksi 12v. tytölle, jota en oikein tunne?
Olen menossa 12v. täyttävän tytön synttäreille. En tunne itse sankaria juuri ollenkaan. Haluaisin antaa lahjan, koska raha on minusta vähän tylsää ja varsinkin noin "pienelle". Olen vaan aika pihalla tuon ikäisten jutuista! Tyttö on sellainen mukava, hyväkäytöksinen, hyvä koulussa, vähän sellainen "kympin tyttö" -fiilis on tullut hänestä. Ulkoinen tyyli on hänellä sellainen siisti, aika tavallinen. Eli ei ole mikään rokkari/punkkari/anime/kapinoitsija tms., vaan ennemmin sellainen kiltin oloinen tavallinen tyttö.
Ajattelin jotain klassista ja hillittyä kaulakoru ja korvakorut -settiä, mutta onko tuon ikäinen vielä liian nuori arvostaakseen sellaista lahjaa?
Kommentit (101)
Miksi ihmeessä sinut ylipäänsä on kutsuttu lähes ventovieraan 12-vuotiaan syntymäpäiville?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentteja poistetaan?
"Miksi kommenttini poistetaan"
Vierailija kirjoitti:
Nelli Orellin kirjoja ovat monet 11-13 vuotiaat toivoneet! Patricia Strömiltä ja Derya Dinceriltä tuli viime vuonna Bestisten bucket list- kirja, jossa on erilaisia juttuja mitä tehdä ystävän kanssa eli mieleenpainuva, elämyksellinen ja ideoita yhteiseen tekemiseen kavereiden kanssa. Siitä riittää puuhaa pitkäksi ajaksi!
Kirja arveluttava, kun ei voi tietää mistä pitää ja onko jo lukenut. Lahjakortti!
Jos minut kutsuttaisiin käytännössä tuntemattoman lapsen synttäreille, niin kieltäytyisin kauniisti ja kertoisin, että minulla on valitettavasti muuta menoa. En ole mikään miesystävän sukulaislasten lahja-automaatti tai valmis tulemaan jonkun synttäreille vain siksi, että lapseni on samassa harrastuksessa kutsujan kanssa.
Lahjaksi en veisi mitään, kortti ja kukkakimppu riittävät.
Normal on kovaa huutoa tuon ikäisten keskuudessa, jos alueella on Normal, joten lahjakortti sinne. Muita hyviä lahjakortteja just Suomalainen, S-lahjakortti (käy Sokokselle ja Emoticoniin Prisman lisäksi), Glitter, Tiger, Tokmannin Mini.
Vierailija kirjoitti:
Läkerol tervapastilleja
Hyvä lahja, mikäli oululainen. Siis tuo terva viittaa ouluun.
Vierailija kirjoitti:
Savonia ruokailuvälinesetti tuplana koska yhdessä on vain neljä aterinta kutakin lajia.
Luo uskoa tumevaan kun alkaa omia tarpeellisia käyttötavaroita kertymään
Mä ostin aikoinaan rippilahjarahoilla Hackmanin 6-osaisia Carelia -aterinsarjoja, jälkiruokalusikoita ja salaattiottimet. Edelleen yli 30 vuoden jälkeen ovat käytössä.
Normalia ajattelin minäkin.Jtn kosmetiikkaa huulikiiltoa,ihotarroja,glitterijuttuja,hiuspampulaa jne.
Sehän riippuu ihan siitä mistä tunnet tytön vanhemmat?
Jos on kaverisi tytär niin eipä sinne mitään koruja ei ainakaan kalliita kannata viedä.
itse olin monesti kutsuttu kaverini poikien jatyttären suynttäreillä monet vuodet,tututjakun oltiin,alkuaikoinahan lahjat oli karkkia tms tai joku muu lelu jne,hieman vanhemmalle voi sitten ostaa jotian tylikästäkin kunhan maun tietää.
Omat lahjoitukseni loppuivat kun he kaikki pääsi vuoronperää ripille.
Rippijuhlien kahvitilaisuudessa kotona oli aina jokaiselle kirjekuoressa raha ja se oli sitten viimeinen lahja koska pidän ripille pääsyä jo aikuisen merkkinä ja näin ollen lahjat saakin antaa siitä asti omaiset ja parhaat kaverit.
Kysy vanhemmilta tykkääkö koruista.Toiset tykkää,toiset ei ollenkaan.Ehkä Normal tai vastaava lahjakortti olisi varmempi.
Miks tuntemattomalle antaa yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minut kutsuttaisiin käytännössä tuntemattoman lapsen synttäreille, niin kieltäytyisin kauniisti ja kertoisin, että minulla on valitettavasti muuta menoa. En ole mikään miesystävän sukulaislasten lahja-automaatti tai valmis tulemaan jonkun synttäreille vain siksi, että lapseni on samassa harrastuksessa kutsujan kanssa.
Lahjaksi en veisi mitään, kortti ja kukkakimppu riittävät.
Katkera tylsimys!
Todennäköisesti olenkin, mutta en keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi mennä tuntemattoman 12v tytön synttäreille. Kutsuja haluaa lahjoja, sen ymmärsin, mutta pyytäkööt joulupukilta tai hammaskeijulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savonia ruokailuvälinesetti tuplana koska yhdessä on vain neljä aterinta kutakin lajia.
Ei nyt vielä tuollaista. Ihan aikaisintaan rippikouluikäiselle .
Miksi tätä Tyttökirjaa on alapeukutettu? Kaikki tieto murrosiästä on tervetullutta. Siinä on paljon sellaista, josta ei välttämättä ole niin luontevaa puhua vanhempien kanssa.
Tylsää minusta tuollainen meikkisälä varsinkin jos on fiksu tyttö.
Miksikö murkkukirjaa on alapeukutettu? Etkö tosiaan itse tajua vai tuliko taas kommentoitua aloitusta lukematta. Ap ei tunne kyseistä tyttöä, voit vaan miettiä miten kiusallista 12v mielestä on jos joku ehkä kerran aiemmin nähty random alkaa hehkuttaa murkkujuttuja, naiseksi varttumista yms. Eikä tarvi edes hehkuttaa, se on noloa ja kiusallista. Ap ei myöskään kertonut sukupuoltaan, mietipä miltä vaikuttaa jos lapselle vieras höpisee naiseksi kasvamisesta. Onko groomaus tuttu termi?
Vierailija kirjoitti:
tulevaan,
Miksiköhän?