Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää keksi minne voisin vielä hakea töihin.

Vierailija
13.01.2026 |

Kaikki duunitorin paikat on käyty läpi jo. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma kai on se että on jo käynyt useaan otteeseen työalueesi kaikki mahdolliset paikat läpi. Työkkärille ei kelpaa esim. että jos olet vaikka kokki niin päätätkin hakea jotain avoinna olevaa kunnan virkaa, johon edellytetään tiettyä tutkintoa, jota sinulla ei ole tai mitä tahansa alaa josta työkkäri katsoo että et kykene koulutuksellasi ja työkokemuksellasi suoriutumaan. Näitä ei hyväksytä työnhauksi. Eli työtön kokki jonka alueella on tyyliin yksi lounasravintola, yksi grillibaari yksi ABC ja yksi hoivakoti tai koulu ym. missä SÄKÄLLÄ on oma keittiö, niin näihin nämä alueen työttömät kokit ja muut "kokiksi identifioituvat"( koska ovat opiskeluaikoinaan tehneet duunia mäkkärissä ja saaneet keittiöalan kokemusta  ja voivat siten luottavaisesti täyttää työnhakuvelvollisuutensa) hakevat näihin paikkoihin uudestaan ja uudestaan, vaikka kyseisillä paikoilla ei ole vapaita paikkoja. Ihan vain sen takia, että pitää osoittaa aktiivisu

Hae töitä kauempaa ja muuta tarvittaessa. 

Vierailija
42/44 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päätin soitella eri paikkoihin ja pääsin heti haastatteluun. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee avoimia hakuja yrityksiin.

Itse olen tehnyt tammikuun aikana jo 11 työhakemusta niin duunitori yms. kuin avoimet hakemukset. Joulukuussa tein 22 hakemusta. Työnhakualueena mulla 1h joka suuntaan. Ei kiitosta pukkasi taas tänä aamuna.

Teitkö jokaiseen oman räätälöidyn hakemuksen ja cv:n? Tällä tavoin olen itse päässyt haastatteluihin ja olen hakenut n. 8 työpaikkaa per kuukausi. Ei hakemuksien määrä vaan laatu. Ja miksi juuri tämä yritys, siihen selitykseen pitää panostaa 110%.

Juu, on hyvin kohdennettu, pääsen kyllä aika hyvin haastatteluihin. En ole kuitenkaan selkeästi se mitä etsitään ja osaamisen puute on monesti ollutkin ongelma, ei niinkään motivaation puute. 

Mäkin olen päässyt haastikseen ja useamman kerran sama paikka johon en ole päässyt on uudelleen auki. En ymmärrä. Eikö paikkaa edes ollut vai mikä juttu? Tietääkö joku. 

Yhden kerran soitettiin perään. Silloin ilmeisesti oli tehty huono valinta ja ottivat uusintakierroksenniskasta ilman uutta hakua.

Vierailija
44/44 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No päätin soitella eri paikkoihin ja pääsin heti haastatteluun. 

Ap

Minne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän