En enää keksi minne voisin vielä hakea töihin.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä koulutuksella ja/tai työhistorialla olet liikkeellä? Mitä haluaisit tehdä? Mitä firmoja alueellasi on, joista voisit ajatella löytäväsi sellaista työtä, mikä sopii osaamiseesi ja tuntuu mielenkiintoiselta? Kun olet nämä kolme kysymystä selvittänyt itsellesi, sinulla on lista paikkoja, joihin voit lähettää hakemuksen.
Miksi luulet että firmat haluaa hakemuksia? Harvalla on näinä aikoina palkanmaksuun riittävät tuotot.
Huono lähtökohta työnhakuun, jos lähtee miettimään, haluaako työnantajat hakemuksia vai eivät. Heiltä ei yksinkertaisesti kysytä. Jos eivät ole kiinnostuneita, laittavat hakemuksen yhdellä kädenliikkeellä roskikseen. Ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä koulutuksella ja/tai työhistorialla olet liikkeellä? Mitä haluaisit tehdä? Mitä firmoja alueellasi on, joista voisit ajatella löytäväsi sellaista työtä, mikä sopii osaamiseesi ja tuntuu mielenkiintoiselta? Kun olet nämä kolme kysymystä selvittänyt itsellesi, sinulla on lista paikkoja, joihin voit lähettää hakemuksen.
Miksi luulet että firmat haluaa hakemuksia? Harvalla on näinä aikoina palkanmaksuun riittävät tuotot.
Huono lähtökohta työnhakuun, jos lähtee miettimään, haluaako työnantajat hakemuksia vai eivät. Heiltä ei yksinkertaisesti kysytä. Jos eivät ole kiinnostuneita, laittavat hakemuksen yhdellä kädenliikkeellä roskikseen. Ei se sen kummempaa ole.
Tän takia ne ei ees laita keinoja oikein edes hakea :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistettu useissa se mistä voi laittaa avoimen hakemuksen ja sähköpostit piilotettu. Eli enään ei pysty noin vaan tätäkään tekemään
Sellaiset tehtävät joita kaikki hyljeksivät.
Hissi työntekijäksi Lappiin. Paikkoja on.
Vierailija kirjoitti:
Hissi työntekijäksi Lappiin. Paikkoja on.
Mutta kovin monia hissejä ei taida olla työtä hakemassa. Harmillinen kohtaanto-ongelma.
Ulkomaille. Muualla maailmassa menee taloudellisesti hyvin.Suomella menee ainoana maana Euroopassa huonosti ja on taantumassa,eli lamassa. Tilanne myös huononee joka päivä vielä hieman pahemmaksi.
Toimi hallituksen oppien mukaisesti ja menet vain lähimpään työkkäriin tai kelan toimistoon, ja ilmoitat jämäkästi että tulit töihin. Voivat esittää kitinät ja pillitykset Purralle.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset tehtävät joita kaikki hyljeksivät.
Eli ei mitään. Itse en hyljeksi minkäänlaista työtä.
Mitä odotat elämältä?
Mitä se vaatii, että pääset tavoitteisiisi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat elämältä?
Mitä se vaatii, että pääset tavoitteisiisi?
Rahaa eli töitä
Vierailija kirjoitti:
Kiertele aluksi Suonenjoen marjatilat ja käy ovella kysymässä.
No siellä varmasti on töitä -30 pakkasilla tammikuussa
Onlyfans tms muut sisällöntuottaja palvelut kokeiltu?
Ongelma kai on se että on jo käynyt useaan otteeseen työalueesi kaikki mahdolliset paikat läpi. Työkkärille ei kelpaa esim. että jos olet vaikka kokki niin päätätkin hakea jotain avoinna olevaa kunnan virkaa, johon edellytetään tiettyä tutkintoa, jota sinulla ei ole tai mitä tahansa alaa josta työkkäri katsoo että et kykene koulutuksellasi ja työkokemuksellasi suoriutumaan. Näitä ei hyväksytä työnhauksi. Eli työtön kokki jonka alueella on tyyliin yksi lounasravintola, yksi grillibaari yksi ABC ja yksi hoivakoti tai koulu ym. missä SÄKÄLLÄ on oma keittiö, niin näihin nämä alueen työttömät kokit ja muut "kokiksi identifioituvat"( koska ovat opiskeluaikoinaan tehneet duunia mäkkärissä ja saaneet keittiöalan kokemusta ja voivat siten luottavaisesti täyttää työnhakuvelvollisuutensa) hakevat näihin paikkoihin uudestaan ja uudestaan, vaikka kyseisillä paikoilla ei ole vapaita paikkoja. Ihan vain sen takia, että pitää osoittaa aktiivisuus. Pakkohaun sivussa he kyttäävät sitä varsinaista "todellista" työpaikkaa ja tuntevat itsensä typeräksi pommittaessaan näitä samoja yrityksiä uudestaan ja uudestaan samoilla hakemuksillaan.
Samoihinkin avoimiin hakemuksiin voi laittaa hakemuksen, kysyin työkkäristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee avoimia hakuja yrityksiin.
Itse olen tehnyt tammikuun aikana jo 11 työhakemusta niin duunitori yms. kuin avoimet hakemukset. Joulukuussa tein 22 hakemusta. Työnhakualueena mulla 1h joka suuntaan. Ei kiitosta pukkasi taas tänä aamuna.
Teitkö jokaiseen oman räätälöidyn hakemuksen ja cv:n? Tällä tavoin olen itse päässyt haastatteluihin ja olen hakenut n. 8 työpaikkaa per kuukausi. Ei hakemuksien määrä vaan laatu. Ja miksi juuri tämä yritys, siihen selitykseen pitää panostaa 110%.
Hae töitä ulkomailta? on töitä, joita voi tehdä 100% etenä, joten ihan sama missä maassa olet.
https://duunitori.fi/tyopaikat/ammatti/hoiva-avustaja
Ookko noita kokeillu hakea. Useita paikkoja ois tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee avoimia hakuja yrityksiin.
Itse olen tehnyt tammikuun aikana jo 11 työhakemusta niin duunitori yms. kuin avoimet hakemukset. Joulukuussa tein 22 hakemusta. Työnhakualueena mulla 1h joka suuntaan. Ei kiitosta pukkasi taas tänä aamuna.
Teitkö jokaiseen oman räätälöidyn hakemuksen ja cv:n? Tällä tavoin olen itse päässyt haastatteluihin ja olen hakenut n. 8 työpaikkaa per kuukausi. Ei hakemuksien määrä vaan laatu. Ja miksi juuri tämä yritys, siihen selitykseen pitää panostaa 110%.
Juu, on hyvin kohdennettu, pääsen kyllä aika hyvin haastatteluihin. En ole kuitenkaan selkeästi se mitä etsitään ja osaamisen puute on monesti ollutkin ongelma, ei niinkään motivaation puute.
Näin on outo nimitys tuo aktiivimalli. Nolottaa hakea töitä mihin ei ole pätevyyttä. Kun samaiseen firmaan aukeaa oman osaamisen paikka on jo häpäissyt itsensä aiemmi Kun yritti hakea sitä toista työtä. Mieliala laskee joka kerta kun haen töitä.
Toisaalta jos voisi itseään mainostaa ja jotain taidetta yrittää myydä somessa mutta eihän se käy kun sitten menee tuet vaikka ei tulisi yhtään tuloa. Sama just noiden vaapaaehtois töiden tai tuttujen ja yhdistysten auttelun kanssa. Ei saa olla tunkemassa jalkaa oven väliin kun sitten onkin oudosti jo töissä vaikka kukaan ei maksa mitään.